سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 5 >

92/11/30
1:8 ع

در کتاب راه‏های بی انتها برای بهینه سازی وبسایت، سئو و بازاریابی آنلاین، جان روگنرود، به شما نشان می دهد که چطور پایه های وبسایت خود را استحکام ببخشید و رتبه های بالا را در موتورهای جستجو به دست آورید. در نسخ? خلاصه شده از این کتاب، نویسنده یک خط بیرونی برای یک استراتژی موفق در بهینه سازی وبسایت ها را ترسیم می کند.

the-book

هدف بهینه سازی موتورهای جستجو، ترغیب دائمی crawlerها برای مراجع? همیشگی به وبسایت شماست نه آنکه تنها سایت و صفحات مورد نظر را پیدا کنند اما خب؛ این هم بخشی از کار ربات ها یا Crawlerها می باشد که شما را در صورت لایق دانستن به صفحات بالاتر در صفحات نتایج جستجو ببرند.
درخواست بهینه شدن تنها یک بار نیست اما پردازش نیازمند نگهداری، میزان سازی، تست مداوم وبسایت و مانیتورینگ آن می باشد.
در ادامه، 4 مرحله برای یک استراتژی جهت بهینه سازی سایت آورده شده است. از این مراحل بهترین استفاده را جهت سئوی سایت خود انجام دهید.سئو و بهینه سازی سایت
1- تحلیل هدف بازار فروش
2- کار بر روی کلیدواژه های مورد نظر و توسع? وبسایت در زمینه های مذکور
3- بهینه سازی و تولید محتوا و در نهایت معرفی وبسایت به جستجوگرها
4- آزمایش و تستینگ مداوم وبسایت و سنجش و آنالیز آن توسط ابزارهایی چون گوگل آنالیتیکس


  

92/11/30
1:0 ص

 

در مقاله وبمستر تولز به زبان ساده به طور کلی در ارتباط با بخش های مختلف وبمستر تولز توضیحاتی ارائه نمودیم.

اینبار به صورت جزیی تر یک بخش کاربردی دیگر وبمستر تولز را خدمتتان معرفی می کنیم:

بخش Removal URLs

Removal URLs

این ابزار را در بخش گوگل ایندکس در وبمستر تولز قرار داده اند. به این علت که یکی از پایه های اساسی سئو، حذف است. بله! همیشه تولید محتوای صرف، نمی تواند برای شما اعتبار بیاورد. گاها شما به حذف برخی از لینک های وبسایتتان نیز نیاز دارید. لازم است تا گرد و غبار کنید و کمی وبسایتتان را از کهنگی و اضافه باری که تنها ضرر دارند، در بیاورید. Removal URLs برای همین آمده است. این ابزار برای آن ساخته شده که شما بتوانید وب خود را از ایندکس هر نوع صفحه ای که خطاهایی نظیر 404، 503 و... دارد را معاف کرده و حتا نتایج پیشین را از گوگل حذف نمایید.

زمانی که به این ابزار مراجعه می کنید و URLی را وارد می نمایید با 3 گزینه مواجه خواهید شد: (پیش از همه بدانید که باید وبسایت خود را از قبل در وبمستر تولز ثبت کرده باشید!)

1-      Remove page from search results and cache: با انتخاب این گزینه نشانی صفح? URLتان را از صفحات نتایج جستجوی گوگل حذف کرده اید. با این روش شما به صفحات جستجوی گوگل می گویید که صفحه مورد نظرتان با اشکالاتی نظیر خطای 404 روبرو شده و دیگر در دسترس نیست.

2-      Remove page from cache only: همانطور که مشخص است شما از ربات ایندکس کننده گوگل می خواهید که صفح? مورد نظرتان را از حافظ? Cashe خود حذف کند. این انتخاب باعث این خواهد شد که ربات ایندکس کننده مجددا صفحه شما را ایندکس کرده و صفح? مذکور را دوباره بررسی کنند.

3-      Remove directory: انتخابی است برای حذف کامل یک URL و تمامی زیر شاخه ها و ساب دامین های آن. به عبارتی وقتی که شما این عبارت را برای نشانی ای چون http://example.com می زنید، به صفحات جستجوی گوگل می گویید که تمام آنچه که در همین URL و سایر شاخه ها و زیر شاخه های آن موجود است را از نتایجش حذف نماید.

چه زمانی نباید از ابزار Removal URLs استفاده کرد؟

1-      هر نوع فایلی که فکر می کنید بیهوده است را پاک نکنید. ما دوباره آن ها را ایندکس می کنیم.

2-      خطاهایی که توسط خزند? گوگل شناسایی می شوند را از وبمسترتولز خود حذف نکنید.

3-      اگر دومینی را از شخص دیگری به صورت دست دوم خریده اید و نگران این هستید که در هدف خزنده های ما باشند به ما اطلاع دهید. پیش از اطلاع دادن چیزی را حذف نکنید.

4-      اگر سایتتان هک شده است تمام سایت را از پایه حذف نکنید. تنها به فایلهایی بسنده کنید که می دانید هکر مورد نظر آنها را در روت هاستتان ایجاد کرده است. برای مثال http://www.example.com/buy-cheap-cialis-skq3w598.html اما ما به هیچ عنوان پیشنهاد حذف کل سایت یا حتا لینک هایی را که می خواهید ایندکس شوند را نمی کنیم.

5-      بسیاری از سایتها از صفحات مشابهی در نشانی های متفاوت دارند. اگر وبسایت شما هم چنین است و ضمنا نمی خواهید لینک های تکراری در نتایج جستجو داشته باشید، متدهای پیشنهادی ما را بخوانید. هیچگاه از Removal URLs برای حذف لینکهای تکراری استفاده نکنید چراکه این کار باعث حذف تمامی نسخه های سایت شما (نظیر http, https, www و بدون www) از نتایج جستجو خواهد شد.


  

92/11/29
1:0 ص

 

امروزه دیگر اگرچه متخصصین حرفه ای سئو و بهینه سازی وبسایت همچنان فعال هستند اما به صورت مشخص چند ده فاکتور برای عیب یابی و پیشنهادات متفاوت به صورت ابزاری آنلاین وجود دارند که تقریبا ما را به صورت اتوماتیک هدایت، راهنمایی و از نیازمندی به متخصصینی صرفا سئوکار احتیاجی نیست چراکه ماشین ها این کارها را به خوبی انجام می دهند.

سئو و تگ ها

صحیح است که حتا سئوکاران از تمام این ابزار که در ادامه می آید برای ارتقای سئو و بهینه سازی وبسایت شما انجام می دهند اما با کمی دانش در این زمینه و مطالع? مرتبط با این رشت? تخصصی، تا حدود بسیار زیادی می توانیم متکی به همین دانش تحت وب باشیم.

همچنین استفاد? صحیح از ابزار وبمسترتولز گوگل، گوگل آنالیتیکز و البته خزنده های بینگ (مایکروسافت) کمک شایانی در ارتقای سطح سئو و بهینه سازی وبسایت مورد نظر خواهد داشت.

یک به یک به معرفی این وبسایت ها و همچنین سایت های جامعی که در زمینه سئو می نویسند می پردازیم:

وبسایت Woorank.com

این وبسایت به شما اجازه می دهد در هفته، 1 وبسایت را از یک آی پی مشخص به طور رایگان آنالیز کرده و به طور کامل تمامی آنچه که برای سئو و بهینه سازی وبسایت خود نیاز دارید را بررسی و تحلیل کنید. این سایت به بهترین شیوه این کار را برای شما انجام خواهد داد. در صورت نیاز بیشتر می توانید عضو این سایت شوید و از همین خدمات بدون محدودیت تعداد وبسایت استفاده نمایید. همچنین با مراجعه به بخش تعرفه ها با 2 گروه از وبسایت ها مواجه خواهید شد. وبسایت های شرکتی، خبرگزاری ها و سایت هایی با ترافیک و حجم بالای اطلاعات؛ و سایتهایی در مقیاس کوچکتر همچون شرکت های خدماتی، سایتهای شخصی، سایت های اطلاع رسانی تخصصی و وبلاگها. که برای مورد اول می بایست 149 دلار و برای مورد دوم 49 دلار در ماه شارژ خواهید شد. همچنین وبلاگ وورنک اطلاعات به روز و مفیدی در زمینه های مارکتینگ، سئو و بلاگینگ در اختیار مخاطبان می گذارد.

سئو برای طراحی واکنشگرا



وبسایت Chkme

این وبسایت نیز به تازگی در میان بسیاری از وبمستران معروف شده است. اما آنالیزها نشان می دهد که تحلیل بسیار دقیقی ارائه نمی دهد هرچند که وبسایتی بسیار قدرتمند در نوع خود می باشد و منهای اینها، خدمات سئوی آن رایگان است. فاکتورهای اصلی اش در تعیین درصد سئو، تگ های h1, h2 و h3 می باشد. همچنین مواردی چون اعتبار کدنویسی در W3 را بررسی نموده و بر اساس آن نیز درصد مورد نظر را با ارائ? راهنمایی هایی در زمین? بهتر نمودن شرایط سئوی سایت ارائه می کند.

وبسایت SEOMoz

از مشهورترین وبسایت های راهنما در زمین? سئو و بهینه سازی سایت. سئوموز که تحت فرمان رند فیکشن حرکت می کند. این وبسایت نیز به غیر از مقالات و راهنماهایی که به رایگان در اختیار مخاطبین می گذارد، یک دور? 30 نیز به عنوان پلان فروشی دارد که از آن طریق شما به خدمات بیشتر سئوموز دسترسی پیدا خواهید کرد. وبلاگ سئوموز تقریبا هر روز به روزرسانی می گردد.

وبسایت SEO.com

شعارش هست: اولین در بهینه سازی برای موتور جستجو! به صورت آنلاین هم در عرض چند ثانیه (گاهی تا 1 یا 2 دقیقه ممکن است طول بکشد) سایت شما را ارزیابی و سئو می کند و هم در همان لحظه راهنمایی های لازم را در باکس های چند خطی روبروی همان مورد مشخص می آورد.


  

92/11/28
1:0 ص

 

همانطور که در مقاله ی کدام را انتخاب کنیم: سئو یا بهینه سازی؟ گفته شد اولین اصل سئو تولید محتوای جدید و غیرتکراری است اما با وجود این اصل مطالب کپی زیادی در وب دیده می شود و همچنین روش های زیادی برای کپی مطالب از جمله استفاده از Feed و کپی مطالب به صورت مستقیم وجود دارد.


نحو?-جلوگیری-از-کپی-تصاویر-و-مطالب-سایت

 

خبرخوان و یا فید روشی ساده است که به شما این امکان را می دهد که به راحتی آخرین مطالب، اخبار ،عکس و یا هر اطلاعات دیگر را دریافت کنید و با استفاده از نرم افزار خبرخوان می توانید به راحتی آخرین مطالب سایت ها را ببینید.استفاده از هر دو روش کپی برداری مستقیم و خبرخوان می تواند موجب از دست دادن بخشی از کاربران سایت شما شود.

برای جلوگیری از نمایش مطالب و عکس های خود در سایر وب سایت ها می توان از ویژگی Hot link استفاده کرد. Hotlink ها لینک های مستقیمی از domain شما به image ها یا فایل های multimedia از دیگر domain ها می باشند که اینکار می تواند موجب کاهش ترافیک سایت شما شود.برای جلوگیری از کپی تصاویر سایت خود می توان با استفاده از یک فایل بسیار کوچک به نام htaccess استفاده کرد.همچنین در صورتی که مایلید به جای تصاویر وب سایت شما که در سایر وب سایت ها لینک داده شده است یک تصویر جایگزین انتخاب کنید.

با تکمیل فرم در سایت htaccesstools می توانید مانع کپی مطالب سایت خود شوید .حال به توضیح تیترهای این  صفحه می پردازیم.

Allowed Domain : در این بخش نام سایت یا سایت هایی که می خواهید دسترسی به تصاویر را داشته باشند معرفی کنید؛در این بخش نیاز به نوشتن www نیست.

Allow Blank Referers : با توجه به اینکه تعدادی از افراد با استفاده فایروال های خاص امکان ردیابی و شناسایی محل ارجاع را به شما نمی دهند در این بخش میتوانید دسترسی این افراد به تصاویر را محدود کنید. توجه داشته باشید که با این کار کسانی که قصد کپی مطالب سایت را ندارند و با وارد کردن آدرس تصویر به صفحه آن میرسند نیز محدود میشوند. در مجموع پیشنهاد میکنیم که این گزینه را تغییر نداده و در حالت پیش فرض باقی بگذارید.

Blocked Image URL : در این بخش می توانید از یک تصویر جایگزین هنگام کپی کردن تصاویر استفاده کنید باید توجه داشته باشید که این تصویر باید از دامنه ای باشد که اجازه استفاده از تصاویر را به دیگران بدهد.

Files To Protect : این قسمت مخصوص پسوند فایل هایی است که میخواهید در کپی مطالب سایت و دامنه های خارجی نمایش داده نشوند می باشد.

با فشردن کلید generate وارد صفحه ی دیگری میشوید که نشان می دهد کد موردنشر برای شما تولید شده است.با اضافه کردن این کد به htaccess در روت هاست خود اجازه کپی مطالب و تصاویر سایت را به دیگران نخواهید داد.بعد از انجام این مراحل با رجوع به سایت Test hotlink protection می توانید به تست کپی تصاویر خود بپردازید.


  

92/11/27
3:25 ع

 

شبکه های اجتماعی جدیدترین ابزار در بازاریابی اینترنتی هستند که به طور قابل توجهی باعث رشد سریع وبسایت ها می گردند. استفاده از این شبکه ها روز به روز در حال افزایش هستند و موفقیت و اعتبار شرکت‏ها در استفاده از این سبک جدید تبلیغات به صورت بالقوه در حال رشد است.
شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک دومین نقط? برجسته و قوت یک وبسایت برای تبدیل آن به یک تجارت بزرگ است.

شبکه های اجتماعی

اگر بخواهیم در یک جمله، سخن را خلاصه کنیم، می توانیم بگوییم که شبکه های اجتماعی، یک انقلاب هستند. چه وبسایت داشته باشید و چه نداشته باشید.
خودسوزی یک فرد و هجوم کاربران برای دیدن فیلم آن در فیسبوک، پیدا کردن بهترین شغل متناسب با شرایط شما از طریق گوگل پلاس، پیدا کردن دنیایی از منابع برای آغاز و به اتمام رساندن بزرگترین پایان نامه ها در ویکی پدیا، آغاز انقلابی در تونس و پس از آن در بسیاری از کشورهای عربی نظیر مصر، لیبی، یمن، سوریا و غیره از طریق انتشار یک فیلم چند دقیقه ای در یوتیوب، نجات یافتن از زیر آواز در سونامی هاییتی با هشتگ زدن در توییتر، آسان شدن شنیدن و دریافت موسیقی و کاهش هزینه های تولید آلبوم های خوانندگان و به تبع آن فروش بیشتر و زنده شدن کپی رایت در مای اسپیس و چندین مورد دیگر که شبکه های اجتماعی در آسان سازی زندگی کمک رسان بوده اند.
حال، شما برای ارتقای تجارت خود حاضر به تولید محتوا برای این شبکه ها و سودرسانی به شرکت خود نیستید؟

انقلاب شبکه های اجتماعی


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ