سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

92/9/27
11:15 ص

همانطور که در مقاله ی نکات مهم برای جذب بازدید کننده و دلایل عدم مطالعه ی محتوای وب سایت گفته شد بازدیدکننده تنها چند ثانیه در صفحه ی اصلی سایت می ماند و اگر طراحی سایت و محتوای آن برای کاربر جالب نباشد مطمئنا سایت را ترک خواهد کرد.با توجه به اهمیت صفحه ی اصلی در این مقاله می خواهیم تا شما را با اهمیت صفحه ی اصلی سایت در ترافیک وب سایت آشنا کنیم تا یاد بگیریم در صفحه ی اصلی چه مواردی را باید رعایت کنیم تا بازدیدکننده  را در سایت نگه داریم.

اهمیت صفحه ی اصلی سایت در ترافیک وب سایت

با توجه به اهمیت این موضوع به این فکر می افتیم تا چه مواردی را در صفحات وب سایت خود قرار دهید که بتواند نظر بازدیدکنندگان را جلب کند.در زیر به معرفی مواردی می پردازیم که در این رابطه به ما می تواند کمک کند.

مشخص کردن هدف شرکت و حرفه ی شما و خدمات شرکت:قرار دادن مطالب زیاد در صفحه ی اصلی موجب سردرگمی بازدید کننده می شود بنابراین سعی کنید در صفحه اصلی سایت از آوردن متن های طولانی خودداری کنید همچنین می توانید در صفحه ی اصلی چند نمونه از محصولات مهم خود را معرفی کنید و بازدیدکننده را ترغیب به دانستن بیشتر در باره آن محصول کنید.
نکته:معرفی شرکت و تاریخچه ی کسب و کار خود را می توانید در صفحه ی تماس با ما انجام دهید.

قرار دادن اخبار و رویداد های شرکت:قرار دادن اخبار به صورت مرتب به بازدیدکننده نشان می دهد که سایت شما بروز است برای انجام این کار می توانید قسمتی از صفحه ی اصلی را به صفحه ی اخبار لینک دهید.

اهمیت تصاویر در صفحه ی اصلی:از دیگر نکاتی که باید صفحه ی اصلی رعایت کرد تصاویر  می باشد.همانطور که قبلا هم گفته شده اندازه فایل های داخل صفحه را باید به حداقل رساند تا سرعت لود صفحه بیشتر شود.همچنین طراحی سایت شما نباید به گونه ای باشد که کاربر مجبور باشد برای دیدن اطلاعات داخل صفحه آن به چپ و راست Scroll کند.

تعاملات کاربران:یکی از سریع ترین راهکارها برای این که به سایت خود اعتبار بخشید و باعث جذب کاربران شوید، قرار دادن لوگوی مشتریان شناخته شده، خبرگذاری ها و شرکت های وابسته در طراحی سایت و البته صفحه اول آن است. ممکن است شما بخواهید در همان صفحه اول، کلید فراخوانی را هم جای دهید. مثل دکمه های Sign in و یا Sign up که کاربر را برای اقدامی خاص فرا می خواند. این مورد به شما این اطمینان را می دهد که کاربر بیش از آن چند ثانیه، در سایت خواهند ماند.

نکته ی پایانی:استفاده از تصاویر زیبا خود عامل مهمی در جذب بازدیدکننده می باشد اما بازدیدکنندگان جدید از همان چند ثانیه اول، برای الهام گرفتن از طراحی سایت شما استفاده می کنند. در زیر قوانینی را خواهیم آورد که به شما کمک می کند تا چند ثانیه را به خوبی بهینه سازی کنید.

  • استفاده از نوار مسیریابی:استفاده از نوار مسیریابی به بازدیدکننده یک دید کلی از محتویات مابقی صفحات را می دهد پس سعی کنید در سایت خود از این مورد استفاده نمایید بنابراین چیدمان بخش های مختلف سایت باید استاندارد باشد و کاربر بتواند به راحتی به بخش های مختلف آن دسترسی پیدا کند.
  • پاسخ سریع به کاربران:شما باید نسبت به مخاطبانتان آگاهی داشته باشید در این رابطه می توانید نظرات و یا سوالاتی که مطرح می کنند را پاسخ دهید با انجام اینکار می توانید کاربران خود را نگه دارید.
  • بروز رسانی:بارها تاکید کرده ایم که پس از طراحی سایت به صورت منظم مطالب خود را بروز کنید زیرا انجام این کار می تواند توجه موتورهای جستجو را به خود جلب نماید که به دنبال آن می تواند در سئوی سایت شما موثر باشد همچنین به بازدید کننده نشان می دهد که سایت شما بروز است.
  • بررسی:قبل از این که سایت خود را بارگذاری کنید، آن را بررسی کنید تا مطمئن باشید که عکس ها همان گونه که می خواهید به نمایش درآمده اند. و همینطور صفحات آن را امتحان کنید تا از درست بودن تمامی لینک ها و عکس ها اطمینان حاصل کنید و از تمیزی طراحی سایت خود مطمئن شوید.


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ