سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 >

94/6/18
3:7 ع

AdministratorfilesUploadFileسئو در وب سایت های واکنش گرا.jpg

هنگامی که گوگل در ژوئن سال  2012الویت خود را برای سایت های واکنش گرا اعلام کرد بلافاصله جریان های طراحی این سایتها آغاز شد ، این  سایت های می توانند هم سئو خوبی داشته باشند و همچنین بسیار کاربرپسند باشند.

طراحی سایت واکنش گرا به این معناست که وب سایت شما نسبت به تغییر اندازه صفحه نمایش تغییراتی نشان دهد که باعث نمایش بهتر در آن صفحه شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

گوگل سایت های واکنش گرا را دوست دارد زیرا کاربرانی که به این سایت ها می روند هم خوشنودترند و هم مدت زمان بیشتری را در آنها سپری می کنند. اگر کاربران شما رضایت بیشتری از شما داشته باشند گوگل هم شما را به بالاترین نتایج جستجو می برد.

با توجه به استفاده بیشتر کاربران از موبایل و تبلت ساخت سایت های واکنش گرا موجب خوشنودی بیشتر آنها می شود.

یکی از خصوصیات وب سایت های واکنش گرا سرعت بالا آنها است که این فاکتور بسیار مهمی در سئو و رنکینگ سایت شما می باشد.

یکی از موضوعات مهم در سئو قرار ندادن مطالب تکراری در وب سایت است که در وب سایت های واکنش گرا نیز به همین صورت است. این نکته را باید بدانیم واکنش گرا بودن سایت باعث نمی شود که مطالب تکراری در تبلت یا تلفن همرا نمایش داده نشود.

یک موضوع مهم دیگر این است که بالا بردن و سئو در یک وب سایت آسان تر از دو وب سایت است پس شما با طراحی وب سایت واکنش گرا دیگر نیاز به سایتهای جداگانه برای تلفن همراه و کامپیوتر ندارید در نتیجه بر روی یک سایت سئو خود را اعمال می کنید و مدیریت آن نیز آسان تر است.


  

94/6/18
3:7 ع

یکی از بدترین اشتباهات در سئو سایت مخفی کردن کلمه کیدی در متن صفحه است، زیرا گوگل با توجه به درصد حضور کمه کلیدی هر متن در هر صفحه کلمه کلیدی آن را تعیین میکند. اما قراردادن بیش از حد کلمه کلیدی هر متن ها بخصوص متون کوتاه باعث بی معنی و ناخوانایی متن میشود و کاربری برای خواندن آن وقت نخواهد گذاشت و همه ی وبمستران از این موضوع آگاه اند و به همین دلیل از کلمات کلیدی به صورت مخفی در متن ها که شامل تعداد بسیار زیادی کلمه کلیدی می باشد در صفحه قرار میدهند. که هم گوگل را متوجه سازند و هم کاربر را راضی نگهدارند. اما این وبمستران گوگل را دست کم گرفته اند چرا که گوگل به راحتی میتواند کلمات کلیدی مخفی را تشخیص دهد و این کار عواقب خوبی برای سئو سایت ندارد.

AdministratorfilesUploadFilehidden text.png

به چند طریق میتواند کلمات کلیدی مخفی تولید کرد:

1.همرنگ کردن متن با تصویر زمینه

2.قراردادن کلمه کلیدی در پشت یک عکس

3.با استفاده از ابزار CSS متن را خارج از صفحه مانیتور قراردادن

4.انتخاب فونت صفر برای متن

5.با قرار دادن یک کراکتر با سایز صفر بر روی یک لینک در متن

البته ممکن است به صورت تصادفی شما کلمات کلیدی مخفی ایجاد کرده باشید پس حتما صفحات خود را چک کنید که چنین اشتباهی رخ نداده باشد. توجه داشته باشید هر آنچه برای کاربران قابل رویت نباشد (حتی در کدها) گوگل آن ها را به عنوان مخفی کردن کلمه کلیدی می شناسد.

فراموش نکنید که مشتریان شما کاربران شما هستند نه گوگل و نه موتور های جستجوگر پس سعی کنید طراحی سایت خود را بر اساس نیاز های کاربرانتان ایجاد کنید.

در چه صورت میتوان از کلمه کلیدی مخفی استفاده صحیح کرد؟

استفاده از کلمه کلیدی مخفی همیشه کار غلطی نیست. زیرا در برخی از مواقع باعث میشود که کاربر بتواند درکت بهتری از سایت داشته باشد. مثلا استفاده از متن جایگزین مخفی میتواند به درکت  و شناسایی بهتر سایت  به روبات خزنده کمک کند چرا که برخی از کد ها و فرمت ها برای روبات ها قابل درک و خواندن نیستند مانند JavaScript، عکس ها و فلش ها.

همچنین برخی از کاربران با موبایل وارد سایت شما میشوند و اگر فلش در سایت شما استفاده شده باشد نمی تواند آن را ببیند و شما با استفاده از متن مخفی و جایگزین میتوانید به خوبی کاربر خود را راهنمایی نمایید.

شما میتوانید در موارد زیر از کلمات کلیدی مخفی استفاده مناسب و صحیح داشته باشید:

 تصاویر: قرار دادن متن حاوی کلمه کلیدی در پشت تصویر که در حالت عادی کاربر آن را نمیبیند و در صورت باز نشدن عکس آن متن را خواهد دید. بهتر از روش قبل آن است که در زیر هر تصویر توضیحاتی قرار دهید.

جاوا اسکریپت: قرار دادن محتوای کد جاوا اسکریپت در تگ <noscript> که در صورت نمایش ندادن و کار نکردن کد جاوا  آن متن را به کاربر نمایش دهد.

ویدئو ها: نکاتی که در تصاویر ذکر شد برای ویدئو ها هم صدق میکند. برای مطالع بیشتر میتوانید به بخش پشتیبانی گوگل رجوع کنید.

لطفا نظرات و پیشنهادهای سازنده ی خود را با شرکت طراحی سایت مبنا در میان بگذارید.


  

94/6/15
9:46 ص

بعد از طراحی سایت مناسب محتوای تازه است که سایت را به صفحه اول گوگل وارد می کند. حال فرض کنید که شما به صورت مرتب و منظم محتوا تولید کرده اید و سایتتان دارای بازدیدکنندگان ثابت وکاربران مهمان زیادی شده است. اما به علت تولید محتوا حجم دیتابیس سایت شما افزایش یافته است که باید یه فکری به حال آن ها بکنید.

بهترین کار بعد از بهینه سازی قالب ساختاری سایت باید به سراغ بهینه سازی دیتابیس بروید.

کی باید دیتابیس را بهینه سازی کنیم؟

یک وبمستر حرفه ای همزمان با ایجاد و طراحی سایت به فکر بهینه سازی همه جانبه ی سایت خود می باشد اما اغلب وبمستران به بهینه سازی دیتابیس اهمیت چندانی نمیدهند.

AdministratorfilesUploadFile4795094472488529524.jpg

چرا وبمستران به بهینه سازی دیتابیس اهمیت چندانی نمی دهند؟

  • سایت هایی وجود دارد که بازدیدکننده زیادی ندارد و احتیاج به این کار احساس نمی شود و سایت به خوبی کار میکند.
  • کمتر برای سایتی پیش میآید که حجم دیتابیسش به نقطه بحران برسید.
  • ممکن است وبمستر دانش کافی در مورد سئو سایت نداشته باشید و دانشی ناقص داشته باشد.

چه مواردی که در بهینه سازی دیتابیس باید رعایت شود؟

انتخاب جدول مناسب اولین گام است. مثلا اگر حجم زیادی از  کد های کوئری متعلق به بازیابی اطلاعات است باید از جدول  MYISAm بهره ببرید. همچنین باید بعد از آن کوئری ها را بهینه سازی کنید.

بهینه سازی کلی و بی نقص دیتابیس زمانی صورت میگیرد که دانش و اطلاعات کامل درباره طریقه کار دیتابیس داشته باشیم. بحث دیتابیس دنیای بسیار بزرگی است که در چنین مقاله ای از بیان کردن آن صرفه نظر میکنیم اما مقالات شرکت طراحی وب سایت مبنا را دنبال کنید زیرا میخواهیم مقالات بیشتری درباره دیتابیس قرار دهیم.


  

94/6/15
9:46 ص

با ورود الگوریتم موبایل گدون یک سری قوانین تازه برای تولید محتوا بوجود آمد. زیرا در گذشته وبمستران فقط برای مانیتور های رو میزی تولید محتوا می کردند و اهمیتی به سایز مانیتور نمی دادند اما اکنون شما دیگر نمی توانید مانند گذشته به تولید محتوا بپردازید و چه بخواهید و چه نخواهید باید این قوانین جدید را رعایت کنید.

فرض کنید تمامی آب موجود در پارچی را می خواهید درون یک لیوان بریزید مسلما تمامی آب درون لیوان جا نمیشود!

AdministratorfilesUploadFile9898023-large.jpg

مشکل درج تصاویر در پست ها

از این به بعد باید توجه داشته باشید از در پست های خود از تصاویر ریز و کوچک استفاده نکنید  زیرا کاربری که از موبایل استفاده میکند دیگر نمی تواند پیغام شما را درک کند. و شاید مضمون اشتباه برداشت کند.

مشکل پخش ویدئو ها

خوب تقریبا همه میدانند که بسیاری از گوشی از فرمت فلش پشتیبانی نمیکند و بر اساس الگوریتم موبایل گدون نباید در سایت ها از فرمت فلش استفاده گردد. حتی اگر مشکل فرمت را برطرف سازید بعد از آن باید با مشکل اندازه و نحوه نمایش در موبایل ها سر و کله بزنید.

مشکل پاراگراف ها

در صفحه نمایش مانیتور ها هر پاراگراف شامل 2 تا 3 خط میشود اما همان پاراگراف در موبایل تبدیل به 10 تا 20 خط میشود.

مشکل تیتر ها

همانند موردی که در بالا ذکر شد باید عنوان ها و تیتر ها را کوتاه تر انتخاب کنیم تا تیتر و عنوان چند خطی نداشته باشیم.

مختصر بنویسید

 حتما شما هم در زمان نوشتن پیامک از کلمات کوتاه و مختصر استفاده میکنید. توجه داشته باشید که اگر کاربران شما بیشتر از طریق موبایل وارد سایت شما میشود بهتر است از این مختصر نویسی ها در تولید محتوا سایت خود استفاده نمایید. در غیر این صورت متن بیش از حد طولانی می شود و کاربر را خسته میکند.

امیدواریم مقالاتی که در مورد طراحی سایت ریسپانسیو برای شما عزیزان قرار میدهیم مفید باشد. لطفا نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما شرکت طراحی سایت مبنا در میان بگذارید.


  

94/6/9
11:46 ص

بسیاری از افراد مبتدی و تازه کار تصور می کنند که هر چه سایتشان بازدید بیشتری داشته باشد باعث میشود رتبه سایتشان افزایش یابد چرا که گوگل به مقدار بازدید سایت رتبه میدهد در صورتی که در مقالات گذشته شرکت طراحی سایت مبنا به این مطلب اشاره کرده ایم که گوگل قادر نیست برخی از معیارها مانند تعداد بازدید و کلیک بر روی لینک های سایتی را اندازه گیری کند.

AdministratorfilesUploadFileseo3.jpg

زیرا روبات خزنده گوگل باید به تمامی نقاط سایت شما دسترسی داشته باشد تا بتواند چنین معیاری را محاسبه نماید در صورتی که چنین امکانی برایش میسر نیست. از سوی دیگر تعداد کلیک ها بر روی لینک اهمیت ندارد آنچه که لینک را با ارزش می نماید معرفی سایتی بر روی سایت های دیگر است.

تصور اشتباه دیگر که وجود دارد این است که برخی بر این باورند که گوگل دیگر اهمیتی به لینک ها نمیدهد و یا اینکه اگر سایتی از سایت های دیگر بک لینک داشته باشد مشکل اسپم خواهد داشت. لینک ها و بک لینک ها از جمله معیار های مهمی است که روبات خزنده گوگل به هنگام جستجو صفحات سایت ها آن را می سنجد و برای جستجوی بهتر سایت سودمند است.

پس نتیجه میگیریم آنچه برای گوگل با ارزش است وجود لینک های طبیعی و با اعتبار است نه لینک هایی که به صورت غیر طبیعی ایجاد شده اند زیرا لینک های غیر طبیعی خطر اسپم شدن سایت را در پی دارد.

برای مطالع بیشتر مقاله تفاوت لینک طبیعی و غیرطبیعی چیست؟ را مطالعه فرمایید.

محتوای کپی و تاثیر آن بر سئو

کپی کردن محتوا و مطلب سایت  شما در وبلا گ ها و دیگر سایتها در صورتی که سایت و وبلاگ اعتبار کمتری داشته باشد به سایت شما لطمه ای وارد نمیشود در غیر این صورت گوگل سایت شما را بخاطر وجود مطالب کپی در سایتتان متهم کرده و دچار مجازات میشوید.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ