سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 >

94/10/30
3:43 ع

Administrator\files\UploadFile\captcha.jpg

معمولآ در فرم ها و بخشهایی از اینترنت تصاویری می بینید که در آنها اعداد یا حروف به صورت نا مرتب دیده می شود ، نام این تست ها Captcha است که هدف آن تشخیص این است که کاربر انسان است یا رایانه. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

در واقع کپچا ابزاری برای جلو گیری از ورود هکر ها به سایت می باشد. برای مثال گوگل و سرویس جی میل را در نظر بگیرید که خدمات ایمیل مجانی به کاربران ارائه می دهد و اگر در زمان ساخت ایمیل از کاربران کد کپچا را نگیرد یک کاربر با ساخت یک برنامه هک کامپیوتری میلیونها ایمیل می تواند بسازد که این هم برای آن وب سایت مضر است هم برای کاربرانی که از سرویس آن وب سایت استفاده می کنند.

اولین بار این تست توسط آلن ترنینگ ساخته شد. هدف ترنینگ از ساخت این تست این بود که بفهمد آیا گجت ها هم مانند انسان فکر می کنند. در ابتدا این تست به شکل یک بازی تقلیدی انجام می شد که به مرور زمان پیشرفت و به شکل کنونی درآمد. هدف از ساخت کپچا این است که کاربر به راحتی این تست را انجام دهد و کامپیوتر به تنهایی نتواند از سد آن بگذرد. همان گونه که دیده اید این حروف یا اعداد از اصول خواصی پیروی نمی کنند زیرا اگه آنها یک مدل واحد داشتند طولی نمی کشید که هکرها برنامه ای برای گذشتن از این سد نیز پیدا می کردند.

به تازگی در کنار کپچا ها گزینه صوتی نیز جود دارد که با کلیک روی آن صدای همان حروف را می توانید بشنوید البته با مقداری صدای پس زمینه ، این صدای زمینه برای این است که برنامه ها و اپلیکیشنها نتوانند حروف را تشخیص دهند. البته به تازگی کپچاها به شکلهای مختلفی مانند ترجمه یا معادله ساده ریاضی نیز دیده می شود که تمام آنها یک هدف و آن هم تشخیص انسان از ماشین است را دنبال می کنند.


  

94/10/30
3:29 ع

یکی از مسائلی که باعت ناراحتی وبمستران میشود کاهش بازدید سایت است و هر وبمستری تمامی سعی و هنر خود را به کار میگیرد که چنین اتفاقی برای سایت اش رخ ندهد.

در این مقاله طراحی سایت مبنا برخی از این دلایل معمول را بررسی میکنیم. نیازی نیست خیلی نگران باشید زیرا این موانع به راحتی رفع می شوند.

Administrator\files\UploadFile\button-visit-website.png

حذف شدن لینک ها از دیگر سایت ها

زمانی سایتی به صفحات سایت شما لینک می دهد کاربران میتوانند وارد سایت شما شوند که موجب میشود رتبه شما در نتایج گوگل افزایش یابد. اما با گذشت زمان بعضی از لینک ها و یا صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند حذف میشوند و در نتیجه شما کاربرانی که از این طریق کسب کرده بودید را از دست خواهید داد و کاملا منطقی و طبیعی است که رتبه شما در گوگل افت کند و بازدید سایت شما کاهش یابد.

مانند تبلیغات شما در سایت های دیگر، تا زمانی که تبلیغات ادامه داشته باشد بازدید سایت شما بالاست و هنگامی که مهلت تبلیغ شما به پایان میرسد طبیعی است بازدیدکننده کمتری داشته باشید.

بروز رسانی نکردن سایت

دقت فرمایید که هدف کاربران تازه ترین و با کیفیت ترین محتویات است و برای رفع این نیاز خود به صورت دائم به سایت هایی مراجعه میکنند که دارای محتویات تازه و با کیفیت باشد واگر این سایت ها دیگر محتویات خود را بروز رسانی نکنند دیگر این کاربران به آنها مراجعه نمی کنند.

و یا اینکه سایت شما دارای تالار های گفتگو و انجمن ها باشد اگر کاربران فعال شما دست از فعالیت خود بکشند باعث میشود که محتوای کمتری در سایت شما ایجاد شود و نتیجه اش کاهش رتبه و کاهش بازدید میشود.

تغییر آدرس RSS

ترجیحا آدرسی را تغییر ندهید زیرا با تغییر دادن آدرس RSS کاربران باید دوباره وارد سایت شما بشود و آن را ذخیره کنند اما بسیاری از آنها ممکن است این کار را انجام ندهند که موجب کاهش بازدید سایت میشود.

لطفا به سوالات، نظرات و پیام ها پاسخ دهید!

به راستی که بعضی از وبمستران قسمت نظرات مطالب را دست کم میگیرند. سعی کنید که همیشه قسمت نظرات مطالب خود را فعال نگه دارید حتی شده و در روز مدت را برای این کار اختصاص دهید زیرا خیلی وقت شما را نمیگیرد در غیر این صورت کاربران از بی توجهی شما دلگیر شده و یا اعتمادشان را نسبت به سایت از دست میدهند.

و دیگر دلایل:

  • کم رنگ شدن فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • حذف کردن برخی از امکانات سایت
  • پولی کردن امکانات و ابزار های پر استفاده سایت
  • اقدام به طراحی سایت جدید و فعال توسط رقبا

  

94/10/27
3:57 ع

دسترسی تمام مردم جهان به اینترنت و گسترش روابط الکترونیکی از طریق وب سایت ها، باعث به وجود آمدن تجارتی پر سود و بدون محدود های جغرافیایی و مکانی و فیزیکی شده است. در طراحی سایت هایی که امروزه کار تجارت را انجام می دهند، جذب مخاطب و مشتریان تبدیل به رقابتی برای کسب درآمد در اینترت شده است.

مهمترین مزایای تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک را این موارد می توان داست:

  • حذف محدودیت های مکانی و زمانی
  • کاهش هزینه های تولید
  • افزایش درصد فروش
  • دسترسی آسان به اطلاعات لازم
  • جهانی شدن تجارت
  • کاهش هزینه های معملاتی و زمان انجام کار
  • حذف دلال ها و واسطه ها

 امروزه علم طراحی سایت از تمام این مزیت ها استفاده کرده و وب سایت هایی با بهترین و بیشترین بازدید در زمینه تجارت آن وب سایت طراحی می نمایند؛ تا منجر به کسب و کار الکترونیک از طریق طراحی سایت های شرکت ها شوند.


  

94/10/27
3:57 ع

همانگونه که گفتیم کسب و کار الکترونیکی که ما از طریق طراحی سایت ها به آن می خواهیم دست پیدا کنیم، شامل، تلفیق و پیوند دادن سیستم ها، فرآیند های درون سازمانی، زنجیره تامین منابع می باشد، که با استفاده از اصول و فناوری های طراحی سایت جدید و ابزار اینترنت مناسب به این هدف دست خواهیم پیدا کرد.
 
کسب و کار الکترونیک را بسته به نوع ارتباطات در آن، در 8 مدل معرفی می نمایند: 
  • مصرف کننده با مصرف کننده ( C to C  )
  • شرکت با شرکت ( B to B  )
  • شرکت با مصرف کننده ( B  to C  )
  • مصرف کننده با شرکت ( C  to B  )
  • شرکت با دولت ( B  to G  )
  • دولت با مصرف کننده ( G to C  )
  • شرکت با کارکنان ( B to E  )
  • دولت ها با دولت ها ( G to G  )
 در طراحی سایت باید به این روابط شناخت داشته باشیم و در طراحی سایت خود با توجه به این روابط، وب سایت های خود را طراحی کنیم؛ تا مخاطبان و کاربران این وب سایت ها بتوانند از امکانات آنها استفاده بهینه را داشته باشند.

  

94/10/23
4:27 ع

کسب و کار الکترونیک معنا و مفهومی عام تر و کلی تر نسبت به تجارت الکترونیک دارد.

اولین بار توسط شرکت IBM در سال 97 میلادی این مفهوم عنوان شد، که تجارت الکترونیک را  نیز شامل می شد. همچنین به راهکار هایی در خود داشت که باید در درون شرکت و یا نهاد و یا سازمانی که در آن کار تجارت را انجام می دهیم، تا بتوانیم تجارت موفقی در تجارت الکترونیک داشته باشیم.

 کسب و کار الکترونیکی شامل این موارد می باشد:

  • تجارت الکترونیک
  • هوشمندی شرکت ها
  • مدیریت روابط شرکت ها
  • مدیریت زنجره ی تامین منابع داخلی شرکت
  • برنامه ریزی بر روی منابع شرکت

 مهندسین فناوری اطلاعات و طراحان سایت و برنامه نویسان وب سایت، امروزه به دنبال طراحی سایت هایی با چارت های مشخص هستند که مشخصه بارز این طراحی سایت، هدف تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک می باشد.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ