سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3

94/6/9
11:46 ص

Iframe مخفف inline frame، یکی از تگ های HTML است که در صورت استفاده از آن قادر خواهید بود یک صفحه از وب سایت دیگری را در سایت خود لود کنید.  مثلا میتوانید ویدئو های خود را در سایت هایی مانند آپارات آپلود کنید و سپس به وسیله ی تگ iframe آن را در صفحات سایت خود لود کنید. در گذشته تگ frame وجود داشته که به علت بروز مشکلاتی به مرور زمان استفاده از آن منسوخ شده است.

AdministratorfilesUploadFileiframet.jpg

هر صفحه ای یک سری داده و محتوا را نمایش میدهد که این داده های می توانند متن، عکس و یا ویدئو باشند. هنگامی که ما از تگ iframe استفاده میکنیم درحقیقت قسمتی از محتوای آن صفحه از سایتمان را به محتوای بیرونی ارجاع داده ایم به همین دلیل روبات خزنده گوگل نمیتواند آن قسمت ارجاع داده شده را ایندکس کند و با محتوای داخلی سایت ارتباط ایجاد کند به همین دلیل داد های داخل iframe جز داده و محتوای صفحه سایت قرار نمیگیرد و اطلاعات داخل آن ایندکس نمی شود.

iframe و سئو

به شرط آن که داده داخل تگ iframe ارزش محتوایی نداشته باشد استفاده از آن مشکلی برای طراحی سایت و سایت نخواهد داشت همچنین اگر داده های داخل iframe مربوط به سایت شما نشود و موضوع آن با موضوع مطلب یکی نباشد باز هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

توجه داشته باشید برخی از کسانی که قالب رایگان ارائه میدهند ممکن است حاوی کد های مخفی iframe باشند که باعث بروز برخی از مشکالات می شود همچنین برخی از سرویس ها مانند آب و هوا، اخبار روز و ... که در داخل تگ iframe قرار میگیرند ممکن است این کد های مخفی را با خود داشته باشند. پس حتما خروجی آن ها را چک کنید.

برخورد گوگل با تگ iframe

موتور خزنده گوگل قادر به تشخیص iframe می باشد اگر نکات فوق را هم رعایت کنید تاثیر منفی بر سایت و رتبه سایت  شما  در نتایج سرچ نخواهد گذاشت اما به دلیل آن که جز خارجی سایت شما محصوب میشود ارزش محتوایی برای سایت شما نخواهد داشت.


  

94/6/4
12:12 ع

در گذشته از پارامتر های مهمه گوگل برای سئو لینک و پیج رنک بوده است اما گوگل تصمیم گرفته است رفته رفته پارامتر های دیگری را که بر اساس تجربه ی کاربران بنا نهاده شده است را جایگزین سازد.

AdministratorfilesUploadFilelink-building-services-hyderabad1.jpg

هدفمان در این مقاله شرکت طرح و پردازش مبنا معرفی روش های مناسب برای اعتبار بخشی به محتویات سایت به صورت طبیعی است.در مقاله قبلی شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا به بررسی تفاوت لینک طبیعی و غیرطبیعی پرداختیم.

  • به جای ایجاد لینک مخاطب ایجاد کنید. بریا این کار مطالب را مخاطب محور قرار دهید.
  • کاربران را درگیر کنید و دائما از آن ها بخواهید که در بحث ها شرکت کنند و نظرات و سوالات خود را مطرح کنند.
  • محتویاتی که به هدف افزیش چگالی کلمات کلیدی و سئو تولید نکرده و از انتشار آن ها خوداری نمایید.
  • به دیگران لینک بدهید و در این راه اصلا خسیس نباشید و یا در صورت کپی مطالب حتما ناام مرجع و منبع را ذکر نمایید.
  • سایت خود را  انجن ها، تالار ها و سایت ها معرفی کنید و مطالب خود را در آن ها منتشر کنید.
  • در مطالب خود اضافه گو نباشید و به جای شاخ و برگ دادن به مطالب تکراری از ویدئو ها و تصاویری مانند اینفوگرافیک ها استفاده کنید تا مطلب را سریعتر و جذاب تر به کاربر منتقل کنید.
  • سعی داشته باشید ترافیک سایت خود را به صورت هدفمند افزایش دهید و فقط به دنبال ایجاد لینک نباشید، برند سازی کنید.

  

94/6/4
12:12 ع

خوب می دانیم که در طراحی سایت پارامتر لینک چه تاثیری بر سئو سایت دارد و همچنین خوب می دانیم که در این سال ها گوگل بسار تلاش می کند که در میان وب سایت ها یک رقابت سالم و عادلانه ایجاد کند حال بر اساس این مقدمه به بررسی تفاوت لینک طبیعی و غیر طبیعی میپردازیم و نتیجه را نیز بررسی می کنیم.

هنگامی که شما به طور دائم و مکرر در سایت خود مطالب ارزشمند و گیرا تولید می کنید و محتویات سایت خود را بالا می برید باعث جذب کاربران بیشتری به سمت سایت شما می شود. آن هایی که به مطالب شما علاقمند شدند دنباله آن را میگیرند و پیگیری می کنند و اگر آن را برای دیگران نیز مفید ببیند شروع به معرفی سایت شما به دیگران میکنند، برخی مطالب شما را در شبکه های اجتماعی، سایت ها و وبلاگ ها به اشتراک می گذارند و آن را منتشر می کنند. به آن دسته از لینک هایی که این چنین ساخته می شوند را لینک طبیعی می گویند.

به آن دسته از لینک هایی که وبمستران برای بهبود بخشیدن به وضعیت ورودی سایت خود در گوگل ایجاد می کنند غیر طببیعی می گویند. مانند لینک های خریداری شده و تبادل لینک.

از آن جایی که الگوریتم پنگوئن به شدت در حال شناسایی این لینک های غیر طبیعی و مصنوعی هستند. الگوریتم پنگوئن این سایت ها را متقلب شمرده و آن ها را جریمه و اسپم می کند.

AdministratorfilesUploadFilemadagascar-penguins-1.jpg

پس اگر می خواهید ورودی سایت خود را در گوگل بهبود ببخشید به جای آن که لینک ایجاد کنید سعی به ایجاد مخاطب کنید. برای ایجاد کردن مخاطب، مطالب سایت را با محوریت کاربر بنویسید تا از این طریق لینک طبیعی به دست آورید.


  

94/6/1
11:53 ص

از آنجایی که همه چیز بر روی سئو سایت تاثیر گذار است تردید نکنید که CSS و فایل های آن نیز تاثیرات خود را بر سئو سایت می گزارد.

 

AdministratorfilesUploadFilecss-file.jpg

قبلا اشاره کرده بودیم که گوگل محتوای فایل های CSS و جاوا اسکریپت های خارجی را ایندکس نمی کند. این بدان معنا است که در صورت استفاده از فایل های خارجی برای جاوا اسکریپت و CSS سایت باعث کش شدن این فایل ها در مرورگر و افزایش لود شدن صفحات سایت می شود همچنین چگالی اطلاعات صفحات را افزایش می دهد. پس به نفعمان است این دستورات را به صورت کلاس یا سلکتور تعریف کنیم و در فایل خارجی استفاده کنیم.

موضوع بعدی که حائز اهمیت است سرعت بارگذاری اطلاعات سایت است. برای افزایش سرعت بارگزاری اطلاعات سایت میتوان فواصل خالی مابین فایل ها را حذف کرد و همچنین با از بین بردن اطلاعات غیر ضروری مانند کلاس هایی که در سایت استفاده نمی شود میتوان بهینه سازی کرد.

برای این کار ما سایت excssive.com را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید در این سایت فایل های css خود را مرتب کنید و در یک صفحه مشخص قرار دهید و بعد آن را به سایت بدهید ودر نهایت یک فایل فشرده و متراکم پس بگیرید. این اقدامات تاثیر چشم گیری برکاهش پهنای باند سایت شما خواهد داشت.

فراموش نکنید هرچه کد کمتری در قالب باشد سئو بهتری خواهید داشت.برای این منظور می توانید از دستورات CSS استفاده کنید. طراحی سایت بدون استفاد از جدول باعث افزایش چگالی اطلاعات صفحات سایت می شود به همبن دلیل است در سال های اخیر استفاده جدول برای طراحی وب سایت منسوخ شده است.

با استفاده از دستورات ساده CSS3 می توانید عملیاتی را قبلا مجبور بودید برای انجام و اجرای آن از کلاس ها ی مختلفی استفاده کنید آن ها را با یک دستور انجام دهید.

با ارئه این مقالات شرکت طرح و پردازش مبنا سعی برآن دارد که بر دانش شما همراهان همیشگی بیافزاید.


  

94/6/1
11:52 ص

تاثیر تغیر آدرس URL بر سئو از جمله سوالات متداولی است که در میان وبمستران د طراحی سایت مطرح می شود. پیش می آید که وبمستر سایتی بخواهد آدرس URL  سایت و صفحات سایت را تغییر دهد، در این لحظه باید عکس العمل گوگل را با برخود با این تغییر بررسی کنیم.

برای گویا تر کردن مقاله مثالی برای شما می زنیم: فرض کنید در لینک ها بجای استفاده از Space ، دش را جایگزین و استفاده کنیم در این صورت آیا  گوگل این را جز تغییرات آدرس URL به حساب میاورد و تمامی عملیات و قعالیت های بهینه سازی انجام شده از بین می رود؟

بررسی عکس العمل گوگل در برخورد با تغییر آدرس URL

اتفاقی که در هنگام تغییر آدرس سایت رخ می دهد این است که ربات خزنده گوگل در زمانی که می خواهد وارد سایت شما بشود با تعداد زیادی از خطا 404 روبرو می شود روبات پس از مواجه شدن با چنین اتفاقی تمام صفحات ایندکس شده سایت شما را به سرعت حذف می کند که باعث افت بسیار شدید رتبه سایت شما در نتایج گوگل می شود. از سوی دیگر تمامی بک لینک هایی که از سایر سایت های اینترنتی در میگرفتید ضایع می شود که باعث ضرر و زیان جبران ناپذیری میشود.

AdministratorfilesUploadFilewriting-url.jpg

اما در برخی مواقع مدیر سایت مجبور به تغییر آدرس URL سایت خود می شود که ما به این افراد پیشنهاد می کنیم که از تغییرات اصولی استفاده کنند و از آسیب های جدی این تغییر جلو گیری کنند.

  • استفاده از redirect 301:

 با استفاده از این شما می توانید تمامی آدرس های صفحات قبلی سایت خود را به آدرس جدید انتقال دهید و روبات خزنده را از این تغییرات آگاه سازید تا روبات خزنده نیز آدرس جدید را با آدرس قبلی جابجا کند.

  • استفاده از کد  Canonical:

 با استفاده از این کد هم میتوان  روبات خزنده را از تغییر آدرس URL سایت آگاه ساخت.

بیشتر موتورهای جستجوگر روش اول یعنی استفاده از redirect 301 را پیشنهاد می کنند فراموش نکنید استفاده از هر دو روش باعث بروز حوادثی جبارن ناپذیری برای سایت می شود.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ