سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 >

94/2/29
11:10 ص

حتما تا به امروز به سایت هایی مراجعه کرده ایید که فقط مطالب و اخبار وب سایت خود را به صورت یک تیتر مختصر قرار داده اند. در این موارد اغلب دچار سر در گرمی و خستگی در مطالعه تعداد زیادی تیتر شده اید. مثلا فرض کنید که یک روزنامه خریداری می نمایید و از ابتدا تا انتهای آن فقط تیتر مشاهده می نمایید! قطعا کمترین اتفاقی که برای شما بیفتد، خستگی چشم های شما می باشد!

HEO چیست

مسلما بهتر است برای هر خبر و مطلبی که در سایت قرار می دهیم، در ادامه و پایین هر پست، خلاصه و توضیح مختصری از آن را قرار دهیم. حتی بهتر است برای ارتباط بهتر و بصری کاربر با مطلب ما، یک عکس کوچیک که مربوط به پست ما می باشد، در کنار آن قرار دهیم.

این نکته می تواند کمک بزرگی به ما در جذب مخاطب به مطالب و اخبار و پست هایمان کند.

پس سعی کنیم برای داشتن HEO بهتر و نمایش بهتر مطالب سایت برای کاربران و همچنین رعایت اصول طراحی سایت و بهینه سازی سایت، در طراحی سایت خود حتما این مورد را رعایت نماییم.


  

94/2/29
11:10 ص

عناصر و اجزای وب سایت ما باید دارای طول و عرض و اندازه مناسب باشند. به این معناست که عناصر صفحه مانند بنر سایت یا هدر سایت، اندازه محل قرار گیری منو های سایت، اندازه قرار گیری محل تبلیغات سایت، و تمام این عناصر باید از اندازه ی مطلوبی برخودار باشند.

این اندازه مطلوب هم باید با توجه به استاندارد های طراحی سایت باشد و هم باید مطلوب از نظر و دیدگاه کاربران باشد. ما نباید از هدر با ارتفاع زیاد استفاده نماییم، چون مهمترین بخش صفحه ی ما، که قسمت بالایی سایت ما می باشد، با این کار هدر رفته و مخصوص هدر می شود. پس بهتر است اندازه ای در حدود یک / هفتم از نمای ابتدایی نمای سایت را به آن اختصاص دهیم.

و مثلا برای قرار دادن بنر ها و تبلیغات، جدول یا لایه ای در کنار سایت که بهتر است فقط در سمت چپ سایت باشد، به آن اختصاص دهیم که بیشتر از یک / هفتم از عرض وب سایت ما را اشغال نکند.

همچنین یکی از مهمترین عناصری که باید اندازه آن را مهم در نظر بگیریم، محل قرار گیری پست ها و اندازه ی تعریف شده برای هر پست می باشد، که اندازه ای این بخش نباید آن مقدار زیاد باشد که تمام مطالب پست در آن نمایش داده شود و نباید آن مقدار کم باشد که خلاصه ی مطلب پست که در حدود دو خط می باشد، در آن جا نشود.

تمام این موارد را می توانید در طراحی سایت های نمونه شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا با کلیک بر روی نمونه سایت های طراحی شده، مشاهده نمایید.


  

94/2/29
11:9 ص

ما می توانیم نکات زیادی را در طراحی سایت خود رعایت نمایم که در HEO  سایت ما تاثیر گذار باشد و باعث جذب مخاطب نسبت به مطالب ما شود. اما چند نکته اصلی و کلیدی وجود دارد، که تاثیر زیادی در جذب کاربران و مخاطبان نسبت به طراحی سایت و وب سایت ما  می شود.

که در ادامه به طور کامل با این نکات به طور کامل آشنا خواهیم شد.

این نکات عبارت اند از:

  1. طول عناصر صفحه
  2. خلاصه مطالب
  3. انتخاب فونت ها
  4. انتخاب رنگ ها
  5. چیدمان صفحه و صفحه آرایی
  6. انتخاب هدر مناسب
  7. درج تاریخ برای اخبار و مطالب


شما می توانید با انتخاب هر کدام از موارد بالا و کلیک بر روی آنها، به طور کامل توضیحات مربوط به آنها را مطالعه نمایید.


  

94/2/23
3:7 ع

جواب این پرسش یک مفهوم می باشد " HEO " . البته HEO باید در کنار تمام موارد سئو رعایت شود تا طراحی سایت و قالب ما باعث جذب مخاطبان شود. میتوانید با خواندن کامل مقالات سئو و مقالات HEO و پرسش HEO چیست، و با کلیک بر روی نام این دو واژه، شناخت کاملی پیدا نمایید.

طراحان سایت امروزه با کار کردن بر روی HEO سایت خود، در کنار سئو، به جذب و ماندگاری مخاطبان و بازدید کنندگان، در سایت خود، توجه می نمایند.

HEO مفهومی ست که برای جذب مخاطبان نسبت به گرافیک سایت ایجاد شد، و با توجه به سلیقه های مخاطبان و تاثیرات رنگ ها و تصاویر بر روی آنها و نوع و زاویه دید آنها نسبت به صفحه، تعریف شده است.

که در ادامه مقالات با آنها آشنا خواهیم شد و با رعایت این نکات در طراحی سایت خود می توانیم تاثیر زیادی بر روی مخاطبان و کاربران بگذاریم، و آنها را نسبت به مطالعه و بازدید از مطالب و پست های خود ترغیب نماییم.

 

 


  

94/2/23
3:6 ع

با افزایش و تعدد قالب های گرافیکی در طراحی سایت ها، و سوال زیاد مشتریان و بازدید کنندگان و مدیران سایت که کدام قالب گرافیکی برای سایت ما بهتر می باشد، این سوال برای طراحان سایت به وجود آمد که:

دلیل جذب یک قالب گرافیکی سایت برای مخاطب چیست؟

HEO چیست

طراحان سایت و متخصصان به سراغ این امر رفتن و با مشاوره با روانشناسان و کارشناسان علم طراحی، نکاتی را برای جذب مخاطبان به طراحی سایت خود پیدا کردند؛ این نکات امروزه مفهوم به نام HEO پیدا کرده است، که مخفف کلامات Human Experience Optimization می باشد و معنای لغوی آن " بهینه سازی تجربه کاربری " و در معنای لفظ برای طراحان سایت و بازدید کنندگان به معنای " تجربه بهینه سازی چیدمان سایت" می باشد.

امروزه در ایران بسیاری از طراحان سایت به این نکته توجه ندارند که چیدمان صفحه و رنگ و فونت قلم ها نیز می تواند در سئو سایت آنها موثر باشد و باعث جذب بیشتر مخاطبان و ماندگاری آنها در سایت هایشان شود. امری که امروزه بسیاری از طراحان سایت های خارجی آن را رعایت می نمایند، اما تعداد اندکی از شرکت های طراحی سایت داخلی از جمله شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا در کشورمان این اصول و قواعد را رعایت می نمایند و به بهینه سازی طرح و قالب سایت ( یا HEO) در کنار بهینه سازی سایت یا سئو سایت مشتریان خود اهمیت می دهند.

مفهوم HEO روز به روز در کنار مفهوم سئو افزایش یافت و امروزه به عنوان یکی از اصول طراحی سایت در جهان شناخته می شود؛ که باید بیشتر توسط طراح گرافیکی وب سایت مورد توجه قرار گیرد و در مرحله بعد توسط طراح سایت، که سایتی با جذب مخاطب نسبت به نگارش مطالب خود داشته باشیم.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ