سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

92/7/23
4:8 ع

در دنیای مجازی بزرگترین هدف از طراحی سایت افزایش سود دهی می باشد بنابراین باید عوامل سایت را طوری قرار داد تا بیننده را بتواند جذب کند بنابراین در این مقاله خواهیم تا معماری در طراحی سایت و افزایش سود دهی را بیان کنیم.هدف از دانستن معماری طراحی سایت خرید بیشتر از سایت می باشد،شما نیز باید وب سایت را طوری معماری کنید تا بازدید کننده در نگاه اول از آن خوشش بیاید و در ادامه به خرید از شما و یا علاقه مند به کسب اطلاعات درباره موضوع وب سایت شما شود.

معماری در طراحی سایت و افزایش سود دهی

با توجه به علم سئو و همچنین الگوریتم جدید گوگل معماری وب سایت در طراحی سایت های اینترنتی بیشتر موردتوجه قرار گرفته است.باید بدانیم که یک وب سایت فقط یک طرح گرافیکی نیست،اولین قدم در طراحی وب سایت ها ، معماری وب سایت و معماری محتوای وب سایت است و این قضیه در خارج از ایران حتی تحت کنترل شرکت های خاصی است که تنها تخصص ایشان معماری اطلاعات و معماری وب سایت ها می باشد.

به طور کل اینطور می گوییم که با این کار شما می توانید با طراحی وب سایت به صورت فریبنده و با هدف گذاری از پیش تعیین شده بازدید کننده را قدم به قدم با خود بکشانید و جلو هرز گردی ایشان را بگیرید و تنها به صفحاتی هدایت کنید که منظور شماست. این امر نیاز به تجربه بسیار بالایی در عرصه وب دارد و صد البته با ممارست و دقت و مطالعه کسب می گردد.
معماری خاص کاربر را به هدفش نزدیک تر می نماید و برای او تصمیم گیری هایی می کند و از پیش با تشخیص نیاز او در صفحه ای که است راهکار هایی به او (کاربر) پیشنهاد می کند برای مثال در صفحه ی اصلی سایت ما منوها و تمام مطالب و لینک های مفید در نگاه اول در دسترس می باشند و کاربران با کلیک بر روی هر کدام براحتی می توانند به صفحه مورد نظر خود هدایت شوند و در آنجا با طراحی متفاوتی مواجه می شوند.

سعی کنید با طراحی حساب شده بازدید کننده را بیشتر در وب سایت نگه دارید و از تک تک آن ها به شدت مراقبت کنید،سعی کنید معکوس فکر کنید و نیاز ها را در اختیار بازدید کننده قرار دهید ، گوگل هم دقیقا همین را می پسندد. دیگر زمان وب سایت های یک ستون راست و یک ستون چپ تمام شده است.شما می توانید با اجراکردن موارد ذکر شده معماری سایت خود را قوی کرده و به دنبال آن بازدید سایت خود را افزایش دهید.


  

92/7/23
4:8 ع

همانطور که قبلا گفته شده ایجاد متن مفید و منحصر به فرد در طراحی سایت بسیار مهم می باشد و نوشتن محتوا و تهیه مطالب برای وب سایت با تهیه مطالب برای رسانه های چاپی مانند روزنامه بسیار متفاوت می باشد.با توجه به اینکه در وب سایت ها و با وجود مطالب آنلاین،افراد در واقع محتوا را نمی خوانند حال می خواهیم به مطالبی اشاره کنیم تا با دلایل عدم مطالعه محتوای وب سایت آشنا شویم .

دلایل عدم مطالعه محتوای وب سایت

√ کاربران وب سایت ها مطالب را اسکن می کنند:آمارها نشان  می دهد که تنها 16 درصد افراد مطالب را بصورت کلمه به کلمه می خوانند و سایر افراد مطالب را اسکن می کنند.به منظور ایجاد متن های مهم و برای خوانده شدن آن، عناصر بسیار مهمی وجود دارد که شامل:

  • استفاده از متن های پر رنگ یا Bold شده
  • استفاده از Bullet ها (?،?،- و...) یا نشانه گذاری در متن
  • استفاده از عناوین اصلی و فرعی
  • اندازه ظاهری فونت ها

سعی کنید متن را به صورت مختصر و مفید ارائه دهید و فقط نظرات و ایده ها را در پاراگراف ها ارائه کنید تا کاربران در نگاه اول به اطلاعاتی که می خواهنند دست یابند.

√ باریک نگه داشتن پاراگراف ها ی محتوا:سعی کنید مطالب خود را مانند روزنامه ها به صورت ستون هایی کوتاه با عرض کم بنویسید استفاده از ستون های باریک همراه با تصاویر برای پر کردن فضاهای خالی بسیار مناسب می باشد.

√ قرار دادن متن های مهم در بالای fold :ابتدا به تعریف fold می پردازیم، fold خطی است که  اولین صفحهء مشاهده شده توسط کاربر را از بخشی که کاربر برای دیدن اسکرول می کند، تقسیم می نماید. البته این خط تغییراتی خواهد کرد که این تغییر بستگی به رزولوشن صفحه نمایش کاربر دارد.
اما مطالعات نشان می دهد که بسیاری از کاربران بیشتر از وضوح 1024×768 و بالاتر در صفحه نمایش خود استفاده می کنند.
اطمینان حاصل فرمایید که لینک ها و call to action های مهم شما در بالای fold همراه با متون تکمیلی در قسمت زیر به سمت انتهای صفحه وجود دارد.

√ موتورهای جستجو را فراوش نکنید:هرگز فراموش نکنید که محتوای وب سایت شماست که رنکینگ وب سایت شما را می سازد و یا برعکس، خراب می کند. بنابراین مطمئن شوید که از راهنمایی ها و نکات ذکر شده در نوشتن محتوا در وب سایت خود استفاده کرده اید.


  

92/7/23
4:8 ع

در این مقاله می خواهیم تا شما را با تجارت و کسب و کارهای اینترنتی آشنا کنیم .می دانیم که در دنیای امروزه شرکت های اینترنتی نسبت به شرکتهای فیزیکی اقتصاد قویتری داند زیرا امروزه افراد ترجیح می دهند در فضای مجازی کارهای خود را انجام دهند و از حضور فیزیکی خود برای انجام خدمات دوری می کنند زیرا انجام کارها بصورت فیزیکی موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.این تغییر رفتار در مصرف کننده ها باعث شده است که اقتصاد جدیدی در اینترنت نمایان شده و شرکتها و کسب و کارهای جدید بسیاری در اینترنت شکل گیرد. ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و تحت تاثیر تحولات اینترنت قرار گرفته و در آینده نزدیک نیز بسیار بیشتر با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد.همچنین در عرصه ی وب همه ی مشاغل می توانند به معرفی خود و ارائه ی خدمات بپردازند.

تجارت و کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می شود.خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. امروزه بیش از 900 میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند. 69 درصد از این جمعیت، در طول 90 روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند.

زیبایی اینترنت در این است که همه ی افراد در همه جای دنیا می توانند از آن استفاده کنند و همه ی افراد می توانند دیگران را از وجود آن مطلع کنند و از این طریق به اهداف خود دست یابند.

بسیاری از افراد، کسب و کار اینترنتی (E-Business) را با تجارت الکترونیکی (E-Commerce) اشتباه می گیرند در حالیکه این دو مبحث با یکدیگر متفاوتند.

به عبارتی E-Business به مجموعه فعالیتهای مربوط به کسب و کار از جمله مباحث بازاریابی، مالی، خرید و فروش، ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش، همکاری با سرمایه گذاران و... که از طریق شبکه اینترنت انجام می‌گیرد اطلاق می‌شود در حالیکه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خرید و فروش از اینترنت می باشد و خود، زیرمجموعه ای از E-Business است به عبارتی در تجارت الکترونیک حتماً باید بین دو طرف پول رد و بدل شود ( تا به مفهوم تجارت برسیم ) ولی در کسب و کار الکترونیک لازم نیست پولی مبادله گردد . به عنوان مثال دادگاهی که در آن محاکمه از طریق فضای اینترنتی انجام میگردد کسب و کار الکترونیک محسوب می‌شود .

انواع کسب و کارهای اینترنتی

امروزه، کسب و کارهای اینترنتی بسیار متنوعند. اما به طور کلی آنها را می‌توان آنها به 10 گروه عمده تقسیم بندی کرد:

√ ایجاد اجتماعات آنلاین
√ خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف
√ تبلیغات اینترنتی
√ ارائه خدمات تخصصی به دیگران
√ ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش
√ تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف
√ چند رسانه ای یا مالتی مدیا
√ پیوستن به شبکه های واسطه گری
√ خدمات مربوط به ایمیل
√ سرمایه گذاری مشترک

با توجه به تغییر مثبت نگاه دولت به کسب و کارهای اینترنتی، وزارت بازرگانی مکلف گردیده تا هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی اقدام نماید. یکی ازمشخصه های موفقیت وب سایت و یا یک کسب و کار اینترنتی ، ترافیک و یا آمار بازدیدکننده آن وب سایت است. برای بررسی و تحلیل کسب و کارهای اینترنتی تمامی کشورها بخصوص ایران می توانید به وب سایت معتبر www.Alexa.com در بخش Top Sites بر روی By Country کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. در وب سایت الکسا 500 وب سایت محبوب هر کشور را بصورت تحلیل روزانه و ماهیانه به مخاطبین ارائه می کند. شما می توانید با مشاهده 500 وب سایت محبوب ایرانیان، جایگاه تمامی کسب و کارهای اینترنتی را در 10 گروه عمده خود قرار دهید.


  

92/7/23
4:7 ع

امروزه با توجه به افزایش وب سایت ها در همه ی زمینه ها لازم است تا با انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب آشنایی پیدا کرد بنابراین آشنایی با انواع وب سایت بیشتر موردتوجه قرار می گیرد.می دانیم یک سایت می تواند از نظر گروهی از بازدیدکنندگان بسیار خوب و حرفه ای به نظر رسد و از طرف دیگران بسیار بد و ابتدایی. طراح سایت خوب، وبسایت را با سلیقه ی خود نمی سازد بلکه بنابر گروه مخاطبین سایت و آنچه مدیر سایت تمایل دارد طراحی می کند.

طراحی سایت سایت های نامنظم که امروزه یکی از پر طرفدارترین طراحی های جدید دنیای گرافیستان هستند، به سایت هایی گفته می شود که از خصوصیات زیر برخوردارند:
لبه های نامتقارن و نامنظم،رها و کهنه.این نوع خصوصیت سایت را از دیگر وب سایت ها جدا می کند اما باید به این مورد توجه داشته که با وجود این خصوصیات نظم و هارمونی خاصی در این سایت ها وجود دارد که باعث اذیت شدن مخاطب نمی گردد. درواقع این سایت ها با وجود بی قانونی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارند.

این گونه سایت ها برای هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحی های مدرن و متفاوت مناسب است و برخی از پزشکان، مهندسان، مرتبان و کسانی که با خط کش و نظم ساخت انسان، میانه ی خوبی دارند اصلا آن را نمی پسندند.

طراحی سایت خلوت:اینگونه وب سایت ها در عین ظاهر زیبا بسیار مفهومی هستند از خصوصیات دیگر این گونه وب سایت ها استفاده از المان های کم و گرافیکی و دو یا سه رنگ می باشد به طور کل دارای نظم می باشند و به تمیزی معروفند.و سایت های خلوت متمایز، حرفه ای و مدرن هستند، همچنین پیام "صاحب این سایت مشتاق است" و " صاحب این سایت قابل اعتماد است" را به بازدیدکننده القا می کند.  این گونه سایت ها برای همه مناسب است غیر از کسانی که دوست ندارند تفاوت شایانی با بقیه داشته باشند.

طراحی سایت پر المان:این طراحی طرفدارانش در ایران بیشتر از طراحی سایت دسته های دیگر می باشد. موضوع سایت تعیین می کند وبسایت از چه المان ها و رنگ هایی تشکیل شده یاشد. مثلا اگر موضوع سایت شرقی ، سنتی هنری و ایرانی باشد از انواع المان های بوته جقه، فلورال یا انواع گلیم و بافت آن در سایت استفاده می شود. یا اگر موضوع سایت کودک یا فضایی فانتزی باشد، آیکون های مختلف در جای جای بک گراند و هدر بکار می رود. این سایت ها اگر به درستی طراحی شوند فضایی گرم، پر هیجان را ایجاد می کنند و صاحب سایت را فردی با پشتکار، خونگرم و پر مشغله معرفی می نمایند.

طراحی سایت ساده و استاندارد: این طراحی را خوب می شناسید. اغلب سایت هایی که می بینید از این نوع طراحی بهره بردند. هدری مستطیلی در بالای صفحه، منو در زیر هدر یا به صورت عمودی، همه قسمت ها در سایت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ های رایج خاکستری، سفید برای بک گراند با طرح های خط یا شیار استفاده می شود. هدر ها شامل جند عکس هستند. البته  این طرح ها می توانند در کمال سادگی زیبا هم باشند و با تلفیق درست رنگ و عکس هدر ، حسی حرفه ای ایجاد کنند. اما ظاهر اینگونه سایت ها یاد بازدیدکننده نمی ماند که برای برخی از صاحبان سایت، اصلا مهم نیست و به مسائل دیگری همچون محتوای با ارزش اهمیت می دهند، که درست هم هست. این سایت ها برای شرکت ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدی بسیار مناسب هستند.
با توجه به مقاله بالا و آشنایی پیدا کردن با انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب می توانید وب سایت دلخواه خود را براحتی انتخاب و به طراحی وب سایتی که مربوط به حرفه و خصوصیات شما باشد را انتخاب نمایید.


  

92/7/23
4:7 ع

امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید.در این مقاله می خواهیم بگوییم بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است . در ابتدا به تعریف بک لینک می پردازیم بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است

گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می دهد هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است.سایت هایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می دهند رتبه خوبی دارند.

توجه داشته باشید که بک لینک را نمی توان از سایتهای با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگران نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید.

ایجاد مطالب جدید و مفید کاربران را  به قرار دادن لینک های شما در سایر وبلاگ ها و وب سایت ها می کند در این راستا می توانید از شبکه های اجتماعی برای بک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید. از مشخصه های لینک بد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

√ لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشود، این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمیکنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.
√ لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت: این هم یکی از مواردیست که باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.
√ لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، زیرا این مورد هم باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.
√ لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینکهایی را قرار میدهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، طبیعی ست که بک لینک بد است.
√ لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت: همانطور که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینکهایی که از آنها به سایت شما ارسال میشود بد است و اگر آن سایتها اسپم باشند حتی باعث میشود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برساند.
√ لینک شدن سایت به صورت مخفی: لینکها را قرار میدهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند، ولی زمانی که لینک  مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیره طبیعی است.

تبادل لینک جهت ازیاد بک لینک اگر به صورت Nofollow نباشد، امکان بروز مشکل به احتمال قوی است ولی اگر طرفین لینکها را به صورت نوفالو تغییر بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد.در مقاله ی لینک های nofollow و dofollow می توانید با nofollow و dofollow آشنا شوید.
شایان ذکر است اگر در موارد فوق لینک شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواهد دید.توجه داشته باشید که موتورهای جستجو به خوبی ارتباط میان وب سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما را تشخیص داده و از این طریق توسط لینک های با ارزش و مرتبط با رنکینگ بالایی که به شما پیوند می شوند،حمایت خواهید شد.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ