سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2

92/7/23
4:7 ع

در این قسمت از مقالات طراحی سایت به معرفی W3C و همچنین کارهایی که توسط آن صورت می گیرد می پردازیم . W3C مخفف کنسرسیوم شبکه جهانی وب (World Wide Web Consortium) می باشد.کنسرسیوم شبکه جهانی وب یک کنسرسیوم از صنعت بین المللی است که به هدایت وب به سوی استعدادهای نهان آن اختصاص داده شده است .توسط تیم برنرز لی، مخترع وب رهبری شده و در سال 1994 تاسیس شده است .
w3c  بیش از 450 عضو سازمانی  که مجموعه ای از تولیدکنندگان نرم افزار،سخت افزار،تامین کننده محتوا و نهادهای علمی و شرکتهای ارتباط ز راه دور است.همچنین کنسرسیوم توسط سه سازمان تحقیقاتی میزبانی می شود که عبارتند از : MIT در آمریکا ، INRIA در اروپا و Keio University در ژاپن می باشد .

W3C

بطور کل هدف w3c ایجاد استاندارهایی برای وب سایت ها است تا وب سایت ها در تمامی مرورگرهای سراسر دنیا سازگار باشند.استانداردها تنها یک چهارچوب بیشتر نمی باشد ولی طراحان ماهر سایت و برنامه نویسان به آنچه این سازمان می گوید بخوبی توجه می کنند. در حقیقت بسیاری از شرکتهایی که تقاضای استخدام برنامه نویسان و طراحان وب را دارند، این نکته را عنوان می کنند که کدهای نوشته شده در ساخت سایت توسط طراحان می بایست از لحاظ W3C معتبر سازی شده باشد. اگرچه برای XHTML و HTML این موضوع خیلی مرسوم است ولی اهمییت بیشتر این موضوع وقتی خواهد بود که سایت بطور کامل از CSS استفاده کند.

برنامه نویسان باید به این نکته توجه داشته باشند که حدود 35 درصد از کاربران از سایر مرورگرها غیر از اکسپلورر استفاده می کنند و برنامه نویسان کدهای خود را تنها بر روی اینترنت اکسپلورر آزمایش کنند درحالیکه تقریبا نزدیک به صدها نوع مختلف از مرورگرها وجود دارد و تعداد حتی بیشتری برای PDAها، تلفنهای همراه، و دستگاه های الکترونیکی لوکس دیگری که می توانند به اسنترنت متصل شوند موجود می باشند بنابراین طراحان سایتی که می خواهند سایت طراحی شده در پلتفرمهای مختلف بخوبی کار کند می توانند کدهایشان را با استانداردهای W3C بنویسند.زمان بارگذاری صفحات وب نیز در w3c اهمیت ویژه ای دارد بنابراین بهتر است صفحات وب با css طراحی شوند تا table برای اینکه سرعت بارگذاری صفحاتی که با css طراحی می شوند 25 الی 50 درصد بیشتر است.

همانطور که می دانیم در طراحی سایت رتبه بندی در موتورهای جستجو اهمیت خاصی دارد زیرا موتورهای جستجو وب سایت هایی که از استانداردهای طراحی سایت پیروی میکنند توجه دارند.spider های موتورهای جستجو به صورت منظم و دائمی به این وب سایت ها سرمیزنند،به همین دلایل وب سایت های که از استانداردهای طراحی استفاده می کنند نسبت به دیگر وب سایت ها دارای امتیاز می باشند.

با افزایش تعداد مرورگرها و روند ادامه آن، وجود استانداردی در کد نویسی، به نیازی ضروری بدل شده است. چنانچه شما از کدهایی استفاده کنید که استاندارد و معتبر نباشند بطوریکه در مرورگر خاصی بخوبی کار نکند، در این صورت، مشکل از جانب شماست. ولی چنانچه کدهای شما استاندارد باشند ولی در مرورگر خاصی به درستی نمایش داده نشوند، در اینحالت باگ در مرورگر است.سازمان W3C سرویس آنلاینی ( http://validator.w3.org) را برای بررسی معتبر بودن کدها به عموم ارائه داده است.


  

92/7/7
3:17 ع

در این قسمت از مقالات طراحی سایت می خواهیم بگوییم Bounce Rate چیست و چگونه عمل می کند . در ابتدا به تعریف لغت Bounce rate می پردازیم . لغت Bounce در انگلیسی به معنای گزاف گویی می باشد و Bounce rate را به طور لغوی می توان میزان پس زدگی نامید . به طور کل Bounce Rate میزان بازدیدکنندگانی که وارد سایت و یا صفحه شما شده اند و بدون آنکه وارد پیج دیگری از سایت شما شوند و یا بر روی لینکی کلیک کنند ، سایت شما را ترک میکنند .

Bounce rate میزان بازدیدکنندگان از سایت شما و همچنین مطالب مفیدی که کاربران به آن دسترسی نیافته اند و یا گرافیک سایت شما را نپسندیده اند و یا از بازدید سایت پشیمان شده اند را نشان می دهد بنابراین هرچه درصد Bounce Rate کمتر باشد ، شما سایت موفق تری محسوب میشوید . از عواملی که موجب بالا رفتن bounce rate می شود این است که وقتی کسی شما را میبیند و یا کلمات کلیدی را در گوگل جستجو میکند و به سایت شما می آید ولی نشانی از خواسته خود نمیبیند ، به شدت دلزده شده و سایت را ترک خواهد کرد .

انتخاب رنگ نامناسب و بی ربط به لوگو و نام شرکت و یا حجم بالای صفحات به دلیل استفاده از عکس های پرحجم نیز این امکان را دارند تا در فراری داردن کاربری موثر باشند . برای داشتن bounce rate پایین باید فیلدها را در جای درست خود قرار داد و از عبارات مناسب برای هدایت کاربران استفاده کرد .
همینطور هدایت کاربران در تبلیغات و سئو سازی ، به یک صفحه فرود (Landing Page ) مناسب نیز از مهمترین عوامل میباشد که باید رعایت شود . ضمن آنکه کلیک بر روی تبلیغاتی که لینک خارجی دارند و باعث میشوند کاربر از سایت شما خارج شود نیز ، Bounce Rate سایت شما را بالا میبرد.

اگر پیغام ها و توضیحات خطا به درستی طراحی نشود می توانند عاملی مهم در افزایش bounce rate باشند . مثلا اگر در فرمی خطایی صورت گرفت پیغام خطا در همان قسمت input وارد شود و از نمایش پیغام خطا توسط pop up اجتناب شود . اگر از پیغامی جهت راهنمایی یا دادن دستورالعمل به کاربران استفاده می کنید سعی کنید از جملات مثبت استفاده نمایید . از به کار بردن لغاتی چون – خطا – ، – اشتباه – ، – باید – ،…. اجتناب کنید و سعی کنید از لغات مثبت تری استفاده نمایید که کاربر احساس حماقت و جهالت نکند .

فرمول تقریبی Bounce Rate


بازدیدکنند هایی که یک صفحه را میبینند و خارج می شوند ، تقسیم بر تعداد همه بازدیدکننده ها . این عدد درصدی تقریبی توسط گوگل آنالیتیک و الکسا نیز در اختیار ما قرار می گیرد. بدیهی ست که هرچه عدد کوچکتر باشد نشان دهنده این است که وب سایت شما مورد علاوه ویزیتورها قرار گرفته است .

منبع : طراحی سایت


  

92/7/7
3:17 ع

امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی در بازاریابی و به طور کل در کسب و کار اینترنتی دارند به طوریکه با اشتراک گزاری مطالب خود می توانیم لایک و کامنت دریافت کنیم . در این مقاله می خواهیم به اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی می پردازیم . با رعایت موارد زیر می توانیم باعث پیشرفت کسب و کار خود شویم .

اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی

√ طرح سوالات جالب و سرگرم کننده
طرح سوالاتی که برای بیننده خیلی پیچیده نباشد و قابل حل باشد می تواند طرفداران را به فعالیت و کامنت گذاشتن و لایک کردن تحریک کند .
√ ارسال محتوای مفید
ارسال مطالب مفید و تازه می تواند یک تکنیک ساده در بازاریابی اینترنتی باشد و کاربران برای دیدن مطالب و پست های جالب تر به صفحه شما باز گردند .
√ قرار دادن آدرس سایت خود در قسمت کاور صفحه
فراموش نکنید که شما باید سایت خود و همچنین زمینه ی فعالیت خود را به بیننده برسانید این انتقال بیشتر و بهتر به کاربران کمک می کند تا بتوانند کسب و کار شما را بشناسند .
√ ارسال محتوای مناسب در زمان مناسب
فقط پست مفید به تنهایی کاربران را مجذوب خود نمی کند و شما باید بدانید که کاربران چه روزهایی در هفته و در چه ساعاتی مایلند تا با محتوای جدید مواجه شوند و شما باید بدانید که از چه محتوایی استفاده کنید .
√ ارسال محتوای طنزآمیز و سرگرم کننده
بهتر است گاهی بین پست های جدی و مرتبط با حرفه ی خود از محتوای طنزآمیز و سرگرم کننده استفاده کنید زیرا بیشتر افراد برای سرگرم شدن به شبکه های اجتماعی سر می زنند بنابراین در محتوای خود از مطالب طنز آمیز و سرگرم کننده هم استفاده کنید .

با توجه به افزایش رقابت در بستر وب و در عرصه ی طراحی سایت شما باید به دنبال روش های دیگری همچون بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی بپردازید و با رعایت و انجام موارد ذکر شده بتوانید به کسب و کار خود کمک کنید .


  

92/7/7
3:16 ع

در این مقاله شما را با مفهوم اینفوگرافیک در طراحی سایت می پردازیم . در ابتدا تعریف کلمه ی اینفوگرافیک را بیان می کنیم ، اینفوگرافیک از دو جز (اینفو) و (گراف) تشکیل شده و مخفف کلمه information ( اطلاعات ) و گراف مخفف کلمه graphic ( تصویر) است . اینفوگرافیک روشی است که با استفاده از گرافیک مفهوم را به بیننده می رسانیم به عبارتی با استفاده از گرافیک اعداد و ارقام و یا مفاهیم را به صورت قابل فهم در می آوریم .


در گذشته انتقال مفهوم به صورت متن بوده که در این روش (متن) مفهوم مورد نظر به خوبی به دیگران منتقل نمی شود اما در شیوه های امروزی استفاده از تصاویر به انتقال مفهوم متن کمک می کند در واقع داده نمایی ترکیبی است متعادل و معنا دار از عناصر متنی و تصویری که در کنار هم یک واحد یکپارچه از ارتباطات را میسازند .

استفاده از گرافیک‌های اطلاع رسان باعث می‌شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد .

اینفوگرافیک در طراحی سایت ابزاری است که موجب افزایش ترافیک سایت می شود به شرطی که موارد زیر رعایت شود .

  • مرتب کردن مطالب و انتقال درست به کاربران : در این حالت کلمات و در نهایت جنبه های بصری در اینفوگرافیک سایت موثر هستند .
  • انتخاب رنگ زیبا : انتخاب رنگ زیبا و متناسب با فعالیت شرکت شما می تواند در اینفوگرافیک سایت موثر باشد .
  • رنگ متن نوشته : اطلاعاتی که بر روی صفحه نمایش داده می شوند متفاوت با پس زمینه باشد و اصول همخوانی طرح را فراموش نکنید .



در طراحی سایت فضای کمی برای ارائه اطلاعات دارید، پس همیشه این فضا را در نظر بگیرید و اطلاعات را به شیوه مختصر و روشن نمایش دهید .

اگر شما مجبورید که اطلاعات زیادی را در فضای کمی قرار دهید، از بوردر برای مشخص کردن مرزها استفاده کنید؛ و در نظر داشته باشید که فضای کافی برای هر قطعه از اطلاعات قرار دهید تا کاربر سایت سردرگم نشود .

منبع : طراحی سایت


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ