سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

94/5/24
3:55 ع

 

AJAX از تکنیک های جاوا اسکریپت است که برای ایجاد تغییرات داده های صفحه به صورتی که کاربر به ارتباط بین محتوای صفحه با سرور پی نبرد و سرعت کند را تجربه نکند. زمانی که AJAX تولید شد در دنیای اینترنتی انقلابی بوجود آورد و مشکلاتی نظیر  کندی نمایش صفحه سفید در زمان بار گذاری کردن از بین برد از این رو سرعت رشد و توسعه اش افزوده شد. امروزه بسیاری از وبمستران از این تکنیک بهره می برند.

مشکل استفاده از AJAX

زمانی که از تکنیک AJAX  استفاده می شود اطلاعات موجود توسط موتورهای جستجوگر قابل رویت نمی باشد در نتیجه صفحات ایندکس نمی شوند. پس باید بین ایندکس شدن صفحات و سرعت یکی را برگزینیم اما زمانی مجبوربه انتخاب یکی در طراحی سایت میشویم که اطلاعات برایمان ارزش محتوایی داشته باشد.

AdministratorfilesUploadFile	imthumb.png


  

94/5/24
3:55 ع

همانطور که می دانید سئو سیاه روشی غیر قانونی است که گوگل به صورت جدی با آن برخورد می کند وبمسترانی که از هزار و یک روش می خواهند گوگل و کاربران را برای بازدید بیشتر فریب بدهند.

جالب اینجاست که برخی از وبمستران سئو سیاه را به دیگر وبمستران تازه وارد آموزش می دهند و آن را امری عادی تلقی می کنند. شاید آن وبمستر تازه کار سایت تازه تاسیس خود را بتواند به رنکینگ مد نظر خود حتی بیشتر از آن برساند آما فراموش نکنید که باد آورده را باد می برد! پس بهتر از همان ابتدا از تکنیک های سئو سفید استفاه کنیم با آنکه دیرتر و سختر به نتیجه میرسد اما از پایداری بسیار زیادی برخوردار است و در صورت تغییر الگوریتم گوگل سایت شما در امنیت سیر می کند (برای مطالعه ی بیشتر به مقاله روند تغییرات سئو در سال 2015 مراجعه کنید ).

AdministratorfilesUploadFilewhitehatvsblackhat-1024x731.jpg

در این مقاله به معرفی مهمترین روش های سئو سیاه که هرگز نباید استفاده کرد میپردازیم :

Keyword stuffing (تراکم بیش از حد کلمه کلیدی)

متاسفانه برخی از مدیران سایت جدا از آنکه  بین برچسب و کلمات کلیدی فرقی قائل نمی شود یک لیست بسیار طولانی از کلمات کلیدی تهیه می کنند. که این کار یک نوع سئو سیاه به حساب می آید.

Doorway Pages (صفحات کاذب و یا راهرو)

تنها استفاده صفحاتی که وجود خارجی ندارند برای انتقال کاربر به صفحه اصلی سایت می باشد. به زبان ساده تر کاربر یک کلمه کلیدی خاص را در موتور جستجوگر سرچ میکند  و در نتایج آورده شده با این صفحه مواجه میشود و بلافاصله پس از کلیک بر روی عنوان سایت به جای آنکه وارد صفحه مد نظر شود وارد سایتی نا مربوط می شود.

Create back link with wrong method (ساختن بک لینک به روش اشتباه )

برای ایجاد بک لینک شیوه های زیادی وجود دارد اما استفاده از برخی بک لینک هایی که به صورت غیر عادی ایجاد شده اند ممکن است بر سئو تاثیر مخربی بگذارد. مثلا با وارد شدن به یک سایت، در قسمت نظر دهی یک لینک به سایت خود ایجاد کنید. البته با استفاده از nofollow این کار ممکن نمی باشد اما کارهایی نظیر لینک گذاری در قسمت نظر دهی کاری اشتباه است.

Invisible text (نوشته پنهان)

از دیگر روش های فریب دادن گوگل ایجاد یک متن مخفی در صفحات سایت است.

با آنکه گوگل اقدامات فراوانی برای برخورد با سئو کاران کلاه سیاه انجام میده اما باز هم افرادی هستند برای کسب منافع کوتاه مدت از نقاط ضعف گوگل سئو استفاده کنند.

 سئو وبهینه سازی سایت یکی از مهمترین مراحل طراحی سایت است. همانطور که گوگل اشاره کرده است "برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات سئو و بهینه سازی سایت را مطالعه کنید" و هرگز بدون تحقیق اعمالی را که در سایت ها می خوانید ویا دیگران به شما توصیه می کنند را انجام ندهید.


  

94/5/19
4:55 ع

یکی از مشهورترین روش های سئو سیاه است که از جمله روش های اسپم گوگل نیز  به حساب می آید. در این روش یک مطلب برای گوگل و دیگر موتور های جستجوگر به یک شکل و برای کاربران به شکل دیگری نمایش داده می شود.

AdministratorfilesUploadFilecloaking.jpg

 شاید برا شما هم اتفاق افتاده باشد هنگامی که در گوگل کلمه ای مانند آموزش سئو را جستجو کرده باشید و در 10نتایج اول یکی از سایت ها را انتخاب می کنید ولی به جای مطلب آموزش سئو با بنرهای تبلیغاتی مواجه میشوید! علت این است که زمانی که روبات خزنده گوگل به آن سایت مراجعه می کند وبمستر آن سایت اطلاعات آموزش سئو را به روبات نشان می دهدو این اطلاعات در گوگل ایندکس می شود اما هنگامی که افراد و کاربران کلمه آموزش سئو را جستجو می کنند به آن سایت هدایت می شوند و با بنر های تبلیغاتی مواجه میشوند!

برای همین است این روش جز تکنیک های سئو سیاه محسوب می شود و گوگل به صورت جدی با این دسته از سایت ها برخورد میکند. افرادی نیز با استفاده از این روش سایت هایی با پیج رنک تقلبی می سازند تا بتوانند وارد بیزینس لینک شوند و لینک بفروشند. طریق کار این روش این گونه است که هنگامی موتور خزنده وارد این سایت ها می شود رنک واقعی آن ها را دریافت می کند  ولی در زمان ورود کاربر به دامنه سایت تصور می کنند که این سایت از پیج رنک بالایی برخوردار است در صورتی که اینگونه نسیت.

AdministratorfilesUploadFileaaimages.jpg

روش های گوناگونی برای  ایجاد کلوکینگ وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی دو نوع از رایج ترین آن ها اشاره می کنیم.

گوگلینگ (Googling):

در این روش سایت اقدام به جمع آوری مطلب و اطلاعات از طریق گوگل می کند برای انجام این کار یک عبارت خاصی را در گوگل جستجو کرده و نتایج به دست آمده را در سایت خود نشان می دهد به این ترتیب سایت چگالی محتوای صفحات خود را افزایش می دهد و آن را با دیگر قسمت های سایت ترکیب می کند و قادر به فریب دادن گوگل می شود ورتبه خود را افزایش می دهد.

در حقیقت این دسته از سایت ها هیچ محتوای با ارزشی ندارند و محتوای خود را از گوگل و سایر وب دایرکتوری ها بدست می آورد که در گوگل با این روش بسیار مخالف می باشد و به مقابله با آن پرداخته است اما هنوز هم وبمسترانی هستند که از این روش استفاده می کنند.

IP Delivery:

در این روش سایت بر پایه ی موقعیت جغرافیا یی کاربران  اطلاعات گوناگونی نمایش می دهد مثلا زبان سایت بر اساس IP کاربر تغییر یابد، تعدادی از آن ها مورد اسپم  شدن قرار می گیرند. استفاده از این روش هم برای وبمستر و هم برای ربات خزنده به وجود می اورد که نتیجه اش عدم بازدهی سایت می شود. اگر  URL ثابت باشد راه کاملا برای ورود موتور خزنده مسدود میشود و خودتان بهتر میدانید چه عواقبی برای طراحی سایت در پی خواهد داشت.


  

94/5/19
4:54 ع

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که مقاله ای را بنویسید و در سایت خود قرار دهید و بعد از چند وقت متوجه شوید کسی دیگر مقاله کپی شده ی سایت شما را در صفحه سایت خود قرار داده است و حق وحقوق شما را رعایت نکرده است.

برخی از افراد که مطالب کپی در سایت خود قرار می دهند فراموش می کنند لینک ها را پاک کننده و از سایت آن ها لینک ورودی به سایت منبع زده می شود.پس هیچگاه فراموش نکنید که از لینک ها در مطالبتان استفاده کنید چرا که سبب جلو گیری از کپی مطالبتان می شود.

AdministratorfilesUploadFilepingback.jpg

لینک پینگ بک چیست؟

 یک نوع لینک است که به وسیله ی آن قادر به ارسال یک سری اطلاعات هستید. مثلا میتوانید یک ایمیل بفرستید یا یک وارد صفحه ای از سایت خود شوید که دارای اطلاعات ویژه ایست! به این ترتیب شخص کپی کننده را می توانید ردیابی کنید و یا اینکه اگر مقالات شما در سایت های اسپم شده قرار گرفته باشد می توانید از جلوی انتشار آن را بگیرید.

ابزار های رایگان وبلاگ نویسی مانند وردپرس و سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا امکان ایجاد پینگ بک را در خود دارند. ماهیت اصلی پینگ بک یک درخواست xml است که با ارسال آن به آدرس مد نظر خواهید دریافت چه سایت هایی مقالات شما را انتشار داده اند.


  

94/5/13
10:54 ص

 

AdministratorfilesUploadFileseo-help.jpg

برای یاد گیری هر علمی در ابتدا باید اصطلاحات آن علم را فرا گرفت تا بتوانیم درک بهتری از نوشته ها و کتاب های مربوط به آن علم داشت. گروه طراحی وب سایت مبنا در این مقاله اصطلاحات مربوط به سئو را برای شما کاربران عزیز گردآوری کرده اند تا بتوانید با یاد گیری این اصطلاحات درک بهتری از مقالات سئو داشته باشید. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد. 

ALT : متن به جای تصاویر

Meta Tage : اطلاعاتی که صفحه برای جستجو کاربران در موتور جستجوگر نمایش می دهد.

Meta Keywords : کلمات کلیدی

Meta Description :شرح کوتاهی از وب سایت

Robots.txt :ایجاد دسترسی خاص برای موتور جستجو گر

Tinny Text : سئو کلاه سیاه

Spam : تقلب در سئو

Comment : توضیحاتی که در کد نویسی نوشته می شود.

Algorithm : قوانین موتور های جستجوگر

Analytics : امار گوگل برای مدیر سایت

Authority : میزان اعتبار وب سایت در گوگل

Anchor Text : متنی که به آن لینک داده باشیم

Backlink : لینک هایی که از یک وب سایت به یک وب سایت دیگر داده می شود.

Follow : امتیازی که یک سایت به سایت دیگر می دهد.

Domain Name : نام دامنه

Crawler : روبات خزنده گوگل

Index : بخش ذخیره جستجوگر گوگل

Indexer : بخشی از موتور جستجوگر که اطلاعات جمع آوری شده ربات گوگل را ذخیره می کند.

Query : نتایجی که کاربر از موتور جستجوگر درخواست می کند.

Title : توضیح و کلمان کلیدی مربوط به صفحه سایت.

Traffic : آمار بازدید کنندگان از وب سایت.

Visitor : بازدید کنندگان وب سایت


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ