سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

92/4/1
2:56 ع

html از مهمترین زبان ها برای برنامه نویسی می باشد. در این زبان شما باید با تگ ها(برچسب) آشنا شوید زیرا هر کدام از این تگ ها کاربرد ویژه و خاص خود را دارند همچنین این تگ ها به مرورگر دستورات خود را اعلام کرده و نمایش می دهند.همچنین در این قسمت به تعریف html ( آموزش Html ) و همچنین توضیح تگ ها می پردازیم.فراموش نشود که در صورتی که دستورات به درستی نوشته نشوند در مرورگر دیده نمی شود.
شما می توانید با فراگیری زبان Html و یادگیری تکنولوژی های طراحی وب سایت بتوانید یک وب سایت کاربردی برای خود ایجاد کنید.

html

با توجه به اینکه طراحی وب سایت نیازمند آموزش HTML می باشددر قسمت آموزش Html تمامی تگ ها به صورت کامل توضیح داده شده است.

 در این بخش با آموزش html میخواهیم شما را با تگ ها و کاربرد آن ها آشنا کنیم.

Html چیست؟
html مخفف عبارت(Hyper TextMarkup Language) می باشد که به معنای زبان نشانه گذاری متن می باشد.این زبان مختص برنامه نویسی می باشد و طراح وب با وارد کردن کدهای مربوطه دستورات خود را به وب وارد می کند و در نهایت ما آن را در مرورگر می بینیم.
در زبان html دستورات و متون مربوطه داخل تگ ها قرار می گیرند که هر کدام از این تگ ها خواص و کاربرد خاص خود را دارند.
شما می توانید تمام دستورات خود را مانند وارد کردن عکس ها،متون،رنگ متون،چپ چین راست چین وسایر مقادیر موردنظر خود را وارد کنید.
توجه داشته باشید که هر کدام از این دستورات بین تگ ابتدایی و انتهایی قرار می گیرد.

 

تگ Html

در این بخش از آموزش Html ، تگ Html , تگ Head و تگ Body را به شما آموزش می دهیم.

تگ Html به صورت زوج بوده و بقیه تگ ها داخل تگ Html قرار می گیرند.این تگ بزرگترین تگ موجود می باشد زیرا سایر تگ ها داخل این تگ قرار می گیرند همچنین تگ html به مرورگر نشان می دهد که سند موجود html می باشد.توجه داشته باشید که فقط متون و دستورات داخل این تگ نمایش داده می شود و خوده این تگ دیده نمی شود.

تگ Head

از این تگ بلافاصله پس از تگ Html استفاده می شود.تگ Head از مهمترین تگ ها می باشد به خاطر داشته باشید که در تگ Head همه ی موارد نوشته شده نمایش داده نمی شود و در این تگ فقط تگ های Base,Link,Meta,Title,Style,Script قابل مشاهده می باشد.

تگ Body

تگ Body پس از تگ Head قرار می گیرد.تمامی عکس ها و فونت های به کار برده در این تگ قرار می گیرد.شما می توانید سایز قلم،رنگ قلم و سایر مواردی که در صفحات وب دیده می شود را در این تگ تعیین کنید.

مثال زیر نحوه ی کاربرد تگ html , تگ body و تگ head را بخش آموزش html نشان می دهد.

 



.

.

.

.





.

.

.

.




تگ Title

در این بخش از آموزش Html ، تگ Title را به شما آموزش می دهیم.

متنی که بین تگ Title قرار می گیرد عنوان دیده شده در مرورگر را نمایش می
دهد.بهتر است تعداد کاراکتر موجود در این تگ از 15 کاراکتر بیشتر نشود.این
تگ به صورت جفت می باشد.()


این تگ داخل تگ Head قرار می گیرد.توجه داشته باشید که تگ Title برای موتورهای جستجو گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد.توجه داشته باشید که هر سند html فقط می تواند یکبار از تگ title استفاده کند.

مثال زیر کاربرد تگ Title را نشان می دهد.

    






خروجی: This is a TEST

تگ Link

در این بخش از آموزش Html ، تگ Link را به شما معرفی می کنیم.

از تگ link برای برقرای ارتباط و لینک دادن به سایر صفحات وب استفاده می شود.این تگ به صورت یکه می باشد.

برای مثال شما می توانید با استفاده از این تگ در وب خود به صفحات دیگر لینک دهید.

link

در تگ link خاصیت charset شیوه و روش کدنویسی صفحه مقصد پیوند را مشخص می
کند.همچنین برای نمایش نحوه ی باز شدن و نمایش پنجره صفحه مقصد از خواص زیر
استفاده می کنیم که شامل:
blank : در این خاصیت لینک در یک پنجره جدید باز می شود.
parent : لینک در قابل اصلی باز خواهد شد.
self : لینک در همان پنجره یا قابی که کلیلک شده است باز می شود.
top : لینک در همان پنجره ای که کلیک شده است به طور کامل باز خواهد شد.

مثال زیر کاربرد تگ link را در بخش آموزش html نشان می دهد.




"stylesheet" type="text/css" href="آدرس فایل سی اس اس">

  

92/4/1
2:56 ع

درج آگهی اینترنتی به امکان ثبت آگهی در فضای مجازی اطلاق می گردد که با سرچ در موتور های جستجو طبق نیاز کاربر آگهی ثبت شده در سایت ( سانیاز ) معرفی می گردد .ماموریت سازمان نیازمندیهای سانیاز در واقع بر قراری ارتباطی بدون واسطه و سالم میان متقاضیان آگهی و عرضه کنندگان کالا و خدمات می باشد ، این مهم گامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور ایران تلقی می گردد .درج آگهی رایگان مطابق با نیاز و انتظار مردم در بخش نیازمندیها با هدف پاسخگویی به نیاز و مطلوب بودن نسبت به سلیقه ی مردم طراحی گردیده است ،  با توجه به افزایش نیاز مردم و حجم بالای خدمات و تنوع کالا ها موجب گردید پایگاه اینترنتی سانیاز با طبقه بندی موضوعی آگهی ها به گروه های ذکر شده و نیز تقسیم درج آگهی به دو قسمت ثبت آگهی رایگان و درج آگهی مبلغ دار ، اطلاعات مربوط به ثبت آگهی را به صورت منظم و ساده قابل دسترس متقاضیان قرار دهد .سفارش آگهی در سانیاز به صورت شبانه روزی امکان پذیر بوده و نیز راهنمای درج آگهی در قسمت ثبت آکهی جهت سهولت امر سفارش آکهی ، تنظیم گردیده است .

وب سایت تبلیغاتی سازمان نیازمندیهای سانیاز با رعایت ضوابط جرایم رایانه ای و قوانین فیلترینگ جمهوری اسلامی ایران طراحی گشته که با ثبت آگهی توسط کاربر به قسمت تایید و ویرایش مدیریت انتقال می یابد .پایگاه سانیاز با درک انتقادات و پیشنهاد کاربران با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات ، صندوق پیام سانیاز را در اختیار کاربران قرار داده است .باعث افتخار ماست که سانیاز با دسترسی کارآمد به تمامی گروه ها و نیز کیفیت و  سرعت بالا در ثبت آکهی و بارگذاری صفحات ، از سویی دیگر در قسمت نمایش آگهی با دسته بندی صحیح موجب جلب رضایت متقاضیان گشته است .توجه داشته باشید با درج آگهی در سانیاز می توانید کالاها و خدمات خود را به معرض دید دیگران قرار دهید. سانیاز با استفاده از تکنیک های روز دنیا صفحه آگهی  شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل و غیره با رتبه بالا قرار می دهد و پس از گذشت مدت کوتاهی از درج آگهی ، کاربران اینترنت با جستجوی کلید واژه های مرتبط با کالا و خدمات شما در موتورهای جستجو، صفحه آگهی شما را بازدید می کنند.در نظر داشته باشید سیستم طوری طراحی شده است که هر چه مدت زمان نمایش آگهی بیشتر  باشد رتبه آن در موتورهای جستجو مانند گوگل و غیره بالاتر خواهد  شد  و در نتیجه صفحه آگهی در نتایج جستجو در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت. درج آگهی در سایت به صورت کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای بر عهده شما نیست.

اطلاعات تماس شامل شماره تلفن، تلفن همراه ، آدرس پستی ،آدرس ایمیل ، آدرس وب سایت تا پایان دروه اعتبار آگهی به صورت کاملا رایگان در سایت به نمایش در می آید. درج آگهی نیازمند به عضویت در سایت نیست و با استفاده از لینک درج آگهی رایگان در بالای سایت می توانید اقدام به ثبت آگهی رایگان نمایید ، البته با عضویت در سایت می توانید لیست آگهی های خود را مدیریت نمایید و در صورت نیاز آگهی ها را ویرایش نمایید.به کاربران سایت صفحه ای اختصاص داده می شود که لیست تمام آگهی های کاربر در آن موجود است.


  

92/4/1
2:56 ع

CSS مخفف واژه  Cascade Style Sheets مییباشد.از Css  برای استایل دهی به صفحات وب به صورت اصولی استفاده میشود.توصیه می شود در کنار Html ( آموزش Html ) به آموزش css نیز پرداخت زیرا این دو در طراحی سایت بهینه بسیار موثر می باشند.

html,css

زبان css  دارای انعطاف پذیری ویژه ای میباشد و با استفاه از این زبان میتوان پیچیده ترین قالب ها را پیاده سازی کرد.

زبان css  را میتوان به صورت های مختلف مورد استفاده قرار داد.در صفحه طریقه نوشتن Css به صورت کامل در این باره توضیح داده شده است.

زبان css در سرعت بارگزاری صفحات وب بسیار موثر است.

از زبان css بیشتر برای ایجاد ظاهر زیبا و ایجاد پس زمینه و رنگ فونت و ... استفاده می شود.توصیه می شود از این زبان در کنار زبان html که در بخش آموزش html به طور کامل آموزش داده شده است استفاده شود.

در این بخش به صورت کامل به آموزش css میپردازیم.

 

Css نوعی زبان برنامه نویسی می باشد که معمولا همرا با زبان Html به کار می رود.این دو زبان معمولا همراه با هم استفاده می شود.از این زبان بیشتر برای طراحی صفحات استفاده می شود.برای مثال برای تغییر فونت یا تصویر زمینه ی وب سایت از این زبان استفاده می شود.
با توجه به اینکه امروزه در هر شغلی افراد به طراحی وب سایت روی آورده اند باید طراحی سایت بصورت بهینه و طبق اصول Html و Css طراحی شود تا سایت کارایی داشته باشد.

در این جا نکاتی را در مورد سی اس اس برای شما بیان می کنیم:

√دستورات وارده حتما باید بین علامت {} قرار بگیرد و همچنین پس از نوشتن دستور با قرار دادن : مقدار آن را تعیین کنید.

√می توانید دستورات نوشته شده را پشت سرهم نوشته به شرطی که بین آنها با علامت ؛ از هم جدا شود.

√می توانید هرکدام از تگ ها را با علامت , از هم جدا کرد

 

طریقه نوشتن Css - خاصیت Style تگ ها

سبک درون خطی

این روش از مهمترین سبک ها در نوشتن Css می باشد.این روش سایر روش ها را شامل می شود اما توصیه می شود جهت بهینه سازی سایت از این روش کمتر استفاده شود.فراموش نشود که پس از وارد کردن دستورات خود حتما پسوند Css را وارد نمایید.

مثال زیر کاربرد سبک درون خطی در Css می باشد.

HTML Code:

"backgroun : blue; color: white;">A new background and font color with inline CSS

طریقه نوشتن Css - تگ Style در Head صفحه

Css داخلی

در وب سایت هایی که تعداد صفحات کمی دارند از روش css داخلی برای طراحی سایت استفاده می کنند.همچنین این لینک داخل تگ Head قرار می گیرد.این سبک دارای مزایایی می باشد که عبارتند از :

این سبک فقط برای صفحاتی قابل جرا می باشد که از این سبک استفاده شده است.
با استفاده از این روش می توان خاصیت ارث بری کلاس ها استفاده کرد.به عبارتی می توانید از چند جای همان صفحه استفاده کنید.
همچنین این سبک می تواند سرعت بارگزاری صفات را پایین بیاورد.

مثال زیر کاربرد Css داخلی را نشان می دهد.


HTML Code:
    
hr {color:silver;}
p {margin-left:20px;}



body
{background-image:url("http://www.daneshju.ir/forum/images/bg.gif");}

طریقه نوشتن Css - فایل خارجی در پروژه

Css خارجی


این سبک را باید در تگ لینک داخل تگ head قابل استفاده می باشد.با استفاده از این سبک شما می توانید از چندین صفحه وب سایت خود استفاده کنید.در این سبک می توانید با تغییر یک فایل کل ظاهر وب سایت خود را عوض کنید.

مثال زیر کاربرد Css خارجی را نشان می دهد.

HTML Code:
 
"stylesheet" type="text/css" href="mystyle.css">

در این بخش از آموزش css واحدهای شمارش مورد قبول در سی اس اس را برای شما بیان می کنیم.
واحدهای شمارش قابل استفاده در Css شامل موارد زیر می باشند:

1.درصد(%)
2.اینچ(in)
3.سانتیمتر(cm)
4.میلیمتر(mm)
5.em
6.ex
7.pt(برابر با 1/72 اینچ)
8.pc(برابر با 12 point)
9.پیکسل

  

92/4/1
2:55 ع

امروزه هر کسی بنا به حرفه ای که دارد می تواند با طراحی سایت حرفه و توانایی های خود را در بستر وب معرفی نماید.شما در وب سایت می توانید به معرفی محصولات،اهداف،تبلیغات و... بپردازید.

با طراحی وب سایت حرفه ای و استاندارد کاربر می تواند در لحظه ی اول به هدف سایت دست یابد.یک وب سایت استاندارد باید در تمامی مرورگرها قابل اجرا باشد.

برای استفاده از وب سایت و افزایش بازاریابی خود باید طراحی سایت بر اساس اصول مینیمالیسم و همچنین بر اساس html (آموزش html ) و  css ( آموزش css ) صورت گیرد. زیرا html از مهمترین زبان ها در برنامه نویسی می باشد و آموزش Css نیز همراه با html می تواند در بهینه سازی سایت موثر باشد.

در این قسمت با آوردن مقالاتی در زمینه اصولی مهم در طراحی وب سایت و همچنین آشنایی با فرایندهایی که در طراحی وب سایت موثر می باشند شما را آگاه کنیم.


  

92/4/1
2:55 ع

از آنجا که html مهمترین زبان برای برنامه نویسی می باشد بهتر است از قسمت آموزش html شروع کنید.

طراحی-سایت

از آنجا که طراحی سایت نیازمند آموزش html و آموزش css می باشد در این وب سایت آموزش آنها را برای شما به طور کامل توضیح داده ایم.

در زبان اچ تی ام ال دستورات را وارد تگ یا همان برچسب می کنیم که هر کدام از این تگ ها کارایی خاص خود را دارند.دانش کافی از Html ( آموزش html ) و Css ( آموزش css ) باعث می شود که وب سایت شما در بین جستجوگرهای گوگل در لینک های بالاتر قرار بگیرد بنابراین دانستن کاربرد آنها و همچنین قابلیت نمایش در همه ی مرورگرها بسیار مهم می باشد.

مقالات زیر مقدمه آموزش طراحی سایت می باشد:

برای اینکه شما بتوانید یک سایت کامل و جامع طراحی کنید بایستی تمامی این مطالب را در برگیرید.

همه ی افرادی که می خواهند تجارت خود را گسترش دهند و همچنین می خواهند خود را در عرصه ی وب معرفی نمایند می توانند با طراحی وب به هدف خود دست یابند.

در این قسمت می خواهیم شما را با نحوه طراحی وب سایت و همچنین مواردی که باید آن ها را یاد بگیرید آشنا کنیم.
افرادی که می خواهند آموزش طراحی سایت را فرا بگیرند باید با یکسری برنامه ها از جمله photoshop , xara 3d و سایر برنامه ها آشنا باشند.
توجه داشته باشید  سایتی که طراحی می کنید قابل اجرا در تمام مرورگرها باشد.به خاطر داشته باشید که برای نشان دادن صفحات وب در مرورگر باید از پسوند htm,mht,php,aspx باشد در غیر این صورت متن شما در notepad به همان صورت باقی می ماند و در مرورگر نمایش داده نمی شود.
 هرچه ما در کد html و تگ های آن آشنایی داشته باشیم می توانیم طراحی سایت بهتری را انجام دهیم.

مقدمه-آموزش-طراحی-سایت

 

 

برای طراحی سایت استاندارد و کاربردی سایت باید اصولی را رعایت کند که بتوان از آن استفاده ی لازم را برد.از عواملی که در بهینه سازی سایت موثر باشد طراحی وب سایت بر اساس اصول سئو می باشد همچنین انتخاب کلمات کلیدی مناسب نیز برای موتورهای جستجوی گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای طراحی سایت باید به زبان html ( آموزش html ) و css , javascript ( آموزش css ) آشنایی داشت.یادگیری این زبان ها با تمرین زیاد و تسلط کامل امکان پذیر خواهد بود.هرچه تسلط بیشتری داشته باشید خلاقیت بیشتری از خود نشان خواهید داد.

برای نوشتن تگ ها بهتر است ابتدا آن ها را داخل notepad وارد کنید.همچنین برای بهینه سازی سایت بهتر است حجم صفحات کم باشد برای اینکار بهتر است عکس های کم حجم انتخاب کنید این کار سرعت لود شدن پیج شما را افزایش می دهد برای این کار می توانید از برنامه Adobe photoshop و یا Xara 3d استفاده کنید.فراموش نشود که یک وب سایت استاندار باید در همه ی مرورگرها از جمله mozila firefox,internet explorer,goole chrome,opera قابل اجرا باشد.

در بخش آموزش html تمامی بخش های موردنیاز را برای شما توضیح داده ایم.


  css بیشتر جهت طراحی  عناصر مانند فونت ،ایجاد پس زمینه و ... استفاده می شود.از این زبان در کنار زبان html ( آموزش Html ) به کار می رود زیرا این دو مکمل یکدیگر می باشند؛هر دو در طراحی سایت کاربرد اساسی دارند.
سی اس اس نیز مانند html دارای دستورات خاص می باشد که در بخش آموزش Css آن ها را به طور کامل توضیح داده ایم.

 

فرآیند بهینه سازی سایت را سئو می نامند.این فرآیند در راستای طراحی سایت بسیار مهم می باشد زیرا بهینه سازی سایت باعث می شود که موتورهای جستجوگران متن موجود در سایت شما را شناخته و لینک آن را در صفحات اول قرار دهد.نوشتن متن نو و خلاق و همچنین انتخاب کلمات کلیدی مناسب در هر صفحه از متن شما در بهینه سازی سایت بسیار حائز اهمیت می باشد.

در مقاله آموزش سئو تمام روش های مفید برای سئو آورده شده است.

در قسمت سئو مقالاتی را جهت اهمیت سئو و راه های افزایش سئو برای شما قرار داده ایم.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ