سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/5/18
2:0 ع

پس از آنکه پروژه ای غیرانتفاعی با عنوان کد توسط 2 ایرانی به نام‏های علی پرتوی و هادی پرتوی با هدف آموزش کدنویسی آنلاین به کودکان آغاز شد و افرادی چون انوشه انصاری، بیل کلینتون، بیل گیتس، مارک زوکربرگ و نام آوران دیگر از آن حمایت کردند، هم اکنون مقاله ای به قلم نیکول گوین (Nicole Nguyen) در وبسایت بخوان بنویس منتشر نموده. او می نویسد:

دختران امروز نیاز به یادگیری کدنویسی دارند. به 2 دلیل:

اول اینکه ما به تعداد کافی از داشتن مهندسین زن محرومیم و دوم اینکه کدنویسی یکی از مهارت های ضروری همچون خواندن و نوشتن و محاسبه کردن است.

جامعه ارتباطی عصر امروز جایی برای زنان در این عرصه متصور نمی شد، اما زمان در حال پیشروی و فضا در حال تغییر است و در میان، گوگل سعی دارد مطمئن شود که نسل بعدی کدنویسان را دختران امروز تشکیل دهند. به همین دلیل سامان? با کد بساز، یک ابتکار الهام بخش برای دختران (و همچنین والدین آنها) را ایجاد نمود تا علاقمندان را گرد هم آورد.

حال پروژ? دیگری در ایران پس از افت و خیزهای زیاد کلید خورد و به مرحل? اول بهره برداری رسیده است.

کفشدوزک؛ نوپا و قدرتمند

خودش اینگونه خود را معرفی میکند:

هدف کشفدوزک بالا بردن جذابیت تکنولوژی برای زنان و آسان‌تر کردن دسترسی به آن است. مطالبی که در وب‌سایت کفشدوزک منتشر می‌شوند، به هیچ وجه به دنبال کشیدن یک خط بین زنان و مردان نیست زیرا اعضای کفشدوزک اعتقاد دارند که آموزش فرآیندی است که تمام افراد جامعه باید در آن شریک باشند، حال می‌خواهند این افراد زن باشند یا مرد.

در حال حاضر 3 دوره در کفشدوزک فعال است. سرویس های گوگل، امنیت و حریم خصوصی و همچنین تلفن های هوشمند که می توان با ثبت نام و فعال سازی از هر یک از این دوره ها سود جست.

همچنین وبسایت های دیگری نظیر دخترانی که کدنویسی می کنند، آکادمی هک برایت، لینین و بانوی گیک نیز به عنوان تارنماهایی که در زمین? آموزش به دختران فعال هستند شناخته شده اند.

هرچه باشد، اما گوگل به صورت حرفه ای قصد ساختن نسل آیند? دختران کدنویس را دارد و این روزها این جمله را در بسیاری از محافل اینترنتی و تخصصی کدنویسی می بینیم:

We Have Crush On Girls Who Code


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ