سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

92/10/30
1:0 ص

همه ما می دانیم که تکنیک های سئو مدام در حال تغییر می باشند و هر ساله تکنیک های جدیدی برای بهینه سازی سایت و طراحی وب سایت معرفی می شود.در طراحی سایت بروز بودن و آگاهی از جدیدترین متدها را نمی توان نادیده گرفت و یک برنامه نویس باید به خوبی با این روش ها آشنا باشد.در مقاله پیش رو قصد داریم تا نکات طراحی سایت در سال 2014 مطرح کنیم.

نکات طراحی سایت در سال 2014

افزایش سرعت وب سایت:برای افزایش سرعت لود صفحه بهتر است از عکس های کم حجم استفاده نمود همچنین استفاده بهینه از فایل های Css و Javascript توصیه می شود.در صورتی که سرعت لود صفحات وب کم باشد کاربران از بازدید سایت شما منصرف خواهند شدبنابراین افزایش سرعت وب سایت یکی از مهمترین نکات در طراحی وب سایت می باشد.

عناوین و متا تگ ها:توجه به این موضوع می توان موجب افزایش ترافیک سایت شد و بدنبال آن میزان درآمد از وب سایت شما افزایش یابد.بهینه سازی عناوین و متاتگ ها یاعث بهتر ایندکس شدن صفحات سایت توسط موتورهای جستجو می شود.بیشترین اهمیت این مورد در حر فه ی سئو و بهینه سازی سایت بکار می آید.

سایت واکنش گرا: همانطور که در مقاله ی طراحی سایت واکنش گرا گفته شد،با افزایش کاربران در بستر وب دسترسی به وب سایت ها آسانتر و بیشتر شده است بنابراین برنامه نویسان باید به این نکته توجه نمایند تا بتوانند تجهیزات مختلف را کنترل نمایند ونسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش دهد.با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار یک سایت اختصاصی طراحی کرد.

شبکه های اجتماعی:امروزه روزبروز به تعداد شبکه های اجتماعی افزوده می شود،با عضویت در این شبکه ها و اشتراک گذاری مطالب خود می توان با سایر افراد در ارتباط باشیم .لازم است بدانید که استفاده از شبکه های اجتماعی و سیگنال های آن موردی است که برای موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل به عنوان یکی از آیتم های تاثیر گذار رنک سایت تبدیل شده است.

طراحی سایت مانند حرفه ای ها:یک برنامه نویس حرفه ای برای بهترین بودن به بهترین سایت ها نگاه می کند.سایت هایی مانند مایکروسافت که از بزرگترین تولیدکننده های نرم افزار می باشد به زبان Asp.net طراحی شده است بنابراین یادگیری این زبان نیز می تواند در سئو و همچنین طراحی سایت حرفه ای بسیار موثر باشد.


  

92/10/30
1:0 ص

گالری تصاویر از جمله ویژگی هایی است که وجود آن در وب سایت می تواند باعث جذب بازدیدکننده شود اما برای ایجاد گالری تصاویر در یک سایت، نیاز به front end است که تصاویر را پر زرق و برق و چشم نواز نشان دهد و بیشتر نظر بیننده را جلب نماید.در اینجا می خواهیم تا شما را با اهمیت وجود گالری تصاویر در وب سایتآشنا کنیم.

گالری تصاویر می تواند تصاویر محصولات،نمونه کارها و یا حتی محیط شرکت را شامل شود.وجود این موارد می تواند گالری تصاویر شما را به یک عنصر خاص و مهم تبدیل کند همچنین باید توجه کرد که در گالری تصویر از عکس های باکیفیت استفاده کنید.

افرادی که می خواهند در وب سایت خود از گالری تصاویر استفاده کنند باید قبل از هر اقدامی به سوالات زیر جواب دهند.

√ آیا گالری تصاویر شما در راستای اهداف وب سایت شما طراحی شده است؟

√ آیا تصاویر و عکس ها در گالری عکس وب سایت شما دارای کیفیت حرفه ای می باشد؟

√ آیا برای عکس های خاصی که دارای پتانسل ویژه ای هستند، دکمهء " خرید هم اکنون" طراحی نموده اید؟

√ آیا تصاویر و عکس های موجود در گالری وب سایت شما به وضوح کلمات محتوای وب سایت شما هستند؟

√ با یک طراحی خوب برای گالری، تا حد زیادی موفق به جلب علاقهء کاربران خواهید شد.

جواب دادن به این سوال ها نشان میدهد که سایت شما نیاز به گالری تصاویر دارد یا خیر .

با توجه به مطالب ذکر شده و اهمیت گالری تصاویر در وب سایت ، ارزش نظری و تئوریکالی وب سایت خود را افزایش دهید و باید بدانید که انجام این کار به آرامی و زیبایی می تواند در افزایش ترافیک سایت موثر باشد.

منبع : طراحی سایت


  

92/10/29
1:0 ص

همه ما میدانیم که وب سایت ها بلوک های ساختمانی اینترنت را تشکیل می دهند. با پیشرفت و توسعه راهکارهای بازاریابی ، صحبت از بازاریابی آنلاین به میان آمد و طبیعتا این وب سایت ها بودند که اولین رسانه های بازاریابی آنلاین شدند. در کشاکش و تاخت و تازسایت ها برای جذب مخاطب و مشتری ، برنده میدان،  سایتی است  که بتواند مخاطب را به وجد آورده  و بستر را برای حفظ او فراهم کند.

طراحی وب سایت یکی از ارکان بازاریابی آنلاین است. به عنوان یک رسانه بصری تقریبا همه شرکت های بازاریابی آنلاین از یک تیم متخصص و حرفه ای استفاده کرده که به طور مداوم می کوشند تا برنده این عرصه باشند. به طبع کار یک تیم طراحی ، در جذب مشتری بسیار می تواند تاثیر گذار باشد.

چند نکته ساده که هر طراح وب باید بداند

گاهی اوقات در امر طراحی وب جزئیات کوچکی هستند که به راحتی نادیده گرفته می شوند که اگر در طراحی لحاظ شوند به راحتی میتوان یک طراحی وب خوب را از یک طراحی وحشتناک متمایز کرد.

 مخاطبانتان را بفهمید و برای آنها طراحی کنید !

حتی طراحان حرفه ای هم گاهی فراموش می کنند که آنطرف تر ، در آنسوی قاب شیشه ای صفحه نمایش یک انسان واقعی نشسته است که حس میکند ، می بیند و درک می کند. هرگز یک سایت را به خاطر طراحی ، طراحی نکنید ! واضح تر بگویم ؟ واضح ترش می شود که یک صفحه بی جان و غیرقابل درک را تقدیم مخاطب نکنید چون شما که به پول خود میرسید . از روح خود در کالبد سایت بدمید و به آن جان بدهید.

همیشه برای مخاطب خود طرح بزنید ، وقت بگذارید  تا مخاطب را به طور کامل بشناسید . جای دوری نخواهد رفت اگر از خود بپرسید که مخاطب از سایت شما چه می خواهد ؟ چه سلیقه ای را می پسندد ؟ از چه رنگی لذت خواهد برد ؟ چه چیزی دوباره او را به سایت شما بازخواهد گرداند ؟ چه فعل و انفعالی باید رخ دهد که از مخاطبان ثابت شما بشود ؟

شما به عنوان یک طراح وب به پاسخ این سوالات مهم بیشتر از شروع کار بر روی یک پروژه طراحی نیاز خواهید داشت .

تجربه کاربری

بین طراحی وب و طرح زدن روی کاغذ و نقاشی تفاوت از زمین تا آسمان است . هر فرد عاقل و بالغی یک نقاشی را از دیدگاه خودش دیده و تفسیر می کند . نقاشی می تواند آمیخته ای از شکل ها ، چهره ها یا اجسام گوناگون باشد که گاه ترکیب به جا و بی نقص این اشکال می تواند بر روی روان مخاطب سوار شده و احساسات وی را برانگیزد ، اما آن طرف گود یک سایت دانلود ، فقط یک سایت دانلود است و هیچ تفسیر دیگری در مورد آن پذیرفته نخواهد بود.
پس باید بدانید که با طراحی خود چه تفسیری را میخواهید به مخاطب القا کنید .
طراحان حرفه ای وب می دانند که چگونه یک طرح می تواند یک تجربه کاربری (User Exprience) بسازد و یا به کل تمام آن را نابود کند . یک طرح بندی خوب باید جلوه های بصری جذاب و خلاقانه داشته باشد بدون اینکه خوانایی محتوا ، سادگی و پویایی سایت را به خطر اندازد .

 یک تجربه بصری مثبت از خود به جا بگذارید !

یک تیم طراحی وب خوب باید بتواند بدون به خطر انداختن محتوا ، چشم ها را قلقلک دهد . در درجه اول فعالیت های بصری و طراحی خوب صفحات وب ، باید با قلاب خود مخاطب را هدف قرار داد . یک وب سایت خوب باید قابلیت این را داشته باشد که یک داستان بصری چشم نواز را روایت کرده و یک تجربه مثبت و به یاد ماندنی را به بیننده  هدیه کند .

شما به عنوان یک طراح حرفه ای باید قادر باشید تصاویر را به خوبی با هم بیامیزید و بدانید که تنها و تنها از طریق ایجاد همین تجربه مثبت است که مخاطبان و مشتریان باز هم به سایت شما باز خواهند گشت پس درها را باز بگذارید !

از عوامل مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشید ، استفاده از یک تایپو گرافی مناسب است .

فونت خود را Arial  ، Tahoma و یا Helvetica انتخاب نکنید ! فونت های شیک دیگری هم وجود دارند که زندگی را برای سایت به ارمغان خواهند آورد.

مطالب به کلمات نوشته شده محدود نمی شوند ، به طور معقول گرافیک و دیگر عناصری صوتی و بصری هم میتواند در میخ کوب کردن مخاطب نقش بسزایی داشته باشد.

این را بیاد داشته باشید که محتوای مهم با استفاده از زیبایی شناسی مناسب در کنار خلاقیت و ابتکار همیشه برجسته تر شده و به چشم خواهد آمد.


  

92/10/28
1:0 ص

 

هنگام طراحی وب سایت اولین موضوعی که افراد با آن روبرو می شوند هاست و همچنین دامنه ی سایت می باشد.از آنجاییکه امروزه یکسری تبلیغات درباره ی خرید دامنه با رنک 2 و 3 مطرح شده است در اینجا می خواهیم تا درباره ی نکاتی که قبل از خرید دامنه دست دوم باید بدانیم اشاره کنیم.

نکاتی که قبل از خرید دامنه دست دوم باید بدانیم

اولین نکته ای که در خرید دامنه دست دوم باید بدانیم لینک هایی که قبلا در این دامنه بوده مرتبط با سایت فعلی شما می باشد یا خیر.برای راحتتر کردن مفهوم به مثال روبرو توجه کنید.کسی که در فکر راه اندازی یک فروشگاه لوازم ورزشی است هیچگاه فروشگاه خود را در جایی که فروشگاه های لوازم خانگی هستند احداث نمی کند.دامنه ها نیز همینطورند به عبارتی دامنه ی دست دوم هم می تواند موجب سرعت بخشیدن پیشرفت وب سایت شما شود هم مانعی برای پیشرفت سایت.

مت کاتس در رابطه با دامنه های رنک دار قدیمی می گوید:زمانیکه شما یک دامنه استفاده شده را خریداری میکنید و با مشکلاتی روبرو میشوید به این معنی است که قبلا شخصی بر روی آن فعالیت های مغایر با قوانین گوگل یا اسپم انجام داده است.

با توجه به گفته ی کاتس متوجه می شویم که یک دامنه ی دست دوم می تواند جریمه هایی را داشته باشد که بعدها برای شما مضر باشد و واضح است کسی که روی سایت خود کار کرده باشد و دارای رنک بالایی باشد حاضر به فروش دامنه خود نخواهد بود!

به هر دلیلی اگر تمایل به خرید دامنه دست دوم داشته باشید می توانید با ساختن یک اکانت در وبمستر گوگل وارد بخش Manual Actions رفته و جریمه های آن را ببینید.

همچنین می توانید زمینه ی کاری سایت ها را برررسی کنید،حتی اگر محتوایی روی دامنه رنک دار قرار دارد از چه کیفیتی برخوردار است.

لازم به ذکر است که با استفاده از تکنیکهایی می توان رنک بالا بدست آورد اما با عوض شدن آپدیت بعدی گوگل از بین خواهد رفت. در پایان می توان گفت که خرید یک دامنه رنک دار می تواند یک ریسک باشد و باعث سرعت در پیشرفت و یا شکست سایت شما شود.

بنابراین بهترین روش برای پیروزی در سایت استفاده از مطالب بکر و ایده های تازه است همچنین بررسی رفتار بازدیدکنندگان و شناسایی صفحات پربازدید سایت راهنمای مناسبی برای تعیین ادامه مسیر سایت و جهت گیری مطالب خواهد بود.


  

92/10/27
1:0 ص

همانطور که می دانیم شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها در بهینه سازی سایت و همچنینی اصول سئو می باشد و تقریبا همه ی افرادی که صاحب وب سایت هستند خواهان آنند که در بین موتورهای جستجویی نظیر گوگل و یاهو در لینک های اول قرار گیرند که برای رسیدن به این هدف از علم سئو استفاده می شود.

امروزه با توجه به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی علاوه بر سئو باید در یک پدیده دیگر یعنی همان بهینه سازی شبکه های اجتماعی یا به عبارتی SMO هم دانش لازم را به دست بیاوریم.

SMO چیست؟

به بهینه سازی شبکه های اجتماعی  SMO می گویند . واژه SMO مخفف عبارات Social Media Optimization است و شامل تکنیکهای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی می شود.به طور عام، بهینه سازی شبکه های اجتماعی یعنی بهینه سازی یک سایت و محتوای آن در حیطه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.که هدف آن مانند سئو افزایش ترافیک و مطرح شدن می باشد
با توجه به اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جو نیز به این شبکه ها توجه می کنند و اتفاقاتی که در شبکه هایی مثل فیسبوک و توییتر و گوگل پلاس رخ می دهد می تواند تاثیر مستقیم روی امتیاز یک سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو یا همان SERP داشته باشد.به بیان دیگر هر چه سئو روی ترکیب فنی وبسایت ها تمرکز دارد، SMO بیشتر به کیفیت محتوا، اعتبار نویسنده و تجربه کاربران در ارتباط با محتوا و نویسنده می پردازد. مشخصا تمامی این ویژگی های SMO می تواند روی سئوی یک سایت تاثیر به سزایی داشته باشد.
هر چه وب به سمت اجتماعی تر شدن پیش می رود، سیگنال های اجتماعی نیز بهتر می توانند معین کنند که چه چیزهایی در وب ارزشمند هستند همچنین عملکرد یک سایت یا وبلاگ در شبکه های اجتماعی روی امتیازش در موتورهای جست و جو اثر می گذارد و هر چه یک سایت یا یک مطلب از یک وبلاگ بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، امتیاز بهتری از موتورهای جست و جو دریافت می کند.بنابراین اشتراگ گذاری می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد اما باید توجه کرد که SMO را با اشتراک گذاری بی رویه اشتباه نباید گرفت.
در استراتژی تولید و انتشار رسانه اجتماعی شما باید به موارد زیر دقت کنید:
√ چه مواردی لازم است در تولید رسانه اجتماعی رعایت گردد تا انتشار آن توسط افراد افزایش پیدا کند؟
√ در چه زمانی باید آن را منتشر کرد؟
√ چه نکاتی در محتوای آن باید رعایت شود تا امکان تبدیل بیننده به بازدیدکننده سایت شما نرخ بیشتری داشته باشد؟
√ و ...

با توجه به مطالب ارائه شده باید به بهینه سازی شبکه های اجتماعی نیز توجه نمود زیرا به مرور زمان با افزایش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی روز به روز اهمیت این روش بازاریابی اینترنتی افزایش پیدا می کند.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ