سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

92/8/27
5:2 ع

می دانیم که داشتن یک وب سایت کافی نمی باشد و باید به کیفیت و همچنین رتبه ی سایت بین موتورهای جستجو توجه کرد.Author Rank از جمله فاکتورهایی است که در این راه می تواند به ما کمک کند.در این مقاله می خواهیم تا شما را با راه های افزایش رتبه Author Rank بپردازیم. Author Rank به معنی نویسنده رتبه می باشد ، همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی امتیاز است که موتورهای جستجو به نویسندگان وب می دهند و گوگل برای نویسندگان محبوب و پرطرفدار شبکه اجتماعی گوگل پلاس قائل است تا به نوشته های سایت آنها شانس قرار گرفتن در نتایج بالاتر را بدهد.

Author Rank

به عبارتی هرچه میزان محبوبیت شما در گوگل پلاس بیشتر باشد Author Rank شما افزایش پیدا می کند و در نتیجه احتمال اینکه ترافیک سایت افزایش پیدا کند بیشتر می شود.
حال به بیان راه های افزایش رتبه Author Rank می پردازیم:

√ تعداد اشتراگ گذاری ها و +1 در هر پست
√ فرکانس پست
√ ارتباط با سایر شبکه های اجتماعی غیر از گوگل
√ تعداد نظرات در هر سایت
√ قدرت سایتهایی که اشتراک می گذارند
√ تعداد # هایی که حلقه ها به کار میبرند
√ شاخص قدرت بیرونی
√ درجه مشغولیت گوگل +
√ اوسط پیج رنک

بنابراین اهمیت Author Rank را دست کم نگیرید تا بتوانید با افزایش آن در لینک های اولیه گوگل باشید و بتوانید با استفاده از آن میزان بازدید از سایت خود را بالا ببرید.


  

92/8/27
5:2 ع

همانطور که می دانید قوانینی در طراحی سایت وجود دارد که می تواند برای وب سایت مفید و یا مضر باشد؛که ما در مقالاتی نظیر ویژگی های یک وب سایت موفق و یا هفت دلیل برای موفقیت وب سایت به آنها اشاره کرده ایم.حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد آشنا کنیم.

اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد

√  استفاده از قالب استاتیک:با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی و دسترسی افراد به دنیای مجازی ، محتوا از اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.بنابراین استفاده از قالب های استاتیک دیگر جایی در فضای مجازی ندارند و جای خود را به قالب های داینامیک داده اند.استفاده از قالب های داینامیک به شما این امکان را می دهد تا بتوانید محتوای خود را بروز کنید که انجام اینکار می تواند در سئوی سایت شما موثر باشد.

استفاده زیاد از کلمات کلیشه ای و تکنیکی:این روش نیز یکی از اشتباهات در طراحی سایت می باشد.توجه داشته باشید که مطالبی که در وب خود قرار می دهید به صورت ساده بیان شده باشد تا بازدیدکننده را از دست ندهید.

مشخص نکردن هدف وب سایت:از مهمترین اصول در طراحی سایت تعیین هدف در سایت می باشد.شما باید قبل از طراحی سایت هدف خود را از طراحی سایت مشخص کنید ومشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

استفاده از Flash:همانطور که در مقاله ی مزایا و معایب سایت های فلش گفته شد،استفاده از Flash در طراحی سایت حجم بالایی را صرف می کند و مهمتر اینکه محتوای فایل های Flash توسط کرولرهای موتورهای جستجو خوانده نمی شوند بنابراین استفاده از سایت را مشکل خواهد کرد.از معایب دیگر سایت فلش این است که در توسط موبایل پشتیبانی نمی شود.

نمایش هر صفحه در پنجره ی جدید:یک طراح خوب می داند که نباید در سایت خود لینکهای زیادی را در پنجره ها و صفحه های جدید باز کند زیرا این کار کاربر را فراری خواهد داد!و موجب کاهش سرعت مررگر می شود.

چک نکردن وب سایت: این روش یکی از مهترین اصول در طراحی سایت می باشد.یک طراح حرفه ای نباید فراموش کند که یک وب سایت نیاز به چک کردن دارد و می تواند با استفاده از ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools و Bing Webmaster Tools به راحتی با مشکلات وب سایت رو برو شود.


  

92/8/20
11:47 ص

همانطور که در مقاله ی چند نکته انکار ناپذیر در طراحی سایت گفته شد امروزه استفاده از نمایشگرهای بزرگ رونق پیدا کرده است،بنابراین برنامه نویسان باید به این نکته توجه نمایند تا بتوانند تجهیزات مختلف را کنترل نمایند.در اینجا می خواهیم تا به معرفی طراحی سایت واکنش گرا یا همان ریسپانسیو (Responsive) بپردازیم.طراحی سایت واکنش گرا طراحان وب را قادر می سازد تا به پیاده سازی وب سایت انعطاف پذیر،نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش دهد.

طراحی سایت ریسپانسیو

با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار یک سایت اختصاصی طراحی کرد.
طراحی سایت واکنش گرا مزایایی دارد که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم:

√ صرفه جویی در هزینه:تا چند سال پیش شرکت ها برای ابزارهایی که با پیشرفت تکنولوژی وارد بازار می شدند قالب خاصی طراحی می کردند به عبارتی برای هر وسیله ای هزینه ی جدا پرداخت می کردند اما با توجه به ویژگی سایت های واکنش گرا،نیازی به طراحی قالب دوباره برای سایت نیست و با طراحی یک قالب می توان سایت خود را در تمامی ابزارها استفاده کرد.

√ افزایش ترافیک وب سایت:با توجه به دسترسی سایت توسط همه ی ابزارها مسلما ترافیک سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و احتمال کسب درآمد برای شما بیشتر می شود.

√ سبقت از رقیبان:با توجه به اینکه طراحی سایت واکنش گرا هنوز در ابتدای راه است احتمال اینکه رقیبان شما از این ویژگی استفاده کنند کم است.استفاده از طراحی سایت واکنش گرا می تواند نماینده ی حرفه ای بودن کار شما باشد و باعث سبقت شما از رقیبانتان شود.

√ استفاده از محتوای مفید و غیر تکراری:همانطور که قبلا گفته شد استفاده از متون مفید و غیرتکراری می تواند روی رنکینگ سایت موثر باشد.در صورتی که شما یک سایت واکنش گرا برای تمام ابزارها در اختیار داشته باشید تمام مطالبتان در همین یک سایت قرار خواهد گرفت و از ایجاد محتوای تکراری (Duplicate Content) جلوگیری خواهد شد.

با توجه به مواردی که ذکر شد می بینیم که داشتن سایت واکنش گرا می تواند در بهبود سئو سایت موثر باشد.بنابراین قبل از هرگونه اقدام جهت طراحی سایت به این نوع طراحی سایت توجه کنید.


  

92/8/20
11:47 ص

معمولا افرادی که دارای یک وب سایت هستند یا می خواهند وب سایتی داشته باشند تمایل دارند جهت افزایش مخاطبان خود از وب سایت های چند زبانه استفاده کنند.بنابراین می خواهیم در این قسمت از مقالات طراحی سایت به بیان نکاتی در طراحی سایت های دو زبانه بپردازیم.
بهتر است بدانید که معمولا در کشورهایی که دو زبانه هستند معمولا از سایت های دو زبانه استفاده می کنند.

نکاتی در طراحی سایت های دو زبانه

در طراحی سایت مهم است که بدانید طراحی سایت های دو زبانه در موتورهای جستجو چه تاثیری دارد و اینگونه سایت ها در رتبه بندی موتورهای جستجو چه رتبه ای دارند.در زیر به بیان مواردی در سایت های چند زبانه می پردازیم.

√ در طراحی سایت های دو زبانه از متاتگ ها استفاده کنید،اینکار به موتورهای جستجو اعلام می کند که در وب سایت شما چه زبان هایی ارائه شده است.
√ زبان ها را در قسمت بالا و پایین هم جای دهید و ترجمه کنید و حدالامکان زبان ها را در کنار هم ترکیب ننمایید.
√ صفحات خاص زبان های ارائه شده را مشخص نمایید.
√ با استفاده از لینک ها امکان تغییر زبان را به زبان دیگر را ایجاد کنید.
√ در صفحه ی ورودی سایت یا همان صفحه ی ایندکس لیست زبان های مختلف را قرار دهید تا کاربران در ابتدا بتوانند زمان منتخب خود را انتخاب کنند.

باید توجه داشته باشید که در سایت های دو زبانه باید Linking (لینک دادن) را برای تبدیل یک زبان به زبان دیگر را گسترش دهید.شما می توانید لینکی ارائه کنید که بازدیدکننده را از صفحاتی که در آن حضور دارد به صفحهء دیگر با زبان جایگزین انتقال دهد. و یا اینکه کافی است آنها را به صفحه فهرست هدایت کرده تا افراد بتوانند در صفحهء معادل با زبان های جایگزین حرکت نمایند.
این راه ها بازدیدکننده را به صفحهء اصلی Landing page کشانده به صورتی که قبل از حرکت به سمت جزئیات، پیغام سایت را دریافت نماید اما انجام این کارها ممکن است موردتوجه بازدیدکنندگان نباشد.
هر دو رویکرد برای وب سایت های چند زبانه به خوبی کار می کند، اگر چه حرکت و ناوبری را کمی پیچیده می نماید. در این مورد دو روش مهم برای چگونگی نزدیک تر شدن صفحات زبان های مختلف در وب سایت با یکدیگر وجود دارد:

√ایجاد پوشه هایی برای زبان های جایگزین
√زیر دامنه های معادل

این دو روش می تواند روش مناسبی برای وب سایت های چندزبانه باشد.با احترام به گوگل باید بگوییم که مفروضاتی هستند که بر روی مکان جغرافیایی وب سایت ها که بر اساس نام دامنه استفاده شده آنها (مکان سرور وب سایت) توجه کرده و زبان های مورد استفاده آنها را تا حدودی تشخیص می دهد.
برای اطمینان از اینکه وب سایت محل جغرافیایی درستی را مورد هدف قرار داده، می توانید از ابزار گوگل وب مستر برای تعریف لوکیشن آن استفاده نمایید. اما این ویژگی باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد و همین جستجوی فایل های کمکی برای کسب اطلاعات بیشتر را پر اهمیت می سازد. تا بدانید چه زمانی و چگونه از آن باید استفاده کنید.
بنابراین اگر در حال برنامه ریزی برای طراحی سایت در کشورهایی مانند فرانسه و یا هر کشور چند زبانهء دیگر هستید، باید مطمئن شوید که طراحی سایت دوزبانه شما به روش صحیحی در حال انجام است.


  

92/8/20
11:47 ص

می دانیم که در طراحی سایت باید از گرافیک زیبا و مرتبط با موضوع سایت توجه کرد زیرا انجام اینکار می تواند توجه افراد را جلب کند و بازدیدکنندگان را در سایت نگه دارد.در این قسمت از مقالات طراحی سایت می خواهیم به چند نکته انکار ناپذیر در طراحی سایت بپردازیم .در زیر به بیان نکاتی که اجرای آن در طراحی وب سایت ضروری است می پردازیم.

چند نکته انکار ناپذیر در طراحی سایت

√ بارها گفته ایم که انتخاب سایز و رنگ فونت در طراحی سایت بسیار موثر است.اندازه فونت ها نباید از 10 کوچکتر باشد اما این مقدار بیشتر به نوع فونت مورد استفاده شما دارد،همچنین از فونتهای استاندارد کامپیوتر و کدهای HTML نویسی استفاده کنید.
√ با آنکه استفاده از نمایشگرهای بزرگ رونق پیدا کرده اما هنوز بیشتر افراد از کامپیوترهای کوچک،لپ تاب،تبلت و تلفن ها استفاده می کنند بنابراین در انتخاب قالب بهتر است از قالب 800 * 600 استفاده کنید تا افراد بتوانند با استفاده از گوشی های هوشمند از سایت شما بازدید کنند.
√ همانطور که در سایر مقالات گفته شد سعی کنید از جلوه های ظاهری زیبا استفاده کنید و در سایت خود  مقالات مفید قرار دهید تا موتورهای جستجو سایت شما را سایت مفیدی شناسایی کنند.

برای اینکه کاربران را راحتتر به صفحات دیگر سایت منتقل کنیم،بهتر است از نوار مسیریابی استفاده کنید.برای اینکار می توانید از مراحل زیر استفاده کنید:
- در هنگام طراحی سایت ، عناصری که می توان بر روی آن ها کلیک کرد را از عناصری که این قابلیت را ندارند، متمایز کنید. از گرافیک یکسان برای این عناصر استفاده نکنید
- همیشه نوار مسیریابی سایت را در یک نقطه ثابت قرار دهید و جایش را در صفحات دیگر عوض نکنید.

نکته ی مهم در طراحی وب سایت رعایت سادگی می باشد زیرا زیبایی در عین سادگی تنها کلید و الگویی است که می تواند شما را در این مسیر با موفقیت به نقطه پایان برساند.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ