سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

92/9/27
11:15 ص

امروزه با توجه به افزایش اینترنت و فضای مجازی هر فردی را در کسب و کار خود به فکر وا می دارد که علت نیاز به سایت چییست و چرا باید برای حرفه ی خود سایتی داشته باشد؟در این مقاله می خواهیم بدانیم چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا باید سایت داشته باشیم

هر فردی که نیاز به تجارت الکترونیک را در زمینه ی کاری خود ببیند برای هر نوع فعالیت اقتصادی به یک وب سایت نیاز دارد.هر کسب و کاری هرچند کوچک برای معرفی محصولات و خدمات خود نیاز به یک وب سایت دارد به عبارتی بک سایت می تواند نقش یک بروشور تبلیغاتی را برای شما بازی کند حتی با امکاناتی بسیار بیشتر از یک بروشور ساده. شما با استفاده از یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید.

همچنین از یک سایت اینترنتی می توان برای ایجاد ارتباط مؤثر میان اعضای یک سازمان هم استفاده کرد به صورتی که هر یک از اعضا در هر جا که باشند بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق سایت سازمان دسترسی پیدا کنند، از آخرین اخبار مطلع شوند و آخرین تغییرات را مشاهده کنند.

از دیگر مزایای داشتن وب سایت قابل دسترس بودن در شبانه روز می باشد.یک وب سایت به کسب و کار یا سازمان شما این امکان را می دهد که به صورت شبانه روز 24 ساعت هر 7 روز هفته 356 روز سال باز باشد. داشتن یک وب سایت معادل داشتن یک کارمند مشغول به کار تمام ساعت حتی در تمام تعطیلات می باشد.

برای پیشی گرفتن از رقبای خود طراحی یک سایت حرفه ای می تواند یک مزیت روشن برای شما باشد.با طراحی سایت می توانید بازاریابی خود را گسترش دهید و میزان درآمد خود را بالا ببرید.

بالا بردن اعتبار حرفه ی شما توسط وب سایت یکی دیگر از دلایل داشتن وب سایت می باشد.داشتن یک وب سایت اعتماد مشتری را به کسب و کار شما بهبود می بخشد و از کسب و کار شما یک شرکت محترم و معتبر خواهد ساخت. و تصویر کلی کسب و کار خود را به عموم مردم بهتر جلوه خواهد داد و به نوبه خود باعث افزایش اعتماد مشتریان خود نسبت به سازمان و یا کسب و کار شما خواهد بود.

با توجه به اینکه روز به روز افراد بیشتری به اینترنت دسترسی پیدا می کنند وجود یک وب سایت می تواند شهرت کسب و کار شما را بیش از آنکه شما تصور می کنید بیشتر کند و این خود یک امتیاز برای بدست آوردن درآمد بیشتر می باشد.
وب سایت فقط محلی و منطقه ای نیست بلکه جهانی می باشد اکثر کسب و کار کوچک تنها قادر به بازاریابی در شهر خود و یا محیط اطراف شهر خود می باشند با استفاده از وب سایت شما می توانید کالاهای خود را در سراسر ایران و حتی به کل دنیا عرضه کنید.


  

92/9/27
11:15 ص

وب سایت می تواند یکی از ابزار خیلی خوب برای معرفی شما در جامعه و یا بازار کار باشد. اگر به خوبی مورد استفاده قرار گیرد می­تواند برای شما بسیار سودآور قرار گیرد. بهره برداری از وب سایت فقط این نیست که شما نظر مشتریان را جلب کنید و اقدام به فروش کنید. در این مقاله ما به شما چند گام اساسی برای ایجاد یک وب سایت موفق را معرفی می کنیم.

چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم

از کجا شروع کنیم؟

بهترین نقطه برای شروع استفاده از سرویس های وبلاگ رایگان است. شاید احساس کنید که این کار زیاد جالب نیست و سطح کاری پایینی دارد؛ ولی شما می توانید بدون داشتن هیچ دانشی از اسکریپت، میزبانی وب و یا برنامه نویسی های آماده و رایگان استفاده کنید. این کار باعث می شود که شما فکرتان درگیر محتوا و مطالب کنید و نه روش نگهداری از وبلاگ، که بهترین زمان برای کار بر روی نگارش و نویسندگی شما است. علاوه بر این شما لازم نیست در ابتدا هزینه­ای انجام دهید.
وقتی که ترافیک وبلاگ شما تا حد زیادی افزایش پیدا کرد و شما آماده ارتقاء به دامنه خود بودید از آن پس می توانید خیلی ساده با دادن یک پست در وبلاگ مخاطبین خود را از جابجایی خود مطلع کنید و وب سایت خود را راه اندازی کنید.

به روز رسانی مرتب

به روز رسانی وبلاگ یا وب سایت باید مرتب باشد و بازه زمانی به روز رسانی نباید خیلی طولانی باشد. برای مثال شما باید هر روز یا یک روز در میان وبلاگ خود را به روز کنید. اما دلیل این اجبار چیست؟ وقتی که شما وبلاگ خود را مرتب به روز می کنید علاوه بر این که مخاطبین شما از عملکرد شما راضی خواهند بوند و در صورت افزایش کیفیت مطالب باعث افزایش ترافیک سایت شما می­شود. نتیجه مثبت دیگر این است که موتورهای جستجوگر بیشتر به شما لینک می­دهند و رتبه وب سایت شما افزایش پیدا می­کند ولی اگر به روز رسانی به صورت غیر متعارف باشد (یعنی اینکه شما علاوه بر روزهای تعطیل روز های دیگر هم به صورت منظم به روز رسانی نکنید.) باعث می شود رتبه وبلاگ شما کاهش پیدا کند و ترافیک بالای خود را از دست بدهید.

ترافیک

ترافیک وب سایت یکی از مهمترین مسائل وب سایت است. از موارد مهم بالا بردن ترافیک وب سایت بالا بردن کیفیت مطالب وب سایت است. اما باید قبول کنیم که مطالب بسیار خوب ولی بدون معرفی وب سایت زمان بسیار زیادی طول می­کشد تا ترافیک بالا رود. از این رو باید از برخی روش ها جهت معرفی وب سایت استفاده کنید. این روش ها عبارت اند از : تبلیغات رایگان و پولی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی موتورجستجو، استفاده از RSS و جذب مشترک جهت اطلاع رسانی از به روز رسانی وب سایت از طریق ایمیل. اگر مورد برای شما مبهم بود می توانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

پیگیری وضعیت وب سایت

شما باید آمار بازدید کنندگان خود را به صورت دقیق و حرفه ای بررسی کنید. باید به کلمات کلیدی که باعث شده موتورهای جستجو به شما لینک داده اند را بررسی کنید و ببینید در چه بخشی قوی و چه بخشی ضعیف عمل کرده اید و اقدامات لازم جهت بالا بردن ترافیک انجام دهید. در تحلیل ترافیک وب سایت باید به کلمات کلید، ردیابی اطلاعات ارجاع، اطلاعات موتورهای جستجو، بک لینک ها و بازدیدکنندگان منحصر به فرد توجه کنید.
دقت کنید که آمارگیری که از آن استفاده می­کنید باید خوب باشد و اطلاعات دقیق را به شما ارائه کند.
برای بررسی کلمات کلیدی ورودی از گوگل بهترین ابزار Google webmasters است. و اگر سیستم مدیرت محتوای شما وردپرس است آمارگیر WordPress Statistics را پیشنهاد می کنیم که توسط مصطفی صوفی تهیه شده است.

هنر دیجیتال

سعی کنید مطالب خود را چند رسانه ای بر روی وب سایت قرار دهید. شما می توانید در هفته ای یکی از مطالب خود را در قالب ویدیو منتشر کنید. اما در انتشار این ویدیو باید به برخی نکات توجه کنید؛ سعی کنید ویدیو خود را در شبکه های مانند آپارات در کانل که مخصوص وب سایت خود ایجاد کرده اید منتشر کنید و سپس کد ویدیو آن را در وبسایت خود قرار دهید با این کار شما، افرادی که ویدیو شما را در آپارات مشاهده می کنند با وب سایت شما آشنا می­شوند و کمک به بالا رفتن ترافیک وب سایت می­شود. همچنین شما می توانید در نوشته های خود از تصاویر جذاب استفاده کنید که باعث ایجاد حس رضایت فرد از وب سایت شما می­شود.
در بررسی که در این خصوص انجام دادیم برخی افراد یکی از دلایل مراجعه به وب سایت را مشاهده تصاویر مطالب عنوان کردند که اهمیت این موضوع را نشان می­دهد.

تعامل با بازدید کنندگان

یکی از موارد که کمک می کند ترافیک خود را از دست ندهید و کمک به بالا رفتن آن کنید؛ تعامل با بازدید کنندگان است. وقتی که بازدید کننده در وب سایتی سوال می­پرسد قطعا نویسنده جواب او را می دهد. علاوه بر این نکته­ شما باید به نظر بازدید کننده احترام بگذارید. این مورد در خیلی از سایت ها مشاهده نمی­شود و وقتی که بازدید کننده از نویسنده تشکر می­کند نویسنده جواب این تشکر را نمی­دهد. در حالی که اگر شما جواب او را بدهید علاوه بر این که این کمک می­کند برای مشاهده پاسخ نظر خود دوباره به وبسایت شما مراجعه کند؛ باعث می­شود که فرد احساس کند نظر اون مورد توجه قرار گرفته است و همین موضوع برای فرد دلیلی می­شود که در زمان های بعدی به وب سایت شما سر بزند.

کسب درآمد

اهداف بیشتر وب سایت­ها کسب دارمد است اما زمان شروع آن چه وقت است؟ آیا در همان ابتدای کار پنل های تبلیغاتی مشخص کنیم و قیمت برای آن تعیین کنیم؟ وب سایت شما وقتی آمار بازدید آن افزایش پیدا کرد و سرعت رشد شما در حد خوبی بود شما می توانید کسب درآمد خود را با تبلیغات متنی شروع کنید. اما زمانی که وب سایت شما هنوز نوپا هست بهتر است که شما تمرکز خود را بر روی محتوا و نگهداری آن بگذارید تا اینکه به فکر کسب درآمد از آن باشید.
شما یک حرفه ای هستید!
زمانی که شما در زمینه وبلاگ نویس حرفه­ ای شدید وقت آن است که وب سایت خود را راه اندازی کنید.
برای هدایت یک وب سایت بهتر است از دوستان وبلاگ نویس خود کمک بگیرید و وب سایت خود را به صورت گروهی هدایت کنید. نویسنده بیشتر به معنی تبلیغات بیشتر است. زیرا که هر نویسنده به فکر منافع شخصی خود است و اینکه دوست دارد عملکرد فعالیت خود را به دیگران نشان دهد، باعث بالا رفتن ترافیک وب سایت می­شود. همچنین پیشنهاد می­کنیم که نویسندگان وب سایت در جلساتی تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و سعی کنید دانش جمعی خود را با کمک یکدیگر بهبود بخشید. در سطح بالاتر این موضوع می توایند با دیگر وب سایت ها جلسات مشترکی برگزار کنید و کمک به پیشرفت هر دو وب سایت کنید. دقت کنید که با این دید جلو نروید که دیگر وب سایت ها رقیب شما هستند. بلکه شما باید با هم فکری با دیگران کمک به پیشرفت خود و آنها کنید که این کار باعث بالا رفتن سطح کیفی وبلاگ نویسی در ایران می­شود.
اگر بخشی از مقاله برای شما مبهم است؛ می توانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید.


  

92/9/27
11:15 ص

همانطور که در مقاله ی نکات مهم برای جذب بازدید کننده و دلایل عدم مطالعه ی محتوای وب سایت گفته شد بازدیدکننده تنها چند ثانیه در صفحه ی اصلی سایت می ماند و اگر طراحی سایت و محتوای آن برای کاربر جالب نباشد مطمئنا سایت را ترک خواهد کرد.با توجه به اهمیت صفحه ی اصلی در این مقاله می خواهیم تا شما را با اهمیت صفحه ی اصلی سایت در ترافیک وب سایت آشنا کنیم تا یاد بگیریم در صفحه ی اصلی چه مواردی را باید رعایت کنیم تا بازدیدکننده  را در سایت نگه داریم.

اهمیت صفحه ی اصلی سایت در ترافیک وب سایت

با توجه به اهمیت این موضوع به این فکر می افتیم تا چه مواردی را در صفحات وب سایت خود قرار دهید که بتواند نظر بازدیدکنندگان را جلب کند.در زیر به معرفی مواردی می پردازیم که در این رابطه به ما می تواند کمک کند.

مشخص کردن هدف شرکت و حرفه ی شما و خدمات شرکت:قرار دادن مطالب زیاد در صفحه ی اصلی موجب سردرگمی بازدید کننده می شود بنابراین سعی کنید در صفحه اصلی سایت از آوردن متن های طولانی خودداری کنید همچنین می توانید در صفحه ی اصلی چند نمونه از محصولات مهم خود را معرفی کنید و بازدیدکننده را ترغیب به دانستن بیشتر در باره آن محصول کنید.
نکته:معرفی شرکت و تاریخچه ی کسب و کار خود را می توانید در صفحه ی تماس با ما انجام دهید.

قرار دادن اخبار و رویداد های شرکت:قرار دادن اخبار به صورت مرتب به بازدیدکننده نشان می دهد که سایت شما بروز است برای انجام این کار می توانید قسمتی از صفحه ی اصلی را به صفحه ی اخبار لینک دهید.

اهمیت تصاویر در صفحه ی اصلی:از دیگر نکاتی که باید صفحه ی اصلی رعایت کرد تصاویر  می باشد.همانطور که قبلا هم گفته شده اندازه فایل های داخل صفحه را باید به حداقل رساند تا سرعت لود صفحه بیشتر شود.همچنین طراحی سایت شما نباید به گونه ای باشد که کاربر مجبور باشد برای دیدن اطلاعات داخل صفحه آن به چپ و راست Scroll کند.

تعاملات کاربران:یکی از سریع ترین راهکارها برای این که به سایت خود اعتبار بخشید و باعث جذب کاربران شوید، قرار دادن لوگوی مشتریان شناخته شده، خبرگذاری ها و شرکت های وابسته در طراحی سایت و البته صفحه اول آن است. ممکن است شما بخواهید در همان صفحه اول، کلید فراخوانی را هم جای دهید. مثل دکمه های Sign in و یا Sign up که کاربر را برای اقدامی خاص فرا می خواند. این مورد به شما این اطمینان را می دهد که کاربر بیش از آن چند ثانیه، در سایت خواهند ماند.

نکته ی پایانی:استفاده از تصاویر زیبا خود عامل مهمی در جذب بازدیدکننده می باشد اما بازدیدکنندگان جدید از همان چند ثانیه اول، برای الهام گرفتن از طراحی سایت شما استفاده می کنند. در زیر قوانینی را خواهیم آورد که به شما کمک می کند تا چند ثانیه را به خوبی بهینه سازی کنید.

  • استفاده از نوار مسیریابی:استفاده از نوار مسیریابی به بازدیدکننده یک دید کلی از محتویات مابقی صفحات را می دهد پس سعی کنید در سایت خود از این مورد استفاده نمایید بنابراین چیدمان بخش های مختلف سایت باید استاندارد باشد و کاربر بتواند به راحتی به بخش های مختلف آن دسترسی پیدا کند.
  • پاسخ سریع به کاربران:شما باید نسبت به مخاطبانتان آگاهی داشته باشید در این رابطه می توانید نظرات و یا سوالاتی که مطرح می کنند را پاسخ دهید با انجام اینکار می توانید کاربران خود را نگه دارید.
  • بروز رسانی:بارها تاکید کرده ایم که پس از طراحی سایت به صورت منظم مطالب خود را بروز کنید زیرا انجام این کار می تواند توجه موتورهای جستجو را به خود جلب نماید که به دنبال آن می تواند در سئوی سایت شما موثر باشد همچنین به بازدید کننده نشان می دهد که سایت شما بروز است.
  • بررسی:قبل از این که سایت خود را بارگذاری کنید، آن را بررسی کنید تا مطمئن باشید که عکس ها همان گونه که می خواهید به نمایش درآمده اند. و همینطور صفحات آن را امتحان کنید تا از درست بودن تمامی لینک ها و عکس ها اطمینان حاصل کنید و از تمیزی طراحی سایت خود مطمئن شوید.

  

92/9/27
11:13 ص

مقالات زیادی در زمینه ی دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت و همچنین روش های بهینه سازی سایت گفته شده است حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت آشنا کنیم.

اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت

کلمات کلیدی:همانطور که قبلا گفته شد استفاده از کلمات کلیدی می تواند در بهینه سازی سایت تاثیر مثبتی بگذارد ولی عدم استفاده از keyword stuffing (اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل) و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند  باعث افت وب سایت شما شود این اشتباه زمانی رخ می دهد که تعداد تگ ها بیش از حد باشد.استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند نمونه ای از keyword stuffing باشد.

لینک ها:ایجاد لینک های مخفی و غیر معتبر می توان در سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد به صورتی که کاربران به لینک ها دسترسی نخواند داشت.همچنین تجربه نشان داده که خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود.

محتوای تکراری:بارها گفته شده که سعی کنید در سایت خود از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.استفاده از محتوای تکراری از مهمترین اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت می باشد.

Page Cloakong:Page Cloakong تکنیکی است که محتوای نمایش داده شده با روبات موتورهای جستجو و کاربر با هم همخوانی ندارند به عبارتی چیزی که کاربر می بیند با موتورهای جستجو فرق دارد.این روش هم می تواند یکی دیگر از اشتباهات بهینه سازی سئو می باشد.

برگه‌های Doorway:این برگه ها همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات 30 و شاید بیشتر انتقال دهند !.اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید .


  

92/9/27
11:12 ص

مقالات زیادی در زمینه ی دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت و همچنین روش های بهینه سازی سایت گفته شده است حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت آشنا کنیم.

اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت

کلمات کلیدی:همانطور که قبلا گفته شد استفاده از کلمات کلیدی می تواند در بهینه سازی سایت تاثیر مثبتی بگذارد ولی عدم استفاده از keyword stuffing (اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل) و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند  باعث افت وب سایت شما شود این اشتباه زمانی رخ می دهد که تعداد تگ ها بیش از حد باشد.استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند نمونه ای از keyword stuffing باشد.

لینک ها:ایجاد لینک های مخفی و غیر معتبر می توان در سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد به صورتی که کاربران به لینک ها دسترسی نخواند داشت.همچنین تجربه نشان داده که خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود.

محتوای تکراری:بارها گفته شده که سعی کنید در سایت خود از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.استفاده از محتوای تکراری از مهمترین اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت می باشد.

Page Cloakong:Page Cloakong تکنیکی است که محتوای نمایش داده شده با روبات موتورهای جستجو و کاربر با هم همخوانی ندارند به عبارتی چیزی که کاربر می بیند با موتورهای جستجو فرق دارد.این روش هم می تواند یکی دیگر از اشتباهات بهینه سازی سئو می باشد.

برگه‌های Doorway:این برگه ها همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات 30 و شاید بیشتر انتقال دهند !.اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید .


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ