سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

95/10/27
10:35 ص

یکی از علومی که در طراحی سایت کاربردی می باشد، علم روانشناسی است. در واقع یکی از جنبه های اصلی و مهم در طراحی سایت که می تواند در جلب نظر کاربر موثر باشد، جنبه بصری و ظاهر سایت است. برای طراحی ظاهر سایت شما می توانید از علم روانشناسی کمک بگیرید. در این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم نکات روانشناسی در طراحی سایت را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم. در طراحی وب سایت خود نکات روانشناسی زیر را که بر روی کاربر اثر می گذارد را رعایت نمایید.

توانایی جلب اعتماد کاربر

شما با رعایت اصول روانشناسی ساده، می توانید اعتماد کاربران خود را جلب نمایید. برای این منظور تنها کافی است در طراحی سایت خود از مواردی همچون لوگو ، سربرگ و رنگ سازمانی ، هدایت راحت بین صفحات وب سایت ، صفحه تماس با ما با اطلاعات دقیق تماس با شرکت، ارائه گواهینامه ها و افتخارات سازمان، عناوین روشن و واضح و همچنین دسترسی آسان به صفحات درباره ما و تماس با ما استفاده نمایید. علاوه بر این یکی دیگر از فاکتورهایی که از نظر روانشناسی می تواند بر اعتماد کاربران به سایت شما اثر بگذارد، بخش مشتریان ما است. در این بخش کاربر می تواند با مشتریان شما آشنا شود و به راحتی به تحقیق در مورد شرکت شما بپردازد. همین امر اعتماد کاربران را به شما جلب خواهد کرد.

برندینگ

عامل روانشناسی دیگر در طراحی سایت ، بحث ساخت نام تجاری و برندینگ است. ثبات، عاملی موثر و پر اهمیت در ماندگاری برند شما در ذهن ها است. در واقع رنگ لوگو و استفاده از آن در بخش های مختلف طراحی سایت نظیر آیکون ها و لینک ها امری مهم است. و در طراحی گرافیکی سایت نیز باید از رنگ هایی استفاده شود که با هم همخوانی داشته باشند. به منظور یادآوری برند و تثبیت آن در ذهن کاربران باید از لوگو در بخش های مختلف سایت همچون هدر ، صفحات تماس با ما و درباره شرکت استفاده نمایید. این امر در بازاریابی دیجیتال تایید شده است.

استفاده از تصاویر با مفهوم مرتبط

در طراحی سایت خود برای معرفی بخش های مختلف به ویژه محصولات از تصاویر استفاده نمایید. توصیه می شود برای این منظور از تصاویر ایرانی استفاده نمایید زیرا از نظر روانشناسی می تواند اعتماد کاربر را جلب نماید. علاوه بر این در تصاویر استفاده شده، لوگو خود را نیز به صورت ضمنی ثبت نمایید. این روشی دیگر برای تثبیت برند شما می باشد.

روانشناسی رنگ ها

استفاده از رنگ ها باید با موضوع سایت همخوانی داشته باشند. در واقع روانشناسی رنگ ها می تواند در رضایت کاربر و جلب توجه آنها تاثیر به سزایی داشته باشد. برای مثال برای طراحی یک سایت صنعتی باید از رنگ های صنعتی استفاده شود. در مقالات بعدی حتما در مورد روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

محتوای مفید

کاربران به دنبال محتوای مرتبط و مفید هستند. استفاده از محتوای بکر و کاربردی نه تنها از نظر روانشناسی بر روی کاربر تاثیر مثبت دارد، بلکه برای سئو و بهینه سازی سایت نیز بسیار موثر است.

شما می توانید با رعایت این اصول روانشناسی در طراحی سایت ، نظر کاربران را به سایت خود جلب نمایید و تا حد زیادی به موفقیت دست یابید.


  

95/10/18
10:24 ص

حال در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم به شما اشتباهات رایجی که کاربران در شبکه اجتماعی لینکدین انجام می دهند را به شما تذکر دهیم و شما را به سمت استفاده بهتر از لینکدین سوق دهیم.

لینکدین (LinkedIn) یک شبکه اجتماعی می باشد که پایه اساس آن برای برقراری ارتباط با شرکای تجاری می باشد.

در این شبکه اجتماعی ( لینکدین ) ما باید فقط به معرفی تجارت خود بپردازیم و در این شبکه از گذاشتن مطالب شخصی خودداری نماییم.

حال در این مقاله می خواهیم به شما اشتباهات رایجی که کاربران در شبکه اجتماعی لینکدین انجام می دهند را به شما تذکر دهیم و شما را به سمت استفاده بهتر از لینکدین سوق دهیم.

اشتباه اول: پروفایل های ناقص و گنگ

اگر شما اطلاعات پروفایل خود را در لینکدین به صورت ناقص و مبهم پر نمایید، به کسانی که قصد همکاری با شما را دارند این نکته را تذکر می دهید که انسان بی دقتی هستید! پس سعی نمایید مطالب را در مورد کار خود به طور کامل و واضح توضیح دهید.

اشتباه دوم: قرار دادن عکس نا مناسب

اگر می خواهید یک عکس برای پروفایل خود در لینکدین قرار دهید، بهتر است در یک لباس رسمی و اداری عکسی تهیه نمایید و آن را بر روی پروفایل لینکدین خود قرار دهید. ضمنا عکسی که مربوط به کار شما و لگوی کار و تجارت شما نیز می تواند عکس مناسبی برای پروفایل لینکدین شما باشد.

اشتباه سوم: ارتباط سریع تجاری بعد از لینک شدن با شخص دیگر ( دوستان در لینکدین )

این یک نکته مهم در تجارت می باشد که ابتدا سعی کنید ارتباط قوی با مشتریان و همکاران برقرار نمایید و سپس به آنها پیشنهادات همکاری خود را اعلام نمایید.

اشتباه چهارم: درج اطلاعات غلط و دروغ

هرگز قصد بزرگنمایی زیاد و استفاده از تبلیغات غلط را برای کار خود در لینکدین نداشته باشید. زیرا با توجه به گستردگی ارتباطات در شبکه های اجتماعی، خیلی زود دروغ شما و بزرگنمایی شما بر ملا خواهد شد.

اشتباه پنجم: تجاربیات و سابقه کاری خود را حتما درج نمایید.

بسیاری از کاربران در لیندکین بخش تجربیات و سابقه کاری خود را خای می گذارند و این یک اشتباه بزرگ می باشد. زیرا درج تجربیات و سابقه کاری می تواند باعث اعتماد بیشتر به شما و کسب و کارتان شود.

اشتباه ششم: اطلاعات را با تاخیر زیاد بر روی پروفایل قرار ندهید.

بروزرسانی مطالب پروفایل و درج مطلب جدید با فاصله زمانی کم می تواند پویا بودن کار شما را نشان دهد و افراد بیشتری میل به همکاری با شما خواهد داشت. زیرا از شما حرکت و جنب و جوشی را که، نشان از تلاش شماست به آنها انتقال می دهد.

اشتباه هفتم: ارسال پست های فراوان

البته نکته قبل را زیاد تکرار کردن می تواند اشتباه بزرگی باشد. زیرا ارسال بیش از یک پست در هر روز نیز می تواند باعث آزار سایر دوستان باشد.

اشتباه هشتم: تمام درخواست ها را بی درنگ پاسخ مثبت ندهید.

بهترین کار برای قبول درخواست های دوستی کمی تامل و تحقیق در مورد شخص ناشناس می باشد. زیرا ممکن است در روزهای آینده باعث آزار و حتی ضد تبلیغ علیه شما شود.

اشتباه نهم: ارسال هرزنامه

سعی کنید هرگز برای کسانی که زیاد با انها ارتباط ندارید از طریق لینکدین اطلاعات ارسال ننمایید زیرا بدون خوانده شدن ممکن است پاک شود و لینکدین شما را به عنوان یک هرزنامه در نظر بگیرد.

اشتباه دهم: ارسال نظرات و پست های منفی و ضد انسانیت

همیشه به خاطر داشته باشید شخصیت خود را با درج مطلبی ناخوشایند زیر سوال نبرده و با مطالبی که باعث بی احترامی به شخصی خاص و یا نژادی خاص می باشد باعث ناراحتی آنها نشوید.

اشتباه یازدهم: خودخواهی

خودخواهی را کنار گذاشته و همیشه انتظار نداشته باشید فقط مطالب شما خوانده شود و پاسخ داده شود، سعی کنید به مطالب دوستان خود نیز حتما پاسخ داده و برای آنها نیز نظر بگذارید.

اشتباه دوازدهم: لینک ندادن به سایت شرکت

با قرار دادن لینک سایت شرکت ضمن کسب اعتبار برای سایت شرکت، معرفی بهتری برای کار خود در لینکدین انجام داده ایم.

اشتباه سیزدهم: فرض اینکه لینکدین نیز مانند فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی می باشد، اشتباه بسیار بزرگ می باشد.

هرگز شبکه اجتماعی لینکدین را با سایر شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ، اینستاگرام و... اشتباه نگیرید و از درج عکس های شخصی و گردشی و مطالبی که در زمینه روابط عاطفی می باشند در این شبکه خوددراری نمایید. زیرا لینکدین بر پایه روابط تجاری بنا شده است و هدف آن درج اطلاعات تجاری می باشد.

نتیجه مقاله اشتباهات لینکدین:

لینکدین جایی برای ارتباط با همکاران و شرکای تجاری بیشتر می باشد و برای رسیدن به بازاریابی اینترنتی و داشتن مشتریان بیشتر و همچنین افزایش فروش! پس هرگز آن را با سایر شبکه های اجتماعی اشتباه نگیرید.


  

95/10/6
10:45 ص

در این بخش از سری آموزش های شرکت طراحی سایت مبنا راهنمایی نهایی برای بهینه سازی وب سایت را به شما آموزش میدهیم. در این آموزش شما خواهید آموخت که چگونه یک وب سایت با کارایی بالا و رتبه ای مناسب در نتایج جست و جو برای خود بسازید و به یک استراتژی برای موفقیت در بهینه سازی وب سایت خود دست یابید.

هدف از بهینه سازی برای موتور های جست و جو این است که ربات ها و عنکبوت های موتور های جست و جو نه تنها سایت و صفحات شما را شناسایی  کنند  بلکه  به طور ویژه ای آنها را بررسی و مقایسه نمایند  تا  آنها  را  در بالاترین نتیجه در فهرست پیشنهادات جست و جوی خود قرار دهد. فرایند بهینه سازی برای موتور های جست و جو یه فرایند یکباره نیست و باید به طور مداوم تعمیر ، نگهداری ، تنظیم و تغییر داده شود.

در زیر یک فرایند 4 مرحله ای برای شما عنوان شده است که با استفاده از آن می توانید یک استراتژی مناسب برای بهبود جایگاه طراحی سایت خود در لیست موتور های جست و جو داشته باشید.          

 مرحله اول: تجزیه و تحلیل بازار هدف کسب و کار

تجزیه و تحلیل وب سایت: تجزیه و تحلیل مجموعه متا ها و کلمات کلیدی،  محتوا و رتبه بندی سایت،  به عنوان مثال نسبت متن به کد در یک صفحه از وب سایت شما چقدر است؟

تحلیل رقابتی: بررسی کلمات کلیدی محتوا و رتبه بندی سایت رقبا برای تعیین یک استراتژی موفق،  برای این منظور 5 نتیجه برتر موتور های جست و جو را برای هدف گذاری انتخاب میکنیم برای این منظور از ابزار های مختلفی میتوان استفاده نمود.

تعیین کلمات کلیدی اولیه: کلماتی که مشتریان هدف شما بیشترین سرچ را در آن زمینه دارند را بیابید و سپس سعی کنید سایت خود را در این کلمات در رتبه بهتری قرار دهید.

مرحله دوم : پیدا کردن کلید واژه اصلی و گسترش آنها

 پس از تعیین کلمات اولیه یک لیست هدفمند از کلمات کلیدی و عبارات را برای خود تهیه کنید. کلماتی را برای خود مشخص کنید و میزان سرچ شدن آنها توسط کاربران و همچنین میزان رقابتی که در بر سر به دست آوردن بهترین رتبه در این کلمات هست را بیابید کلمات را اولیت بندی کنید و آنها را گسترس دهید و از املای غلط هم در آنها استفاده کنید به این دلیل که کاربران گاها در سرچ های خود از غلط های املایی نیز استفاده میکنند .

 شما باید ارزیابی از رتبه ای که مایل به تصاحب آن هستید داشته باشید: با ایجاد یک فایل اکسل این روند بسیار آسان خواهد بود  بررسی های خود را شروع کنید و همزمان که بر روی کلمات خود کار می کنید میزان رشد سایت خود را نیز به صورت روزانه در اکسل وارد کنید پس از 30 الی 45 روز شاهد تغییراتی در رتبه وب سایت خود خواهید بود. برخی از کسانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند می گویند که رتبه بندی تاثیری در جذب کاربر ندارد شاید این امر درست باشد ولی باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر بیشترین ورودی های تمامی وب سایت ها از طریق جست و جوی موتور های جستوگر می باشد و چنانچه شما بالاترین رتبه را در بین وب سایت ها کسب کرده باشید شانس این را دارید که بیشترین تعداد بازدید کننده را نیز از آن خود کنید.

اهداف خود را مشخص کنید:   زمانی که اهداف خود را مشخص کنید میزان موفقیت شما  در رسیدن به آن هدف کاملا مشخص خواهد شد. به طور مثال هدف شما افزایش بازدید سایت خود از روزی 100 نفر به 200 نفر است در مدت یک ماه است و یا ممکن است درصد کلیک به ازای نمایش خود را از 1 درصد به 2 درصد ارتقا دهید.

مرحله سوم: بهینه سازی محتوا و ارسال مقاله

انتخاب عنوان درست برای صفحه: بهتر است در عنوان های طراحی سایت خود از کلمات کلیدی مد نظر استفاده نمایید.

استفاده درست از متا تگ ها: برچسب ها و توضیحات متا در طراحی سایت میتواند به تاثیر گذاری بیشتر بر روی جست و جو کننده کمک نماید تا بر روی لینک شما کلیک نماید ولی این امر در رتبه بندی وب سایت شما تاثیری نخواهد گذاشت.

استفاده درست از کلمات کلیدی در متن: کلمات کلیدی که در سایت خود از آنها استفاده می کنید در کد نویسی و محتوای سایت شما به خوبی به کار برده شوند. به یاد داشته باشید که در هر صفحه از محتوای شما باید بین 1 تا 3 کلمه کلیدی قید شده باشد.  دقت داشته باشید که کلمات کلیدی خود را طوری در متن محتوا به کار ببرید که طبیعی به نظر برسند. در گذشته مناسب ترین محتوا، محتوایی بود که بین 100 تا 300 کلمه در آن به کار رفته شده بود امروزه بهترین محتوا،  محتوایی است که بین 400 تا 800 کلمه در آن به کار رفته باشد.

نقشه سایت خود را برای گوگل مشخص کنید:  این نقشه را برای صفحه اصلی طراحی سایت خود ترسیم نمایید. ابتدا کد نویسی html  سایت خود را کامل نمایید سپس نقشه سایت خود را که با فرمت xml است را از طریق وب مستر سایت خود برای گوگل ارسال نمایید.

سایت خود را در دایرکتوری ها ثبت کنید ( استفاده محدود ): بهتر است برای اینکه گوگل سایت شما را بهتر و سریع تر شناسایی کند شما خود اقدام به ثبت دستی آن در دایرکتوری ها نمایید به همین منظور شما باید لینک سایت خود را به یاهو( دارای هزینه) بیزنس( دارای هزینه) و دی موز( رایگان) ارسال کنید. برخی از افراد از قابلیت گوگل ادسنس استفاده میکنند. مجموع این کار ها به شما کمک میکند تا صفحات سایت شما سریعتر توسط موتور های جست و جو دیده و شناسایی شوند.

مرحله چهارم: تست مداوم و اندازه گیری

بهتر است برای اینکه به اثر بخشی استراتژی که در پیش گرفته اید پی ببرید به طور مداوم پیشرفت خود را در لیست پیشنهاد شده ی موتور های جست و جو چک نمایید. شما میتوانید به عنوان مثال عملکرد کلید واژه های خود را ارزیابی کنید و تغییرات آنرا در اکسل ثبت نمایید.

نگهداری:  چنانچه در حین اجرایی کردن استراتژی خود به آن توجه کافی نداشته باشید ممکن است پیشرفت شما متوقف و یا کاهش یابد. شما همچنین باید به لینک های ورودی و خروجی خود توجه داشته باشید و مطمئن باشید که آنها در زمینه فعالیت سایت شما هستند. شما میتوانید با طراحی سایت تمامی مراحل گفته شده در بالا را شروع نمایید شرکت طراحی سایت مبنا در این راه پشتیبان شما خواهد بود.


  

95/10/1
3:43 ع

برای آشنایی با برند سازیدر ابتدای این مقاله باید مفهوم برند و تعریف برند سازیرا برایتان تعریف نماییم.

برند چیست:به یک نام که توانسته است در بین مخاطبین خود شناخته شده و محبوب شده باشد و تمام اشخاص مرتبط و غیر مرتبط با آن نام به شیوه ای نام مورد نظر را می شناسند، برندمی گویند.

برند سازی چیست:عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که برای هویت بخشیدن به یک نام برای تبدیل شدن به یک برندانجام می شود برند سازیمی گویند. این فعالت ها اعم از انتخاب نام ، لگو ، رنگ سازی برند ، روش های تبلیغات ، روش های مدیریت مشتری ، روش های فرایند تولید و... می باشد.

باید به این نکته اشاره کنیم که برندتنها یک واژه است و این برندینگیا برندسازی است که که یک فعالیت مستمر مدیریتی می باشد؛ در صورتی که بتوانیم آنرا به صورت هدفمند راه اندازی و ادامه دهیم، میتواند یک نشان و نام تجاری را بر سر زبان ها انداخته و برای آن شهرت و اعتماد کسب نماید. شروع برندینگهیچگاه کار آسانی نبوده است و یکی از کارهایی است که برای به نتیجه رسیدن احتیاج به زمان زیادی دارد. شما همراهان همیشگی شرکت طراحی سایتمبنا با مطالعه نکاتی که در زیر آورده شده، میتوانید در برند سازی نشان تجاری خود شروعی صحیح داشته باشید.

نکته بسیار مهم در بحث برند سازی:

اگر بنگاه تجاری شما محصول با کیفیت ارائه نمیدهد و مشتریان خود را فقط یک منبع درآمد فرض می نماید
هرگز هرگز و هرگز به دنبال برند سازینباشید
زیرا حتما تبدیل به برند منفور خواهید شد 

شما در تنها صورتی تبدیل به یک برندمی شوید ، که در دل مخاطبین خود قرار داشته باشید

حالا اگر قصد دارید که شروع به برند سازیبرای بنگاه تجاری خود نمایید، لطفا چهار نکته زیر را توجه کنید و در امر برندسازینام خود به کار گیرید

1) ثابت قدم بودن در تبلیغات برای برندسازی

به فکر ایده های نو باشید، با استفاده از تنوع نسبت به رقبا خود متمایز باشید.

2) راضی نگهداشتن مشتری برای برندسازی

همواره بکوشید تا مشتریان خود را راضی نگهدارید این کار میتواند از طریق پشتیبانی به موقع، ارائه پاسخ دقیق و کامل به به آنها و ... صورت گیرد جلب اعتماد مشتری باید بالاترین هدف شما باشد زیرا در صورتی که اعتماد مشتری به شما جلب شود میتواند با معرفی شما به دوستان و آشنایانشان برای شما به طور غیر مستقیم مشتری تولید کند پس تنها به فکر یکبار فروش به یک مشتری نباشید.

3) روابط عمومی برای برندسازی

همیشه سعی کنید مشتریان شما لبخند را بر بان خود داشته باشند و این لبخند تنها در صورتی اتفاق می افتد که شما هیچگاه مشتری خود را نا امید نکنید. نا امید کردن مشتری از رسیدن به خواسته اش یعنی شکست شما در برند سازی.

4) از اینترنت برای برندسازی استفاده کنید

با پیشرفت تکنولوژی امروزه به شرکتی که در سطح وب برای خود سایتی نداشته باشد یعنی شرکت بدون سلاح است و خیلی زود تسلیم میشود، حتی در صورتی که شما مایل هستید با مشتریان خود به صورت حضوری دیدار داشته باشید باز هم حضور یک وب سایت برای شرکت شما یک امتیاز مثبت نسبت به رقبا در راه برند سازیبه حساب خواهد آمد.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ