سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

95/2/21
10:42 ص

در این قسمت از آموزش جاوا اسکریپت ، امکانات Java Script را برای شما بیان می کنیم . همانطور که در مقاله خصوصیات مهم Java Script گفته شد زبان جاوا اسکریپت به برنامه نویسان در طراحی سایت یک ابزار برنامه نویسی ساده و کارا محسوب می شود همچنین جاوا اسکریپت به رویدادهای مختلف در صفحه واکنش نشان می دهد به عبارتی می توان یک تابع جاوا اسکریپت را تعریف کرده و با یک کلیک اجرا آن دستور اجرا می شود .

امکانات جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت می تواند اطلاعات و دستورات وارده را کنترل کند و در صورت صحیح بودن آن ها را به سرور منتقل کند انجام این کار امکان ارسال اطلاعات غلط به سرور را کم می کند و باعث کاهش ترافیک می شود همچنین این زبان می تواند انواع کادرهای اخطار،تایید و دریافت ورودی را به کاربر نشان دهد .
جاوا اسکریپت می تواند نوع و نسخه مرورگر مورد استفاده کاربر را بخواند و براساس مرورگرخاص تنظیمات و صفحات ویژه ای را بارگذاری کند .جاوا اسکریپت  توانایی خواندن و نوشتن اطلاعات مورد نیاز مرورگر را بر روی کامپیوتر بازدید کننده صفحه را داراست ، که در اصطلاح به این کار ایجاد و خواندن Cookie می گویند .


  

95/2/21
10:41 ص

در این قسمت از آموزش جاوا اسکریپت ، خصوصیات مهم Java Script را برای شما بیان می کنیم . همانطور که گفته شد زبان جاوا اسکریپت جز زبان های برنامه نویسی سبک می باشد و این زبان در هنگام اجرا فازی به نام کامپایلر را طی نکرده و دستورات آن به صورت خط به خط اجرا می شود . کامپایل برنامه های نوشته شده به زبان های برنامه نویسی مثل VB , C یا #C در هنگام اجرا ابتدا توسط کامپایلر به طور کامل خوانده شده و اشکال زدایی می شوند و در صورت عدم وجود اشکال ، اجرا خواهند شد . اما برنامه های نوشته شده به زبان های اسکریپتی ، به صورت خط به خط توسط مرورگر خوانده شده و اجرا می شوند .

خصوصیات مهم جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی ساده و کارا به برنامه نویسان در طراحی سایت می تواند کمک بزرگی باشد همچنین جاوا اسکریپت به رویدادهای مختلف در صفحه واکنش نشان می دهد به عبارتی می توان یک تابع جاوا اسکریپت را تعریف کرده و با یک کلیک اجرا آن دستور اجرا می شود .


  

95/2/12
10:50 ص

در این اواخر با فراگیر شدن آموزش HTML باعث شده است که استفاده و کاربرد پکیج های framework جاوا اسکریپت بیشتر شود. این پکیج ها شامل عملیتی مانند کار های انیمیشنی را آسان سازی می کند اما Jquery تلاش بر آن دارد تا پوشش همه جانبه ای داشته باشد.

برای آن که شما بتوانید تغییراتی در صفحات و طراحی سایت خود ایجاد کنید لازم است بر کد ها ی مربروط بهCSS و ... تسلط و یا آشنایی داشته باشید اما با استفاده از ابزار Jquery طراحی سایت دیگر به آن دشواری نخواهد بود.

پشتیبان های Extension در Jquery به صورتی تنظیم شده است که می توان به راحتی پلاگین های را حذف یا اضافه کرد همچنین ساختار Jquery به نحوی صورت گرفته است که در زمان دانلود برای دیگر اجزای صفحه وب سایت قابل شناسایی است و نتها با استفاده از ماژول ها آسان و ساده میتوان تغییراتی ایجاد کرد.

یکی از معضلات طراحان در طراحی وب سایت عدم هماهنگی مابین مررورگرها و نرم افزارهای جدید است اما این مشکل شامل Jquery نمی شود چرا که با هر مرورگری سازگاری دارد.

Implicit Iteration این امکان را به شما می دهد که به بررسی همه ی لوپ ها بپردازید و وقت خود را بخرید.


  

95/2/12
10:50 ص

jQuery (جی کوئری) یک کتابخانه ای از جاوا اسکریپت است که اسناد HTML (اچ تی ام ال) را به سادگی پیمایش می کند وهمچنین مدیریت و رسیدگی به رویدادها، متحرک سازی، تعاملات Ajax (آجاکس) برای سرعت دادن به توسعه وب را آسان می سازد.

در واقع Jquery یک چارچوب جاوا اسکریپت (java Script) است که هدف از خلق آن آسانسازی جاوا اسکریپت برای استفاده در طراحی سایت است.

برای استفاده از جی کوئری آن را باید به صورت یک لایه انتزاعی تعریف کنیم چرا که اکثر قابلیت هایی را که برای استفاده آن ها چندین خط باید کد نویسی میکردیم را در یک قالب به نام functions (توابع) قرار داده است که ما را قادر می سازد قط در یک خط کد آن قابلیت را فراخوانی کنیم.

لازم به ذکر است که نمیتوان از Jquery به عنوان جایگزینی برای جاوا اسکریپت استفاده کنیم زیرا بعضی از کد های میانبر طریقه نوشتاری را در اختیارمان میگزارد در واقع باز هم از کد های جاوا اسکریپت استفاده میکنیم.

Administrator\files\UploadFile\keep_calm_and_use_jquery_by_cisoxp-d4x2q73.jpg

این مقالات آموزش Jquery شرکت طرح و پردزش مبنا سعی بر آن دارد که بیشتری از دستورات جاوا اسکریپت را (مانند فراخوانی Ajax و عملیات DOM را ساده و آسان نماید تا کاربر بتواند با کمترین دانش و علمی راجع به جاوا اسکریپت بتواند قابلیت های مورد نیازش را ایجاد نماید. به طوری که قادر خواهید بود برای هر کاری یک پلاگین Jquery دریافت کنید.


  

95/2/5
2:1 ع

در این مقاله می خواهیم به شما روش آشنا کردن مشتری با سئو را برای شما توضیح دهیم . از آنجایی که طراحی سایت بسیار به رقبا ی شما مربوط است باید به این نکته توجه داشت که سایت شما باید بین رقبایتان شناخته شود و یک سایت ناشناخته نماند .
بنابراین باید سایت شما توسط موتورهای جستجوگر گوگل شناخته شود برای این کار باید با سئو آشنایی پیدا کرد . از آنجاییه بسیاری از افراد با بهینه سازی سایت ( سئو ) آشنایی ندارند شرکت طراحی سایت وظیفه دارد تا به این گونه مشتریان را از مسئله ی سئو آگاه کند .

آشنایی مشتری با سئو

شما می توانید با تعریف اینکه موتورهای جستجو از فرمول پیچیده ای به نام الگوریتم سئو استفاده می کنند آن هارا متقاعد کنید به این صورت که  گوگل با توجه به الگوریتم سئو سایت ها را رتبه بندی می کند که این رتبه بندی بر اساس بهترین موضوع مربوطه به جستجوی شما می باشد اگر در راستای سئو بخواهید از راه های کوتاه تر و به عبارتی با کلک زدن جلو روید گوگل شناسایی می کند و رتبه ی سایت شما نزول پیدا خواهد کرد .

گوگل و سایر سایتهای دیگر برای جستجوی مطالب درخواستی صفحات و محتوایی را که از قبل ذخیره کرده اند یا اصطلاحا index  کرده اند را جستجو می کنند .سعی کنید با قرار دادن لینک هایی در سایر وب سایت های پر بازدید به موتورهای جستجو خود را معرفی کنید و این انگیزه را ایجاد کنید تا  به سایت شما سر بزنند .

برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید باید محتوای صفحات  را به درستی وارد کنید برای اینکار کافی ست برای هرصفحه از سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتر با سایت شما روبرو می شوند .

در واقع کار اصلی سئو این است که سایت شما را در گوگل معرفی می کند و نتیجه ی این کار می تواند باعث جذب مشتریان بیشتری می شود منتها عملی شدن این هدف نیازمند تجربه می باشد . به عنوان یک شرکت طراحی وب سایت به شما توصیه می کنیم چیزی بیشتر از سوال مشتری جواب ندهید زیرا در این صورت ذهن مشتری درگیر شده و منصرف خواهد شد!


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ