سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 >

94/9/16
10:48 ص

در دنیای بازاریابی اینترنتی و بازاریابی جهانی، برای شرکت های معتبر و شرکت های جهانی هدف فقط جذب مشتری برای یک فروش نمی باشد. امروزه شرکت های معتبر به دنبال بدست آوردن مشتریان و مخاطبان وفادار می باشند. مشتریانی که بعد از خرید از ما برای خرید های دوباره و خدمات کالای خریداری شده، فقط و فقط به طرف شرکت ما جذب شوند.

برای این کار افراد متخصصی در کنار هم جمع شدند تا بتوانند مسائل مربوط به جذب و حفظ مشتری را در کنار شرکت ها مطالعه، و راهکارهای مناسب ارائه دهند.

یکی از راهکارهای که این متخصصان به آن رسیده اند، که در جذب مخاطبان و جذب مخاطبان وفا دار بسیار تاثیر گذار است، برند سازی می باشد.

برای این منظور و برای اینکه بتوانیم یک نام را به عنوان برند در جهان معرفی کنیم، جامعه از متخصصان بازاریاب و متخصصان علوم مختلف در کنار هم جمع شده اند که به این جمع و این شرکت به وجود آمده، کمپین برند سازی می گویند.

متخصصانی گوناگونی در این کمپین برند سازی در کنار هم جمع شده اند، از جمله متخصصان زبان ها و گویش های مختلف جهان، که حتی بر روی تلفظ یک نام و یک برند کار می کنند که در تمام زبان های زنده ی دنیا یکسان باشد. متخصصانی بر روی تاثیر جلوه تصویری یک برند مطالعه انجام می دهند، تا تاثیر گذار ترین شکل و آرم را برای ما بسازند.

تمام این فعالیت ها در کمپین های برند سازی انجام می شود تا یک برند به وجود آید. 

در جهان ارتباطات امروز طراحی سایت ها کمک شایانی در زمینه برند سازی و جذب مخاطبان به ما کرده است، که ما از طریق وب سایت خود و طراحی سایتی که در آن اصول بهینه سازی سایت رعایت شده است می توانیم به معرفی برند خود در جهان به موفقیت دست پیدا نماییم.


  

94/9/14
11:18 ص

Content Marketing یا بازاریابی از طریق محتوا یکی از جدیدترین روش های برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان است. برخی از برندها به جای آن که برای نمایش تبلیغات خود در سایت های اینترنتی دیگر هزینه کنند به بازاریابی محتوا رو آورده اند. بودجه ای که برای ساخت و نمایش تبلیغات اینترنتی اختصاص دهده بودند را صرف ساخت و طراحی سایت کرده و عده ای را برای جمع آوری مقالات ویا استخدام متخصص برای پاسخگویی به مشتریان می کنند.

بازاریابی محتوا چیست؟

یعنی ساخت و انتشار انواع گوناگون محتوایی مانند محتوای متنی، تصویری و یا ویدئویی مرتبط با حوزی فعالیت به منظور جذب، تصاحب و درگیرنمودن جامعه با هدف خلق ارزش از جامعه.

شما هم اکنون در بازاریابی محتوایی شرکت طرح و پردازش مبنا قرار گرفته اید! به عبارت دیگر شرکت طراحی سایت مبنا تلاش کرده است با تولید محتوای با ارزش و مرتبط به سایت و طراحی سایت با طراحان سایت و وب سایت نویسان جامعه ارتباط موثری برقرار کند و این یک نمونه ی دقیقی از بازاریابی محتوا است.

اگر زمینه ی فعالیت شما در زمینه ی طراحی سایت است شما نباید در زمینه ی هنرهای رزمی محتوا تولید کنید. چرا که هیچ ربطی به هم ندارند و تمام هزینه ای که برای بازاریابی محتوا کرده اید بدون هیچ ثمره مثبتی از بین خواهد رفت.

برند همراه اول سایتی برای خود راه اندازی کرده و در حوزه ی فعالیت خود محتوا تولید می کند. به این ترتیب جدا از آن که اشتغال زایی شده تعداد مطالب بیشتری به نام همراه اول در اینترنت پخش می شود.

وب سایت ninisite نیز مثال دیگری از بارزاریابی محتوا است. در این سایت بخوبی از این بازاریابی استفاده کرده اند و مادران وپداران می توانند از آن ها بهره ببرند. در این سایت قسمت هایی برای تبادل نظر، پرسش و پاسخ و کلوب وجود دارد که بسیاری از کاربران می توانند پاسخ و نیاز های خود را در همین کلوب و پرسش و پاسخ بدست بیاورند.

سایت دیگر کلوپ مشتریان سایت شرکت ویتانا است. این سایت به غیر از تولید محتوا به پرسش و پاسخ می پردازد. مادرها سوالات خود را مطرح می کنند و متخصصین به آن ها پاسخ می دهند. از طرفی برای نام متخصصین بر سر زبان ها می افتد و بر تعداد مراجعه کنندگانشان اثر مثبت خواهد داشت.

از جمله شرکت های دیگر که از این تکنیک استفاده می کنند شرکت ماکروسافت است این شرکت بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی و تبلیغات خود را صرف این شیوه ی نوین می کند.

 

5 نکته برای شروع بازاریابی محتوا

1.شروع ابزاریابی با محتوا: نقطه ی شروع وب سایت خودتان است. وب سایت هر شرکتی مکانی است که مشتریان بار ی جستجو اطلاعات به آن مراجعه می کنند. پس از کامل بودن اطلاعات مطمئن شوید.

2.اطلاعاتی را تولید کنید که پوشش عمومی داشته باشد: بهتر است برای خریدن زمان از بانک اطلاعاتی و یا کتابخانه مقلات آموزشی و پژوهشی استفاده کنید. در هنگام ویرایش و تدوین نیاز های مشتریان را مد نظر داشته باشید. و قسمت هایی را که مشتری را از خرید منصرف می کند را پاک کنید.

3.تدوین سوالات و پاسخ ها برای ایده سازی محتوا:در بازاریابی محتوا باید به مشتری بینش و اطلاعاتی را که نیاز دارند عرضه کنیم. بطور مثال شرکت طراحی سایت مبنا با بارگذاری مقاله ها و ویدئو ها برنامه نویسیHTML آموزش می دهد.

4.برای بازاریابی محتوا اول یک وب سایت و سپس یک وبلاگ ایجاد کنید: پس از تولید محتوا وبلاگ نویسی را آغاز کنید. برای بازاریابی محتوا شما باید از SEO استفاده کنید و وبلاگ را بر روی سایت میزبانی کنید. بطور منظم سایت شما باید به روز شود تا برای کاربران و مشتریان مطالب تازه برای مطالعه وجود داشته باشد. لینک وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

5.به اصول گرامری و تلفظی دقت کنید: محتوا باید دارای ادبیات صحیح و دارای ساختار و ویرایش مناسب، خوانا و گویا باشد. غلط تایپی و گرامر ضعبف مخاطبان را از خواندن باز می دارد.


  

94/9/14
11:17 ص

برای برند سازی امروزه دسته بندی های مختلفی ارائه کرده اند، که معتبر ترین دسته بندی برند سازی عبارت است از :

  1. برند سازی دیجیتال: مهمترین نوع از برند سازی می باشد که می توانیم از طریق طراحی سایت به این هدف برسیم. البته باید طراحی سایت ما به گونه ای باشد که تمام روش های بهینه سازی سایت در آن رعایت شده باشد. وگرنه موتور های جست و جو نمی توانند ما را شناسایی نمایند. علم طراحی سایت امروزه کمک بزرگی به ما در تجارت الکترونیک و جذب مخاطب و مشتری نموده است، همچنین توانسته با استفاده از گستره ی زیاد مخاطبانش کمک بزرگی به کمپین برند سازی، در ایجاد یک برند نماید.
  2. برند سازی از طریق مشارکت : که می توانیم با مشارکت با برند های بزرگ و قدیمی به هدف برند سازی برای شرکت خود دست یابیم.
  3. برند سازی کشوری: در این نوع برند سازی هدف جذب توریست برای یک کشور می باشد. به معنای عام تر می توانیم بگوییم برند کردن نام یک کشور در یک زمینه ی خاص، مثلا نام کشور ایتالیا را همگان در جهان امروز با آثار هنری هنرمنداش می شناسند، و یا کشور عزیزمان ایران را با بناهای تاریخی فراوان خود در جهان می شناسند.
  4. برند سازی شخصی: در این برند سازی یک فرد و شخص را به عنوان یک چهره ی شاخص در زمینه فعالیت خود شناخته خواهد شد، مثلا بازیگری و تخصص علمی و... ، که این کار باعث ایجاد شهرت برای فرد و جذب مخاطب و مشتری بیشتر برای فعالیت او نیز خواهد شد
  5. برند سازی علّی: برند سازی برای موسساتی می باشد که منجر به اعمال خیر خواهانه می شود، مثل موسسه محک که امروزه در بسیاری از نقاط سطح شهر نام آن را شنده ایم و به انجام امور خیر خواهانه می پردازد.

  

94/9/8
10:48 ص

در بازاریابی اینترنتی معیارهایی برای سنجش بازاریاب به موتورهای جستجوگر وجود دارد که یکی از آن ها Dwell Time است.

Dwell Time یعنی مدت زمانی که کاربر پس از جستجو وارد صفحه ای می شود و دوباره به موتور جستجوگر باز میگردد. به بیان ساده تر مدت زمانی که کاربر در صفحه اقامت می کند.بازگشت کاربر از سایتی به موتور جستجوگر نشان دهنده آن است که سایت رجوع شده از لحلظ کیفیت محتوا و یا طراحی سایت مناسب و مفید نبوده است هر چه  مقدار این معیار کمتر باشد به منزله ی این است که با سایت ضعیفتری مواجه هستیم و نمره منفی برای سئو آن سایت محسوب می شود.

یک معیار دیگری به نام Bounce Rate وجود دارد . این معیار نرخ خروج کاربر را پس از ورود محاسبه می کند. به بیان دیگر کاربر وارد سایتی شده بودن آنکه از صفحات دیگری از این سایت مطالعه کند از آن خارج می شود. این معیار به صورت درصدی نمایش داده می شود و هرچه این معیار کمتر باشد نمره مثبتی برای سئو آن سایت به حساب می آید.

آمار معیار Bounce Rate را می توان در سرویس آمار بازدیدکنندگان آنالیتیکس گوگل مشاهده نمود. گوگل این اطمینان را داده است که کسانی از خدمت آنالیتیکس بهره می برند از اطلاعاتی که در سایتشان قرار دارد (تولید محتوا) برای تعیین رتبه و قراردهی در نتایج جستجو بی تاثیر قرار دهد و برای این دسته افراد دستورهای جداگانه ای تعریف کرده و بر اساس آن ها تصمیم گیری میکند.

با توجه به مطالب گفته شده تنها معیار بسیار مهم برای موفقیت سئو هر سایتی در اصل رضایت کاربر از سایت می باشد. باید سایت خود را از چشم کاربر ببینم و در آن محتویات و اطلاعات با ارزش و مفید قرار دهیم. وبلاگ نویسی برای بروز رسانی فراموش نشود! و تمام تمرکز خود را روی کلید واژه ها نگذارید و ولی از آن و ارتقا در رتبه موتور جستجوگر غافل نشوید.


  

94/9/8
10:47 ص

دو راه افزایش ترافیک سایت داریم:

 تبلیغات و دیگری تولید محتوا می باشد که هر کدام هزینه ی مختلفی دارند. در این مطلب هزینه ی این دو روش را بررسی می کنیم.

اکثر افراد تمایل دارند به صورت قدیمی و سنتی تبلیغات خود را انجام دهند چرا که از بازاریابی درون گرا هیچ آگاهی ندارند. هنگامی که شما بر روی تبلیغی کلیک می کنید و به صفحه ی پیوندها وصل می شوید نمره کیفیت کاهش می یابد. نمره کیفیت مضربی از 10 است که بر اساس ارتباط کلید واژه های انتخابی صفحه فرود، تعداد دفعات کلیک بر روی متن تبلیغ و ...است تعیین می شود و بر هزینه های تبلیغی گوگل تاثیر می گذارد.

 

حال هزینه تبلیغات گوگل را با تولید محتوا مقایسه می کنیم:

برای مثال هر مطلب تخصصی تولید شده برای شما 75000 تومان باشد. اگر خواهان تبلیغات در گوگل هستید برای هر کلیک باید 50 سنت پرداخت نمایید. با فرض اینکه قیمت دلار 3000 تومان باشد به ازای هر کلیک 1500 تمام برای شما هزینه ایجاد می کند بطور ساده تر به مقدار 75000 تومان در گوگل تبلیغلات انجام دهید فقط 50 کلیک رای شما ثبت خواهد شد.به نظر شما آیا متن تبلیغی ایجاد شده برای وبلاگ ویا سایت شما و اشتراک آن در شبکه های اجتماعی کمتر از 50 کلیک برای شما به همراه خواهد داشت؟

مسلما تعداد کلیک در بازاریابی محتوا بیشر خواهد بود چرا که متن در وبلاگ باقی خواهند ماند و تاریخ انقضا ندارد و مدام در گوگل جستجو و یافت می شود و کاربران با کلیک بر روی آن وارد سایت شما می شوند.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ