سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

94/6/28
2:50 ع

آیا تا کنون به تفاوت بین SEO (بهینه سازی موتور جستجو) و SEM (بازاریابی موتور جستجو) فکر کرده اید؟ و یا اینکه شبیه به هم هستند یا نه؟
حقیقت این است که، در حالی که این دو با هم متفاوت هستند، اما هر دو نقش بسیار مشابه، اشتراک گذاری یک هدف مشترک را ایفا می کنند --- آوردن کاربران وب سایت به سایت شما.در ادامه به اینکه چگونه SEO و SEM برای ارائه نتایج با یکدیگر همکاری می کنند! می پردازیم.

چگونه SEO و SEM برای ارائه نتایج با یکدیگر همکاری می کنند!

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو به دستورالعمل وب سایت از طریق استفاده از تگ های ALT، عناوین صفحه و لینک و بسیاری از عناصر دیگر تمرکز دارد.

هدف جستجوگرها، جذب کاربران به صورت طبیعی - بدون پرداخت پول برای آن است.

موتورهای جستجو روزانه با استفاده از عنکبوت های کوچک و ربات ها از هزاران وب سایت عبور می کند. سپس نتایجی را که فکر می کنند از نظر جستجوی کاربر و سایت هایی که از آن عبور کرده و آن را اندکس کرده اند دارای اعتبار و ارتباط است، نشان می دهد.

آنها چگونه می توانند این نتایج را اندازه گیری کنند؟ موتورهای جستجو به کیفیت وب سایت شما از نظر کد و قابلیت استفاده آن توجه می کنند. و همچنین مطالب وب سایت شما را به منظور تعیین تطابق محتوا با نیاز کاربر، بررسی می کنند.

برای اطمینان از این که کیفیت محتوای شما با نیاز کاربر تطبیق دارد، مطمئن شوید که تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام داده اید.
فقط توجه به نوشتن موضوعی با متن جالب کافی نیست. بلکه اطمینان حاصل کنید که سایر افراد نیز در جستجوی آنلاین این موضوع هستند.

یکی دیگر از جنبه های مهم در جستجوگرها ساختمان لینک می باشد. در روزهای اولیه موتورهای جستجو، اسپمرها برای دریافت لینک های ضعیف و جذب کاربران زیاد برای کلیک کردن روی چیزی که غیرمرتبط با جستجوی آنها بود، استفاده می شدند.

راهی که ما برای ساخت لینک ترجیح می دهیم، از طریق توسعه رسانه های اجتماعی است. تبلیغ محتوا از طریق فیس بوک، توییتر، گوگل + و دیگر سایت های اجتماعی بهترین راه برای جلب توجه دیگران به مطالب شما است.

اگر شخصی وبلاگ شما را خواند و آن را جالب و مفید یافت، فرصت خوبی است زیرا که ممکن است هنگامی که بحث در مورد موضوع مشابهی در وب سایت او وجود دارد به وبلاگ شما لینک بک بزند.

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتور جستجو اندکی با SEO درگیر است. نویسندگان محتوا برای جذب کاربران به وب سایت خود، در حال ایجاد وبلاگ ها و دیگر انواع محتوای وب سایت هستند.

از طریق SEM، بازاریابان آنلاین، از تکنیک های مختلف برای ایجاد بازار فعال این محتوا، استفاده می کنند. برجسته ترین این آثار از طریق تبلیغات انجام می شود.
راه های مختلف انجام تبلیغات شامل گوگل Adwords ، تبلیغات فیس بوک، توییتر، یوتیوب، و بسیاری دیگر است.

هزینه این تکنیک های SEM چه قدر است؟ بستگی دارد. شما بودجه روزانه خود را محدود تنظیم می کنید و بر اساس میزان کلیک هایی که تبلیغات شما دریافت می کند،هزینه پرداخت می کنید.

بسیار شبیه به SEO، تبلیغات موفق SEM نیز، در قسمت بالای صفحه به کاربرانی که به دنبال محصول خاص و یا خدمات شما بر اساس تطابق واژه کلیدی می گردند، نشان داده خواهد شد.

چگونه می توانید آگهی خود را در اولین جایگاه و یا حداقل نزدیک به بالا نشان دهید؟ بیایید نگاهی به Adwords گوگل، محبوب ترین روش PPC بیاندازیم.
گوگل به آگهی شما براساس میزان صرف کلمه کلیدی مورد هدف و نمره کیفیت کلی آن آگهی، رتبه می دهد.

چگونه نمره کیفیت خود را تعیین کنید؟نمره کیفیت توسط برآوردی از کیفیت تبلیغات شما و صفحات فرود که به دلیل کلمه کلیدی مورد جستجو ایجاد شده، تعیین می شود.

بنابراین چگونه SEO و SEM در واقع با هم کار می کنند؟

تلاش SEO برای به دست آوردن لیست های اصلی است. SEM به شما کمک می کند یک کمپین تبلیغاتی موثر تر و هدفمند ایجاد کنید که کمک کند تا وب سایت شما به ازای کلماتی که در رتبه دهی شما به عنوان کلمات اصلی نیز نیستند، پیدا شوند.

  •  SEO: دریافت ترافیک از طریق فهرست های پرداخت نشده و یا رایگان
  •  SEM: خرید ترافیک از طریق پرداخت برای فهرست جستجو

هنگامی که SEO و SEM با هم کار می کنند قوی تر از زمانی هستند که به صورت فردی فعالیت می کنند.

فاکتور مهمی که باید به خاطر داشته باشیم این است که هر دو درست به خوبی وب سایتی هستند که به بازار عرضه شده است.

اگر وب سایت، کیفیتی را که گوگل تصور می کند، کاربران به دنبال آن هستند،نداشته باشد، تمام تلاش های SEO و SEM بی فایده می شود و باعث ناامیدی شدید شما می شود.

با وب سایتی که کاربران شما دوست دارند شروع کنید و پس از آن به دنبال بازاریابی و بهینه سازی باشید.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ